Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBlažena Fišerová
1
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3459 Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Vzdělávání pro konkurenceschopnost č. výzvy 21, prior. osa 7.1. Počáteční vzdělávání Výuková oblast: Člověk a příroda Číslo materiálu: VY_32 _INOVACE_36 Ročník: VIII. Sada: Chemie Druh: Výukový materiál Autor: Mgr. Petr Suchánek Název: Soli karboxylových kyselin Anotace: Materiál slouží k seznámení s učivem. Jednotlivé části mohou být použity jako zápis do sešitu. Datum vytvoření: 5.5. 2013 Datum ověření: 10.5. 2013
2
Soli karboxylových kyselin
3
karboxylové kyseliny obsahují skupinu –COOH v solích karboxylových kyselin je vodík karboxylové kyseliny nahrazen kovem karboxylové kyseliny jsou skupinou s různorodým využitím – mytí rukou, zdravotnické prostředky, potravinářské výrobky soli vznikají při neutralizaci – reakce kyseliny a zásady
4
zapište chemickou rovnici reakce kyseliny octové s hydroxidem sodným za vzniku soli a vody CH 3 COOH + NaOH CH 3 COONa + H 2 O
5
octan hlinitý – obklady proti otokům, naraženinám, podvrtnutím benzoan sodný – E 211, konzervační látka v minerálních vody, limonády, energetické nápoje glutaman sodný – E 621, potravinářská přísada, zvýrazňovač chuti
6
Opakování: Jaké je nebezpečí nadměrného používání glutamanu sodného? Vyhledej v učebnici, co znamená syndrom čínské kuchyně. Napište vzorec octanu hlinitého.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.