Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský."— Transkript prezentace:

1 Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský

2 Obsah prezentace představení výzkumu zapojení středoškoláci nezapojení středoškoláci diskuze

3 Představení výzkumu cíle výzkumu časový harmonogram sběr dat prezentované výsledky postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví znalost neziskových organizací ochota k dobrovolnictví

4 Cíle výzkumu Jaký je vztah mladých lidí v České republice k dobrovolnickým aktivitám zaměřeným na péči o přírodní a kulturní dědictví? Jaké panuje mezi nezapojenými středoškoláky povědomí, znalost a míra zapojení do neziskových organizací zabývajících se péčí o přírodní a kulturní dědictví? Zajímají se mladí lidé o možnosti zapojení do ochrany přírody a památek prostřednictvím dobrovolnických akcí? Mají mladí lidé o takové akce zájem? Jaká je představa mladých lidí o takových akcích? Které vnější vlivy ovlivňují míru jejich ochoty zapojit se do takových akcí?

5 Časový harmonogram 5 / 2010Teoretická příprava výzkumného projektu 6 / 2010Metodologická příprava výzkumného projektu 7 – 8 / 2010Sběr dat na táborech + analytická příprava výzkumného projektu 9 – 10 / 2010 Sběr dat ve školách + analytické zpracování dat výzkumného projektu 11 / 2010 Psaní závěrečné zprávy výzkumného projektu

6 Sběr dat dotazníky výzkumný vzorek realizace sběru dat

7 Zapojení středoškoláci – černé ovce, bílé vrány, středoškoláci na pracovně-prožitkových akcích Demografická struktura Jak se o Brontosauru dozvěděli Jak se dozvěděli o konkrétní akci Pokolikáté na akci Předchozí dobrovolnická zkušenost

8 Zapojení středoškoláci Motivace k dobrovolnictví A proč zrovna pro Brontosaura Jak akci hodnotí Představa ideální akce Jeli by znovu? A jeli by jako organizátoři? A proč se nakonec organizátory nestanou

9 Demografická struktura

10 Velikost bydliště Mimoškolní aktivity

11 Jak se o Brontosauru poprvé dozvěděli Rodina – 42% Kamarádi – 15% Internet – 8% Letáky – 4% (3xnádraží, 1x knihovna) Škola – 5%

12 Jak se dozvěděli o této akci Výběr ze stránek – 40% Doporučení od kamaráda – 5% Inzerce – 5% Doporučení rodiny – 4% Na minulé akci – 4%

13 Kolikátá jejich akce s HB 1. – 47% 2.+3. – 23% 4.+ - 30% Znalost článků v okolí Rozdíly starší účastníci vs. prvoúčastníci

14 Různé všeliké Motivace k účasti Hodnocení akce Jeli by znovu?

15 Ideální akce Jsou spokojení Tazatelé nejevili zájem o výrazně odlišný program Děláte to dobře

16 Mladí a organizování Uvažují o zapojení se jako organizátor? Ano – 53% Ne – 53%

17 Co brání v zapojení Nedostatek zkušeností – 64% Moc zodpovědnosti – 50% Nikdo je neoslovil – 26% Nedostatek času – 26% Jiný důvod - 55%

18 Nezapojení středoškoláci postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví znalost neziskových organizací ochota k dobrovolnictví

19 Postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví Postoje jak se stanovují vytvářejí mění Výroky kulturní památky příroda dobrovolnická činnost Rozhodně souhlasím 1 2 3 4 5 6 7 Rozhodně nesouhlasím

20 Postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví „index životního prostředí“

21 Znalost neziskových organizací znalost neziskových organizací nejznámější organizace zdroje informací lokalizace zapojení do činnosti předchozí dobrovolnická zkušenost čas trávený o prázdninách

22 Znalost neziskových organizací Tabulka 4.4.a: Znalost neziskové organizace (v %)

23 Nejznámější organizace Tabulka 4.4.b: Žebříček jmenovaných organizací nezapojení středoškoláci (v %) Tabulka 4.4.c: Žebříček jmenovaných organizací zapojení středoškoláci (v %)

24 Zdroje informací Tabulka 4.4.d: Zdroj informací o neziskové organizaci – nezapojení středoškoláci (v %)

25 Lokalizace Tabulka 4.4.g: Působnost organizace v okolí respondentova bydliště (v %) Tabulka 4.4.h: Zapojení do činnosti organizace působící v okolí (v %)

26 Zapojení do činnosti Tabulka 4.4.m: Zapojení do činnosti organizace (v %) Tabulka 4.4.n: Aspekty bránící zapojení – vnitřní (v %)

27 Předchozí dobrovolnická zkušenost Tabulka 4.6.b: Oblasti dobrovolnické činnosti u nezapojených a zapojených středoškoláků (v %) Tabulka 4.6.c: Motivace k dobrovolnické činnosti (v %)

28 Čas trávený o prázdninách Tabulka 4.6.d :Čas trávený o prázdninách – nezapojení dle pohlaví a školy (v %)

29 Ochota k dobrovolnictví Tabulka 4.5.a: Ochota zapojení dle počtu blízkých aktivit v oblastech práce, doprovodného programu, vzdělávání, zážitků (v %)

30 Ochota k dobrovolnictví - práce Graf 4.5.a: Preference pracovních aktivit (v %)

31 Ochota k dobrovolnictví - hry Graf 4.5.b: Preference aktivit zábavně doprovodného programu (v %)

32 Ochota k dobrovolnictví - vzdělávání Graf 4.5.c: Preference témat alternativního vzdělávání (v %)

33 Ochota k dobrovolnictví - zážitky Graf 4.5.d: Preference forem obohacujících zážitků (v %)

34 Diskuze C – cílená propagace L – lokalizovaná působnost A – zvýšená atraktivita S – tvorba statusu A – aktivizace Děkujeme za Vaši pozornost.


Stáhnout ppt "Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský."

Podobné prezentace


Reklamy Google