Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRůžena Michaela Dušková
1
Mladí lidé a dobrovolnictví v oblasti péče o přírodu a kulturní dědictví České republiky prezentace výsledků výzkumu Tomáš Blaha Marek Zemský
2
Obsah prezentace představení výzkumu zapojení středoškoláci nezapojení středoškoláci diskuze
3
Představení výzkumu cíle výzkumu časový harmonogram sběr dat prezentované výsledky postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví znalost neziskových organizací ochota k dobrovolnictví
4
Cíle výzkumu Jaký je vztah mladých lidí v České republice k dobrovolnickým aktivitám zaměřeným na péči o přírodní a kulturní dědictví? Jaké panuje mezi nezapojenými středoškoláky povědomí, znalost a míra zapojení do neziskových organizací zabývajících se péčí o přírodní a kulturní dědictví? Zajímají se mladí lidé o možnosti zapojení do ochrany přírody a památek prostřednictvím dobrovolnických akcí? Mají mladí lidé o takové akce zájem? Jaká je představa mladých lidí o takových akcích? Které vnější vlivy ovlivňují míru jejich ochoty zapojit se do takových akcí?
5
Časový harmonogram 5 / 2010Teoretická příprava výzkumného projektu 6 / 2010Metodologická příprava výzkumného projektu 7 – 8 / 2010Sběr dat na táborech + analytická příprava výzkumného projektu 9 – 10 / 2010 Sběr dat ve školách + analytické zpracování dat výzkumného projektu 11 / 2010 Psaní závěrečné zprávy výzkumného projektu
6
Sběr dat dotazníky výzkumný vzorek realizace sběru dat
7
Zapojení středoškoláci – černé ovce, bílé vrány, středoškoláci na pracovně-prožitkových akcích Demografická struktura Jak se o Brontosauru dozvěděli Jak se dozvěděli o konkrétní akci Pokolikáté na akci Předchozí dobrovolnická zkušenost
8
Zapojení středoškoláci Motivace k dobrovolnictví A proč zrovna pro Brontosaura Jak akci hodnotí Představa ideální akce Jeli by znovu? A jeli by jako organizátoři? A proč se nakonec organizátory nestanou
9
Demografická struktura
10
Velikost bydliště Mimoškolní aktivity
11
Jak se o Brontosauru poprvé dozvěděli Rodina – 42% Kamarádi – 15% Internet – 8% Letáky – 4% (3xnádraží, 1x knihovna) Škola – 5%
12
Jak se dozvěděli o této akci Výběr ze stránek – 40% Doporučení od kamaráda – 5% Inzerce – 5% Doporučení rodiny – 4% Na minulé akci – 4%
13
Kolikátá jejich akce s HB 1. – 47% 2.+3. – 23% 4.+ - 30% Znalost článků v okolí Rozdíly starší účastníci vs. prvoúčastníci
14
Různé všeliké Motivace k účasti Hodnocení akce Jeli by znovu?
15
Ideální akce Jsou spokojení Tazatelé nejevili zájem o výrazně odlišný program Děláte to dobře
16
Mladí a organizování Uvažují o zapojení se jako organizátor? Ano – 53% Ne – 53%
17
Co brání v zapojení Nedostatek zkušeností – 64% Moc zodpovědnosti – 50% Nikdo je neoslovil – 26% Nedostatek času – 26% Jiný důvod - 55%
18
Nezapojení středoškoláci postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví znalost neziskových organizací ochota k dobrovolnictví
19
Postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví Postoje jak se stanovují vytvářejí mění Výroky kulturní památky příroda dobrovolnická činnost Rozhodně souhlasím 1 2 3 4 5 6 7 Rozhodně nesouhlasím
20
Postoj k otázkám životního prostředí a dobrovolnictví „index životního prostředí“
21
Znalost neziskových organizací znalost neziskových organizací nejznámější organizace zdroje informací lokalizace zapojení do činnosti předchozí dobrovolnická zkušenost čas trávený o prázdninách
22
Znalost neziskových organizací Tabulka 4.4.a: Znalost neziskové organizace (v %)
23
Nejznámější organizace Tabulka 4.4.b: Žebříček jmenovaných organizací nezapojení středoškoláci (v %) Tabulka 4.4.c: Žebříček jmenovaných organizací zapojení středoškoláci (v %)
24
Zdroje informací Tabulka 4.4.d: Zdroj informací o neziskové organizaci – nezapojení středoškoláci (v %)
25
Lokalizace Tabulka 4.4.g: Působnost organizace v okolí respondentova bydliště (v %) Tabulka 4.4.h: Zapojení do činnosti organizace působící v okolí (v %)
26
Zapojení do činnosti Tabulka 4.4.m: Zapojení do činnosti organizace (v %) Tabulka 4.4.n: Aspekty bránící zapojení – vnitřní (v %)
27
Předchozí dobrovolnická zkušenost Tabulka 4.6.b: Oblasti dobrovolnické činnosti u nezapojených a zapojených středoškoláků (v %) Tabulka 4.6.c: Motivace k dobrovolnické činnosti (v %)
28
Čas trávený o prázdninách Tabulka 4.6.d :Čas trávený o prázdninách – nezapojení dle pohlaví a školy (v %)
29
Ochota k dobrovolnictví Tabulka 4.5.a: Ochota zapojení dle počtu blízkých aktivit v oblastech práce, doprovodného programu, vzdělávání, zážitků (v %)
30
Ochota k dobrovolnictví - práce Graf 4.5.a: Preference pracovních aktivit (v %)
31
Ochota k dobrovolnictví - hry Graf 4.5.b: Preference aktivit zábavně doprovodného programu (v %)
32
Ochota k dobrovolnictví - vzdělávání Graf 4.5.c: Preference témat alternativního vzdělávání (v %)
33
Ochota k dobrovolnictví - zážitky Graf 4.5.d: Preference forem obohacujících zážitků (v %)
34
Diskuze C – cílená propagace L – lokalizovaná působnost A – zvýšená atraktivita S – tvorba statusu A – aktivizace Děkujeme za Vaši pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.