Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRoman Pavlík
1
Stres a jeho důsledky
2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Bohdalov ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3806 ŠABLONA: III/2 VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a společnost, Výchova k občanství ROČNÍK: 8. NÁZEV MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_14_4Ov_Stres a jeho důsledky AUTOR: Mgr. Michaela Janošťáková DATUM TVORBY: 12. březen 2014 OVĚŘENÍ: 17. březen 2014 ANOTACE: Materiál slouží k prezentaci daného učiva a jeho shrnutí.
3
Co je stres? 0 souhrn reakcí a obrana proti ohrožení, agresi, útoku 0 pocit ohrožení vyvolávají náročné životní situace 0 ohrožení může být skutečné nebo pouze domnělé 0 záleží na každém jedinci, co vyhodnotí jako ohrožení, tedy co vnímá jako stresovou situaci
4
Co stres způsobuje? 0 stres je stav, který by měl umožnit boj nebo útěk 0 svaly dostanou zvýšený přísun energie a kyslíku 0 zrychlí se dech, srdeční tep, stoupá krevní tlak, aby krev rychleji proudila 0 zastavují se pohyby trávicí trubice 0 zvýší se sekrece žaludečních šťáv, aby bylo rychleji stráveno to, co je v žaludku
5
Je stres škodlivý? 0 krátkodobý stres - může působit pozitivně 0 zrychlení metabolismu 0 pomáhá k lepším výkonům 0 dlouhodobý stres – působí spíše negativně 0 v organismu panuje neustálé napětí
6
Negativní důsledky stresu 0 vysoký krevní tlak 0 riziko infarktu 0 trávicí obtíže, bolesti břicha 0 zácpa/průjem 0 žaludeční vředy 0 nechutenství/přejídání 0 bolesti hlavy 0 nespavost
7
Stresory 0 situace vyvolávající stres co vás stresuje? 0 vnitřní – únava, bolest, strach, pocit osamění, zloba, neúspěch …. 0 vnější – výkyvy okolní teploty, hluk, změna roční doby, nároky kladené okolím (nepřiměřené) …. 0 jako stresor může působit i pozitivní situace – svatba, výhra které stresory jsou dlouhodobé?
8
Stres ve škole Jak lze zmírnit stres ze školních nebo pracovních povinností? 0 plánování přípravy do školy 0 plnění úkolů postupně, podle plánu 0 neodkládat na poslední chvíli 0 stanovit si reálné cíle, nemít přehnané nároky 0 brát na sebe tolik, kolik zvládneme
9
Shrnutí Doplňte věty: Stres je reakce na ……. Může být užitečný, protože …… Může být i velmi škodlivý, protože ….. Stresem jsou ohroženy především tyto vnitřní orgány:…… Ve školním prostředí můžeme stres zmírnit tím, že …..
10
Shrnutí - řešení Doplňte věty: Stres je reakce na náročnou životní situaci, ohrožení, útok, agresi. Může být užitečný, protože nám pomáhá zlepšit výkony. Může být i velmi škodlivý, protože působí negativně na vnitřní orgány. Stresem jsou ohroženy především tyto vnitřní orgány: srdce, cévy, žaludek, střeva Ve školním prostředí můžeme stres zmírnit tím, že budeme plánovat přípravu, plán dodržovat….
11
Citace a zdroje 0 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Janošťáková.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.