Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilOndřej Tobiška
1
Střední zdravotnická škola Mostecká 1912 www.szs-tabor.cz 390 41 Tábor +420 381 252 514 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0791 Tematická oblast etiketa Ročník 1. – 4. ročník Jméno autora Mgr. Jana Matušíková Název DUM Telefonování Datum vytvoření Duben 2013 Datum ověření 13.06.2013 Označení DUM VY_32_INOVACE_02.13. Anotace Žák se naučí slušnému chování – Společensky přijatelné chování je cestou k úspěchu.
3
Telefonní hovor by měl obsahovat tři části: 1. Úvod (představení, pozdravení) 2. Vlastní sdělení 3. Ukončení hovoru (rozloučení)
4
Soukromé hovory: (pevná linka) do telefonu se hlásíme svým příjmením nebo slůvkem prosím (nebo spojením – „Novák, prosím“) je vhodné zeptat se, zda nerušíme zda zjistíme, že jsme se dovolali na špatné číslo – představíme se a omluvíme při přerušení je na volajícím, aby se znovu ozval dodržujeme nesmyslnou zásadu – do telefonu se usmíváme (pozná se to) přebíráme a vyřizujeme vzkazy (napíšeme si je) máme-li společnost, omluvíme se, hovor vyřídíme co nejstručněji volá-li nám někdo nevhod, omluvíme se mu, sdělíme mu dobu, kdy nám může zavolat, nebo nabídneme, že mu zavoláme my
5
Pozor! soukromě se nedoporučuje volat před devátou ráno o víkendu před desátou po deváté večer kolem oběda kondolence, se vyřizují dopisem nebo osobně nikdy telefonicky
6
Úřední hovory: (pevná linka) do telefonu uvádíme jméno firmy a své příjmení volající vždy zdraví, představuje se a uvádí jméno firmy neznáme-li jméno toho, s kým mluvíme, napíšeme si je hned, co se nám představí volaného oslovujeme 5. pádem (nikdy 1.pádem) musíte-li během hovoru něco vyřídit (třeba podpis), upozorníme během hovoru volajícího do mluvítka nekašleme, nesmrkáme a věnujeme se pouze volání jste-li v cizí kanceláři a kolega má hovor, naznačte, že se vzdálíte pokud vás vyzve, abyste zůstal, obraťte pozornost jinam a neposlouchejte
7
Pozor! jako první ukončuje hovor významnější osoba poslouchat cizí hovor je neslušné pokud přepínáme na hlasitý odposlech, volajícího upozorníme služební telefony nevyužíváme k soukromým hovorům
8
Telefonování: http://www.youtube.com/watch?v=uGG3ahabKtk&list=PLA351425B4BD562D2 Mobil: http://www.youtube.com/watch?v=QuospFaJ-nI&list=PLA351425B4BD562D2
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.