Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDenis Doležal
1
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: 22. 10. 2013 Název: VY_32_INOVACE_11B_CJ8_18_SLOH_A_KOMUNIKACE – Výtah Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3534 Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Téma: SLOH A KOMUNIKACE Výtah Ročník: 8. ročník Klíčová slova: výtah, výpis, osnova, citát
2
ANOTACE Materiál slouží k opakování učiva o výtahu, výpiscích a osnově.
3
SLOH A KOMUNIKACE Výtah
4
1) Učebnice JČ 8. ročník, str. 164 – utvořte osnovu. 1. Úvod 2. Stať 3. Závěr 2) Vysvětlete citát. je doslovné znění z díla spisovatele nebo doslovně opakovaný výrok je doslovné znění z díla spisovatele nebo doslovně opakovaný výrok slouží k vysvětlení nebo potvrzení vlastního názoru slouží k vysvětlení nebo potvrzení vlastního názoru Opakování – Co je otylost? – a) příčiny otylosti – b) pokročilá otylost – regulace otylosti
5
OSNOVA: naznačuje přehledně obsah textu a sled hlavních myšlenek vypravování př.:vypravování Úvod: 1) Úvod: místo, čas, osoby, událost Stať: 2) Stať: celý příběh (zápletka, vyvrcholení, rozuzlení) Závěr: 3) Závěr: zhodnocení příběhu
6
VÝPISKY: zachycují nejdůležitější nebo nejzajímavější myšlenky z knih nebo článků nemusí být souvislé a nevystihují stavbu textu, ze kterého se vypisujeCITÁT: je doslovné znění z díla spisovatele nebo doslovně opakovaný výrok slouží k vysvětlení nebo potvrzení vlastního názoru při citaci se uvádí zdroj (autor, dílo, strana, …)
7
VÝTAH: výpisků vystihuje PŘEHLEDNĚ STAVBU CELÉHO TEXTU na rozdíl od výpisků zachycuje nejen nejdůležitější a nejzajímavější myšlenky, ale zároveň i vystihuje PŘEHLEDNĚ STAVBU CELÉHO TEXTU osnovy stručně, ale souhrnně tento obsah podává na rozdíl od osnovy, která jen přehledně a náznakově zachycuje jednotlivé úseky obsahu textu, výtah stručně, ale souhrnně tento obsah podává
8
Úkoly pro skupinovou práci: učebnice Přírodopis 3 pro 8. ročník ZŠ: učebnice Přírodopis 3 pro 8. ročník ZŠ: 1)Vyberte si jakoukoliv kapitolu a podle svých schopností připravte písemně a)osnovu b)výpisky c)výtah 2) Na základě připravených písemných prací si skupiny připraví na další hodinu slohu výklad. (ústně nebo písemně)
9
3)Připravte si „tahák“, podle kterého se připravuješ na prověrku daného tématu. POZOR! – z „taháků“ NEOPISUJEME!!! POZOR! – z „taháků“ NEOPISUJEME!!!
10
POUŽITÉ ZDROJE STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 7. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2003, ISBN 80-7235-103-6. STYBLÍK, Vlastimil a kolektiv. Český jazyk pro 8. ročník základní školy. Praha: SPN – PEDAGOGICKÉ NAKLADATELSTVÍ. a. s., 2002, ISBN 80-7235-126-5. Citát (text): AUTOR NEUVEDEN. cs.wikipedia.org [online]. [cit. 22.10.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Cit%C3%A1thttp://cs.wikipedia.org/wiki/Cit%C3%A1t
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.