Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDanuše Jarošová
1
1 Kariérní systém a reforma financování Jaroslav Fidrmuc MŠMT Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, 118 12 Praha 1 tel.: +420 234 812 163 msmt@msmt.cz www.msmt.cz
2
2 Kariérní systém učitelů Výsledky projektu: Standard učitele 4 kariérní stupně: Začínající učitel Samostatný učitel Učitel 3. KS Učitel 4. KS
3
3 Některé problémy výstupu projektu Finanční ohodnocení: 3. KS – příplatek 5.000Kč, 15% učitelů 4. KS – příplatek 10.000Kč, 5% učitelů MPSV neumožní financovat, nemění se náročnost vykonávané práce Problematika 4. KS Anglie ustupuje Problematika vykonávané činnosti
4
4 Současné přehodnocování KS Standard absolventa pregraduálního studia Standard učitele na dalších KS Adaptační období 2 roky Smlouva na dobu určitou Uvádějící učitel Tutor VŠ připravující učitele Samostatný učitel Učitel na 3. KS
5
5 Současné přehodnocování Finanční ohodnocení Varianta: přechod do vyšší platové třídy Přechod do vyššího KS: Začínající učitel, samostatný učitel Plán profesního rozvoje Profesní portfolio Pohovor: ŘŠ, začínající učitel, tutor
6
6 Současné přehodnocování Přechod do vyššího KS: Samostatný učitel, učitel 3. KS zvažují se různé varianty, včetně atestační komise Návrh na dvoustupňový kariérní řád: Rámcový kariérní řád Školní kariérní řád Výsledný návrh bude představen 19. listopadu, PS
7
7 Reforma financování rgš Stávající model Provozní náklady – zřizovatel Mzdy, ONIV – MŠMT prostřednictvím KÚ Způsob financování z MŠMT na KÚ: Věkový normativ na žíka Úloha KÚ: Z věkového normativu stanoví oborové normativy Financování školy: Formou krajského normativu na žáka
8
8 Negativa současného způsobu financování Různé kraje stanovují různé oborové normativy Snaha škol přijmout co největší počet žáků Závislost ŠVP, platů aj. na počtu žáků ….
9
9 Návrh nového systému financování rgš Provozní náklady – zřizovatel Platy, ONIV – MŠMT Způsob financování z MŠMT: Princip: uhradit potřebné náklady na realizaci ŠVP již od stanoveného minimálního počtu žáků ve třídě (17) Způsob stanovení počtu financovaných odučených hodin: stanovit maximální počet hodin, který obor může dostat uhrazen (ph max )
10
10 Financování mzdových nákladů Platy školního managementu a THP Platy učitelů dle přiznané platové třídy a platového stupně, včetně příplatků za specializační činnosti Platy provozních zaměstnanců podle počtu tříd Zohledněn: Nenárokové složky Kariérní řád Inkluze Počet žáků ve třídě – zvýšením nenárokové složky A další
11
11 Financování ONIV Zohledněny specifické potřeby – řidičské průkazy, svářečské průkazy aj.
12
12 Zohlednění potřebnosti oborů Nesouvisí přímo s reformou financování Možné cesty: Úprava oborů školy a jejich kapacit v rejstříku škol Zohlednit: Uplatnění absolventů na trhu práce Potřebnost oborů (predikce potřeb trhu práce…) Stanovit počty otvíraných tříd jednotlivých oborů, které budou financovány Představení výsledné podoby reformy financování rgš: PS 19. listopadu
13
13 Jaroslav Fidrmuc Náměstek sekce vzdělávání Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7 118 12 Praha 1 E-mail: jaroslav.fidrmuc@msmt.czjaroslav.fidrmuc@msmt.cz www: http://www.msmt.czhttp://www.msmt.cz Děkuji Vám za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.