Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKlára Marešová
1
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.19 Opakování 2. pololetí Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 Anotace: Materiál je určen žákům 4. tříd jako opakování a upevňování znalostí z 2. pololetí. Žáci plní zadané úkoly. Materiál se dá využít při práci s interaktivní tabulí, multimice, v počítačové učebně nebo jako pracovní list.
2
Člověk a jeho svět 4. ročník
3
A__________ B__________ C__________ D__________ klas stéblo kolénko žito pšenice ječmen oves 7 BODŮ
4
1. Park je ekosystém ______________ člověkem. 2. Je to zelená plocha ve městech, která slouží k ______________. 3. Parky snižují hlučnost městského prostředí, zachycují ______ a zvlhčují ________. 4. V parcích často rostou okrasné - _____________________________. 5. Rostliny jsou do parků vysazovány pro jejich vůni, ______________ korun, listů a květů. (prach, tvary a barvy, ovzduší, uměle vytvořený, rekreace, jehličnany, listnaté stromy, keře a byliny) uměle vytvořený rekreaci lidí prach ovzduší jehličnany, listnaté stromy, keře a byliny tvary a barvy 8 BODŮ
5
SYSEL OBECNÝBABOČKA KOPŘIVOVÁ ČMELÁK ZEMNÍSTRAKA OBECNÁ ZMIJE OBECNÁSARANČE ČÁRKOVANÁ KOBYLKA ZELENÁVRABEC POLNÍ 8 BODŮ A B C D E F G H
6
1. Jmenuj 3 živočichy živící se hraboši. 2. Jmenuj 3 všežravé ptáky žijící na poli. 3. Jmenuj 5 rostlin, které rostou na poli. 4. K jakým dvěma účelům se pěstuje řepa? 5. Na co všechno se dá využít lilek brambor a jakou část z něj konzumujeme? 18 BODŮ líh, škrob, polotovary, přímá konzumace, podzemní hlízy cukr, krmivo koroptev, bažant, straka ječmen, hrách, zelí, mák, len poštolka, zmije, sovy
7
strakapoud šeřík kos túje veverkaafrikán 6 BODŮ
8
1. Hnízdím na půdách a balkonech domů, žiji v hejnech, živím se semeny a zbytky lidské potravy, můj trus narušuje stavby, sochy… 2. Mám velmi pružné a ohebné větve, které se používají na pletení košíků. 3. Jsem létající savec s křídly, létám za soumraku a v noci, ve dne spím, při letu se řídím sluchem, obývám ptačí budky, budovy, živím se hmyzem. 4. Jsem nejznámější ryba našich rybníků, živím se rostlinami a jejich zbytky a drobnými vodními živočichy, jsem tedy všežravý. 5. Jsem nejhojnějším obojživelníkem, vyrážím za soumraku, vylučuji dráždivý sliz, živím se měkkýši, žížalami, pavouky, brouky, svinkami, mravenci. 6. Jsem hmyzožravec, přiživuji se slimáky, žížalami, hlodavci, ptáky, žábami, vejci a plody, potravu hledám čichem, tělo mám chráněno bodlinami. 7. Rostu na březích rybníků, mé květenství připomíná doutníky. 8. Živím se hlavně hmyzem, ale i pavouky, měkkýši nebo obojživelníky, na podzim požírám také bobule, v rákosí si pletu hnízda. vrba bílá orobinec úzkolistý kapr obecný ropucha obecná rákosník velký ježek západní holub věžák netopýr hvízdavý 8 BODŮ
9
rosnička zelená potápník vroubený ondatra pižmová leknín bílý rákos obecný orobinec úzkolistý vrba bílá kormorán velký okoun říční 9 BODŮ
10
1. Rybník je ______ vodní nádrž, tudíž i umělý ekosystém, který vytvořil člověk. Využívá se především k chovu ____. 2. Rybníky slouží také k zadržování _____, zvlhčují ____, jsou místem __________ a rekreace lidí. 3. Vodní rostliny slouží jako potrava pro býložravce. Porosty ___________ kolem vod jsou úkrytem mnoha živočichů. 4. Na březích rybníků mohou být zbudována zařízení pro chov ____ nebo jiné vodní drůbeže. 5. Rybníky mohou být využívány k vodním _________, vodním radovánkám, sportovnímu rybářství, sportovnímu lovu ptáků a bruslení ve volné přírodě. hus umělá ryb stromů a keřů sportům vodypůdu odpočinku 9 BODŮ
11
Dřeviny: __________________________________________________ ____________________________ Byliny: __________________________________________________ ____________________________ topol, olše, vrba, bez blatouch, kosatec, rákos, stulík 8 BODŮ
12
1. Vysvětlete, co jsou hospodářská zvířata. Uveďte 5 příkladů. 2. Jmenujte 3 ovocné keře. 3. Vysvětlete rozdíl mezi vodními toky a vodními nádržemi. 4. Jmenujte 2 ryby, které žijí převážně v rybníku a 2 vyskytující se převážně v řece či potoku. 5. Které 2 savce můžeme vidět u rybníka a které 2 u řeky? 19 BODŮ zvířata chovaná pro užitek, ovce, tur, koza, drůbež, kůň rybíz, angrešt, maliník tekoucí a stojatá voda sumec, lín a lipan, pstruh ondatra, hryzec a bobr, vydra
13
1. OTÁZKA 7 BODŮ 2. OTÁZKA 8 BODY 3. OTÁZKA 8 BODY 4. OTÁZKA 18 BODŮ 5. OTÁZKA 6 BODY 6. OTÁZKA 8 BODŮ 7. OTÁZKA 9 BODŮ 8. OTÁZKA 9 BODŮ 9. OTÁZKA 8 BODŮ 10. OTÁZKA 19 BODŮ HODNOCENÍ: 100 – 81 BODŮ1 80 – 61 BODŮ2 60 – 41 BODŮ3 40 – 21 BODŮ4 20 – 0 BODŮ5
14
ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2011. ISBN 978-80-7289-297-6. STŘIHAVKOVÁ, Hana, SÍBRT, František. Přírodopis pro 5. ročník ZŠ. Praha: SPN, 1990. ISBN 80-04-24769-5 Obrázky z galerie klipart
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.