Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDaniela Eva Kašparová
1
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová práce Bc. Zuzana Schwarzová Brno 2008
2
Cíl práce vývoj trhu zemědělské techniky v České republice Hlavním cílem je analýza vývoje trhu zemědělské techniky v České republice se zaměřením na společnost Agrotec a. s. a analýza dotační politiky pro české zemědělství prostřednictvím dílčích cílů, které analyzují: vývoj trhu zemědělské techniky na světových trzích perspektivní oblasti pro české exportéry zemědělské techniky dotační politiku pro české zemědělství vnější prostředí firmy marketingový mix vlastní marketingový výzkum finanční situaci firmy
3
Charakteristika společnosti Agrotec a. s. společnost působí na trhu od roku 1990 sídlo společnosti je v Hustopečích u Brna jediným akcionářem firmy je Agrofert Holding, a. s.
4
Charakteristika divize Zemědělská technika Funkce divize: vlastní obchod se zahraničním partnerem marketingové aktivity realizace obchodu a servisní služby Divize je výhradním dovozcem a prodejcem zemědělské techniky značky New Holland, Kuhn a Berthoud.
5
Dovoz zemědělské techniky Dovoz zemědělské techniky do České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ
6
Vývoz zemědělské techniky Vývoz zemědělské techniky z České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ
7
Situace v ČR v oblasti ZT Prodej traktorů Prodej sklízecích mlátiček Zdroj: zpracováno autorem na základě A.ZeT
8
Podpora českého exportu Oficiální účast České republiky na mezinárodních veletrzích a výstavách Agentury a další organizace podporující export
9
Dotační politika SAPS, LFA, Natura 2000, národní doplňkové platby, platby v rámci AEO, platby pro pěstování EP, SSP a STP Program rozvoje venkova
10
Analýza odvětví
11
Konkurenční firmy
12
Výrobek Hlavní aktivity divize ZT prodej zemědělské techniky servis zemědělských strojů prodej náhradních dílů zemědělské služby Hlavní značky prodávané divizí
13
Cena dohoda mezi dealerem a Agrotecem týkající se cen a slev jednotná cena náhradních dílů po celé ČR slevy: množstevní, sezónní, věrnostní cena = pořizovací náklady + zisková marže možnosti úhrady: úvěr, splátkový prodej, leasing
14
Distribuce
15
Propagace - odborné noviny a časopisyReklama: - reklamní materiály předvádění na společenských akcíchPodpora prodeje – - méně agresivnější reklama Vztahy s veřejností: Osobní prodej - publikace - veřejné akce - novinky - angažovanost pro komunitu - nosiče vlastní identity - lobbistické aktivity - aktivní sociální odpovědnost
16
Finanční situace podniku Ukazatele zadluženostiUkazatele likvidity Ukazatele rentabilityUkazatele aktivity celková zadluženost rok 2006 57 % rok 200760 % podnik se nachází v riziku nedostátí závazku v jednotlivých letech došlo ke zrychlení obrátkovosti jednotlivých složek majetku ve sledovaném období došlo ke zvýšení ziskovosti
17
Marketingový výzkum 101 elektronických otazníků Důraz na kvalitu, cenu, dřívější zkušenost Vysoká závislost mezi využívanou technikou a zvolenou nejvýznamnější značkou – loajalita
18
Návrh doporučení pro firmu Doporučení intenzivnější marketing budování vztahu se zákazníkem expandovat do všech krajů zvýšení flexibility dodavatele Vnější prostředí firmy – zvýšení dotací, zvýšení poptávky, lepší ekonomická situace zemědělců, silná konkurence Vnitřní prostředí firmy – prestiž, kvalitní produkty, méně agresivnější reklama, malá flexibilita dodavatele, rozsáhlá prodejní a servisní síť, ale nezahrnuje všechny kraje ČR zvýšení likvidity podniku přizpůsobení novým trendům
19
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.