Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Eva Černá.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Eva Černá."— Transkript prezentace:

1 Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Eva Černá

2 „Pokud jste potkali jednoho člověka s autismem, tak jste potkali JEDNOHO člověka s autismem“ Dr. Stehen Shore

3 Autismus je vývojová porucha, ne strašák, který krade zdravé děti z postýlek a vrací zpět postižené.

4 Autismus je jediné postižení, u kterého dochází ke ztrátě již osvojených dovedností Přetížení nervového systému přepíná stav na „OFFLINE“

5 „Když mi byli 2 roky, ztratili lidé kolem mě podobu. Jejich oči se rozplynuly ve vzduchu. Jejich obličeje zakryla mlha. Hlasy se vypařily…“ „…Časem se lidé kolem proměnili v mihotající se stíny…nebylo pro mě snadné brát je na vědomí, byli jako neviditelní ve světě, který zůstal viditelným…“ „…z jejich úst vycházel hluk, z něhož jsem nedovedl vyčíst ani tón ani význam. Usídlilo se ve mně ticho…mé rty se unavily, mé věty byly stále chudší, zkracovaly se, slabiky vysychaly. Netrvalo dlouho a už jsem jen blekotal.“ „…teprve po roce jsem poprvé znovu rozeznal tón a význam v hluku, kterému říkali řeč…“ Axel Brauns, Pestrostíni a netopýři

6 „Být autista neznamená žít ve vakuu a vysávat vše kolem vás, odděleni od vašeho prostředí. Spíš naopak, prostředí je velmi reálné, evidentní, kolikrát i bolestivé.“ Jocelyn Eastman

7 Smyslové problémy Proměnlivost intenzity smyslového vnímání v závislosti na aktuálním psychickém rozpoložení Neschopnost prioritizace ve smyslovém vnímání Posun v šíři spekter, které jsou autisté schopní vnímat Hypersenzitivita – snaha vyhnout se podnětům Hyposenzitivita - stimming Obecně velmi špatné vnímání vlastního těla – často snížené vnímání bolesti, hladu, žízně, teploty, únavy

8 Nárůst problémového chování na jaře?

9 Strach a úzkost Neschopnost přijímat informace z okolního světa srozumitelným způsobem vedou k silným pocitům strachu a úzkosti Problémové chování vzniká většinou pouze z nepochopení situace, nejistoty, co bude dál Autistické dítě je vláčeno světem, kterému nerozumí, bojí se, snaží se všemi způsoby zajistit bezpečí Nejlepší způsob shledává v zajištění neměnnosti - ritualizaci

10 „Chování je komunikace. Změňte prostředí a změní se chování.“ Lana David, Autism Unites

11 Nepřipravenost všech zúčastněných (Rodič - Škola – Asistent) Podcenění adaptace dítěte s handicapem na nové prostředí – přetížení dítěte Selhání komunikace, rodič není brán jako partner Proč se nám nepodařila integrace do běžné MŠ?

12 „Nejzajímavější lidi, které najdete, jsou ti, kteří vám nebudou zapadat do vašich šuplíků. Oni si udělají svoje vlastní.“ Dr. Temple Grandin

13 „Autismus…nabízí šanci koukat s úžasem a otevřenýma očima na svět, který bychom jinak míjeli.“ Dr. Colin Zimbleman „Život není…o počítání ztrát a ztracených očekávání, ale spíš o plavání s hrdostí v celé té radosti.“ Leisa Hammett Děkuji za pozornost!


Stáhnout ppt "Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Jak jsme s autismem přestali bojovat a učíme se s ním ŽÍT… Eva Černá."

Podobné prezentace


Reklamy Google