Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Karmelský kapr Projekt žáků ISŠ Na Karmeli Mladá Boleslav
2
Uvedení nového výrobku na trh studentský projekt Název projektu: KARMELSKÝ KAPR Soutěžní tým ISŠ Na Karmeli, Mladá Boleslav Markéta Dufková - obchodník Martin Kühn - aranžér Veronika Šrajerová - cukrář Veronika Šilhartová - obchodník Jan Vodák – obchodník ID týmu: 199 Vedoucí práce: Ing. Jan Weiser Mgr. Zdeněk Šourek
3
Cíl projektu Základním cílem našeho projektu bylo: vytvoření nového cukrářského výrobku pro vánoční stůl ve stylu retro, který bude vyroben žáky naší školy ve školní cukrářské dílně ; získání předem stanoveného počtu zákazníků k jeho koupi.
4
Způsob realizace Na přípravě a realizaci projektu spolupracovaly 3 studijní specializace naší školy. Každá z nich se na základě zpracovaného plánu podílela na realizaci určité části projektu. Cukrář (učební obor cukrář) pracoval na návrhu a výrobě finální podoby dortu Aranžér (učební obor aranžér) pracoval na zpracování libreta a následně grafické podoby letáku, který propaguje daný výrobek na veřejnosti, dále na zpracování návrhu krabice na dort Obchodník (ci) - (studijní maturitní obor) pracovali na celkovém zpracování projektu. Provedení průzkumu, návrhu kalkulace celkové ceny, způsobu marketingové komunikace, zajištění prodeje stanoveného počtu výrobků
5
Výrobek Vánoční dort v podobě kapra je tím správným retro výrobkem, který jsme hledali. K výrobě jsme použili kameninovou formu z 50 let minulého století. Složení výrobku je však navrženo tak, aby odpovídalo současným moderním stravovacím trendům. Celkové složení dortu je lehce stravitelné a současně nízkotučné. Vzhled dortu má oživit podobu vánočního stolu.
6
Výroba dortu v dílně
7
Leták
8
Leták v pojetí marketingové komunikace propagující náš výrobek hrál rozhodující úlohu. Dalším úkolem bylo aranžování našeho výrobku při příležitosti Dne otevřených dveří naši školy, a dalších veřejných akcích, kterých se naše škola v předvánoční době zúčastnila. Připomínka 70tých let
9
Průzkum trhu Cílem je zjistit situaci na trhu daného výrobku a zmapovat potřeby zákazníků. Průzkum trhu jsme z hlediska potřeby omezili na teritorium Mladé Boleslavi. Navštívili jsme několik prodejen s cukrářskými výrobky v Mladé Boleslavi a zjišťovali jsme potřebné informace k našemu projektu. Zaměřili jsme se zejména na zjištění následujících informací: Jaká je reálná nabídka dortů pro vánoční příležitost Jaká je jejich cena. Základní zjištění je, že dorty určené výhradně pro vánoční stůl se v současné době nevyrábějí
10
Přehled nabídky dortů a jejich ceny FirmaDruh dortuHmotnostCena v Kč Cukrárna, náměstí Míru Šlehačkový dort Máslový dort Náš dort 1450 g 1300 g 499,- Podle váhy 250,- Cukrárna AMA, T.G. Masaryka Náš dort Ovocný dort Šlehačkový dort Krémový dort 1300g499,- Podle váhy Pekárny a cukrárny, Náchod Krémový dort Šlehačkový dort Náš dort 1800g 1300g 1420g 1300g 399,- 299,- 319,- 350,-
11
Marketingová komunikace Při marketingové komunikaci jsme si ověřili naše schopnosti obchodníka. Základem této komunikace byl osobní prodej výrobku možným potencionálním zákazníkům. Cíl prodat 30 ks dortů se nám podařilo splnit a proto můžeme být nyní zde. Další formy komunikace: propagace výrobku pomocí letáku; osobní prodej výrobku uvnitř školy i mimo ní; propagace výrobku na webu školy formou zveřejňování letáku; ukázka výrobku na akcích školy.
13
Tvorba marketingového mixu Výrobek: Charakteristika a posouzení nezbytných marketingových aspektů kladených na produkt, byla provedena výše Cena: Při tvorbě ceny jsme důsledně vycházeli z nákladové ceny výrobku. Jediná se podílí přímo na generování zisku a významně ovlivňuje velikost poptávky zákazníků.
14
Cena Stanovení prodejní ceny vycházelo z následujících předpokladů: a)Výrobky školy se prodávají bez DPH. b)Cena výrobku bude odpovídat průměrnému zákazníkovi prodejen školy, který vyhledává co nejnižší cenu a přijatelnou kvalitu. c)Zisk (rozdíl nákladové a prodejní ceny) bude obvyklý, stejně jako u ostatních výrobků školy tj. 20%. d)Cena bude mít psychologický charakter. Využili jsme velmi vhodnou příležitost a cenu jsme určili na 199 Kč. e)Do ceny výrobku se nepočítá ozdobná krabice na výrobek.
15
Distribuce Distribuce: Distribuci jsme se v našem projektu věnovali pouze okrajově. Vzhledem k tomu, že se jedná o inovovaný výrobek školní dílny, je distribuce zajištěna cestou dvou školních prodejen. Reálně byl výrobek zákazníkům dodán ve stanovený den v prostorech školních prodejen.
16
Testování trhu Soustředili jsme se zejména na hodnocení reakce zákazníků, kterým byl výrobek nabídnut. Zjištění bylo realizováno osobním dotazováním, které provedli žáci obchodníci. Sledovali jsme 2 základní kritéria: Atraktivita našeho výrobku Cena, ke zjištění těchto údajů jsme oslovili vybrané rodiče při dni otevřených dveří a při dalších akcích Výsledkem zjištění bylo, že více jak 90% oslovených zákazníků si výrobek buď koupilo nebo jeho koupi zvažovalo.
17
Závěr Stanovené cíle pro realizaci projektu byly splněny. Projekt nás zaujal především tím, že byl skutečný. Vyzkoušeli jsme si, kolik úsilí vyžaduje zavádění nového výrobku na trh.
18
Děkujeme za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.