Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a."— Transkript prezentace:

1 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a podnikání Vzdělávací oblast: Obchodní korespondence – Obchodní písemnosti při porušení kupní smlouvy Název učebního materiálu: Reklamace – osnova – ZŽ Jméno autora: Ing. Šárka Schuplerová Datum vytvoření: 23. 11. 2012 Reg.č. projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0627

2 Klíčová slova:Druhy písemností při porušení kupních smluv, reklamace, kupující, prodávající, inzerát. Anotace: Vzdělávací materiál obsahuje základní pojmy. Materiál je reklamace připraven formou prezentace – zápis do sešitu. Metodické pokyny: Snímky prezentace najíždějí po kliknutí myši a žáci si přes projekci provedou zápis do sešitu.

3 Patří sem: * URGENCE * REKLAMACE * UPOMÍNKY * První upomínka * Druhá upomínka * Pokus o smír

4 Prodávající je povinen dodat zboží v množství, jakost a provedení, jež určuje kupní smlouva (objednávka). Pokud nedodrží tyto podmínky, má kupující právo na reklamaci (výtku). Kupující musí zkontrolovat zboží: * množství * druh * jakost * provedení * neporušenost obalu * kontroluje fakturu zda souhlasí s objednávkou (ceny, početní chyby apod.)

5 OSNOVA * popis zjištěné závady podle zápisu o vadách * odvolání na doklady týkající se reklamované zásilky (kupní smlouva,dodací list,přepravní doklad,faktura,apod.) * návrh řešení reklamace podle druhu závady, např. dodání náhradního zboží za vadné, dodání chybějícího množství, odstranění vad opravou, je-li to možné, slevu z ceny, odstoupení od kupní smlouvy, byla-li porušena podstatným způsobem (což je většinou vymezeno v kupní smlouvě) POZOR: Úvod a závěr = zdvořilostní fráze Posílat vždy doporučeně

6 Na písemnou reklamaci by měl prodávající neprodleně reagovat = doporučeným dopisem, ve kterém je nutné uvést: * omluvu za vady v dodávce * odvolání na kupní smlouvu, dodací list, nákladní list apod. * zdůvodnění vady v dodávce * stanovisko k navrženému řešení reklamace * ujištění o bezvadném plnění dalších dodávek

7 * Fleischmannová, E., Jonáš, I., Kuldová, O.: Písemná a elektronická komunikace pro střední školy a veřejnost 2. Praha: Fortuna, 2005. 151 s. ISBN 80-7168-924-6 * Fleischmannová, E., Kuldová, O., Šedý, R.: Obchodní korespondence pro střední školy. Praha: Fortuna, 2000. 119 s. ISBN 80-7168-718-9 * Kuldová, O., Fleischmannová, E.: Metodická příručka k technice administrativy a obchodní korespondenci. Praha: Fortuna, 1998. 112 s. ISBN 80-7168-574-7 * Slavíčková, M., Valešová, I.: Obchodní dopisy nejen u státní zkoušky. Praha, NÚOV – STÚ 2008. 26 s. + CD ROM * Štiková, S.: Obchodní korespondence I. a II., Plzeň 2001 * Kolektiv autorů. Výklad k ČSN 01 6910. Praha, NÚOV – STÚ 2008 na CD ROM. * Kolektiv autorů. Pojmy z oblasti PEK. Praha, NÚOV – STÚ 2008 na CD ROM. * Gafronová, J., Bečka J.V.: Stylizace obchodních dopisů, SPN, 1993. ISBN 80-04-26379-8 * Rozhledy - časopis pro písemnou a elektronickou komunikaci


Stáhnout ppt "Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Vzdělávací materiál: Prezentace – zápis pro žáky Určen pro: 2. ročník oboru Ekonomika a."

Podobné prezentace


Reklamy Google