Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu."— Transkript prezentace:

1 Distribuce

2 Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu

3 Pro vstup Lepší produkty Nižší ceny Vyšší zisk Více zákazníků Snížení závislosti na domácím trhu Vlastní zákazníci vyžadují služby domácí firmy i v zahraničí

4 Rizika Pochopení preferencí zahraničních zákazníků Konkurenceschopnost produktů Náklady na výrobkovou a komunikační adaptaci Zahraniční kultura podnikání Neočekávané výdaje, korupce Odlišné zákony, byrokracie, změna zákonů Technologické pirátství Cla a tarify Devalvace, problém cizí měny, zadluženost Revoluce, nepokoje, změna politické situace, nestabilita vlády

5 Způsob vstupu na trh Nepřímý vývoz Přímý vývoz Licence Společné podnikání Přímá investice

6 Marketingové strategie Produkt Propagace NezměněnýPřizpůsobenýNový NezměněnáPřímé rozšířeníAdaptace produktu PřizpůsobenáKomunikační adaptace Dvojí přizpůsobení

7 Cenová strategie Jednotné ceny Tržní ceny pro každou zemi Nákladové ceny pro každou zemi

8 Distribuce prostřednictvím veletrhů Veletrhy jsou samostatným tématem marketingové komunikace

9 Distribuce Z pohledu výrobce

10 Funkce distribuce Objednání Dodání Informace Propagace Jednání Financování Hodnocení rizik Skladování Platební funkce Přesun vlastnictví

11 Distribuční cesta ke spotřebiteli Výrobce  Obchodní zástupce Velkoobchod  Obchodní zástupce Maloobchod Spotřebitel

12 Distribuční cesta B2B Výrobce  Prodejní zástupce výrobce Průmyslový distributor  Obchodní zástupce Zákazníci (odběratelé)

13 Služby distribučních cest Velikost balení / zakázky Čekací doba Prostorová dostupnost Rozmanitost a šíře sortimentu Doplňkové služby

14 Cíle distribučních cest podle charakteristiky produktu Produkty podléhající zkáze Trvanlivé produkty Objemné produkty (materiál, suroviny) Nestandardní produkty (strojní zařízení) Drahé / luxusní produkty Konkurence Zákony

15 Distribuční strategie Výhradní distribuce Výběrová distribuce Intenzivní distribuce

16 Podmínky a míra zodpovědnosti Cenová politika Podmínky prodeje Platební podmínky Záruky výrobce Práva distributora Vzájemné služby Vzájemná odpovědnost

17 Hodnocení alternativ Kritéria ekonomická Kritéria řízení Z hlediska přizpůsobivosti

18 Management distribuce Výběr členů distribuční cesty Školení a výcvik Motivace Hodnocení

19 Motivace Nátlak Prémie Právní vymáhání Expertní vliv Ručitelský vliv Sankce Partnerské vztahy

20 Přidaná hodnota v distribuční cestě vysoká Přidaná hodnota v distribuční cestě nízká Růst trhu nízkýUvedení na trhPokles Růst trhu vysokýRůstZralost

21 Vertikální marketingové systémy Uzavřený, korporační Administrativní Smluvní  Dobrovolné, sponzorované velkoobchodem  Družstva maloobchodníků  Frančízy

22 Role firem v distribučním systému Zasvěcenci Zápasníci Komplementáři Procházející Vnější inovátoři

23 Distribuce Z pohledu maloobchodu

24 Atmosféra prodeje Cílový trh Smysly  Zrak  Čich  Sluch  Hmat  Chuť

25 Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ http://info.sks.cz/users/jo/ Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_9_Distribuce Nebo www.sks.cz stránky učitelůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2014


Stáhnout ppt "Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu."
Reklamy Google