Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKateřina Navrátilová
1
Distribuce
2
Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu
3
Pro vstup Lepší produkty Nižší ceny Vyšší zisk Více zákazníků Snížení závislosti na domácím trhu Vlastní zákazníci vyžadují služby domácí firmy i v zahraničí
4
Rizika Pochopení preferencí zahraničních zákazníků Konkurenceschopnost produktů Náklady na výrobkovou a komunikační adaptaci Zahraniční kultura podnikání Neočekávané výdaje, korupce Odlišné zákony, byrokracie, změna zákonů Technologické pirátství Cla a tarify Devalvace, problém cizí měny, zadluženost Revoluce, nepokoje, změna politické situace, nestabilita vlády
5
Způsob vstupu na trh Nepřímý vývoz Přímý vývoz Licence Společné podnikání Přímá investice
6
Marketingové strategie Produkt Propagace NezměněnýPřizpůsobenýNový NezměněnáPřímé rozšířeníAdaptace produktu PřizpůsobenáKomunikační adaptace Dvojí přizpůsobení
7
Cenová strategie Jednotné ceny Tržní ceny pro každou zemi Nákladové ceny pro každou zemi
8
Distribuce prostřednictvím veletrhů Veletrhy jsou samostatným tématem marketingové komunikace
9
Distribuce Z pohledu výrobce
10
Funkce distribuce Objednání Dodání Informace Propagace Jednání Financování Hodnocení rizik Skladování Platební funkce Přesun vlastnictví
11
Distribuční cesta ke spotřebiteli Výrobce Obchodní zástupce Velkoobchod Obchodní zástupce Maloobchod Spotřebitel
12
Distribuční cesta B2B Výrobce Prodejní zástupce výrobce Průmyslový distributor Obchodní zástupce Zákazníci (odběratelé)
13
Služby distribučních cest Velikost balení / zakázky Čekací doba Prostorová dostupnost Rozmanitost a šíře sortimentu Doplňkové služby
14
Cíle distribučních cest podle charakteristiky produktu Produkty podléhající zkáze Trvanlivé produkty Objemné produkty (materiál, suroviny) Nestandardní produkty (strojní zařízení) Drahé / luxusní produkty Konkurence Zákony
15
Distribuční strategie Výhradní distribuce Výběrová distribuce Intenzivní distribuce
16
Podmínky a míra zodpovědnosti Cenová politika Podmínky prodeje Platební podmínky Záruky výrobce Práva distributora Vzájemné služby Vzájemná odpovědnost
17
Hodnocení alternativ Kritéria ekonomická Kritéria řízení Z hlediska přizpůsobivosti
18
Management distribuce Výběr členů distribuční cesty Školení a výcvik Motivace Hodnocení
19
Motivace Nátlak Prémie Právní vymáhání Expertní vliv Ručitelský vliv Sankce Partnerské vztahy
20
Přidaná hodnota v distribuční cestě vysoká Přidaná hodnota v distribuční cestě nízká Růst trhu nízkýUvedení na trhPokles Růst trhu vysokýRůstZralost
21
Vertikální marketingové systémy Uzavřený, korporační Administrativní Smluvní Dobrovolné, sponzorované velkoobchodem Družstva maloobchodníků Frančízy
22
Role firem v distribučním systému Zasvěcenci Zápasníci Komplementáři Procházející Vnější inovátoři
23
Distribuce Z pohledu maloobchodu
24
Atmosféra prodeje Cílový trh Smysly Zrak Čich Sluch Hmat Chuť
25
Děkuji Vám za pozornost Celý text najdete na http://info.sks.cz/users/jo/ http://info.sks.cz/users/jo/ Odkaz: Přednášky pro VŠE a FF UK Arts_9_Distribuce Nebo www.sks.cz stránky učitelůwww.sks.cz © Radka Johnová, 2014
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.