Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ."— Transkript prezentace:

1 Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ LETECKÉ VEŘEJNOSTI SE ZÁSTUPCI ŘLP ČR, s. p. IATCC, 10. listopadu 2015

2 Cenová politika ŘLP ČR, s. p. Obsah prezentace:  Vazba jednotkových cen na Výkonnostní plán a provozní výkony  Výše jednotkových cen traťové a letištní služby řízení  Změna traťové jednotkové sazby  Evropský kontext

3 Cenová politika ŘLP ČR, s. p. Jednotkové ceny jsou stanoveny na základě schváleného objemu nákladů (Cost risk sharing) a očekávané úrovně provozu (Traffic risk sharing), tyto parametry jsou definovány ve Výkonnostním plánu. Výkonnostní plán FAB CE pro RP2  Výše poplatků vychází z Výkonnostního plánu  Výkonnostní plán v částech SAF, ENV a CEF byl pro ČR již schválen EK (nařízení 2015/348 z března 2015) Traťová služba řízení  17 nejnižší z ECTL, výrazně pod celoevropským průměrem  Další pokles jednotkové sazby v průběhu RP2 Letištní a přibližovací služba řízení  Dlouhodobě stabilní výše přes významný pokles provozu  V zájmu udržení ceny nebude ani v roce 2016 účtován CoC  Pokles sazby při vyjádření ve stálých cenách odpovídá úrovni inflace (CPI)

4 Cenová politika ŘLP ČR, s. p. Provoz – skutečnost při porovnání s předkrizovým rokem 2008

5 Cenová politika ŘLP ČR, s. p. Provoz – očekávání dle Výkonnostního plánu  Traťový provoz byl k 10. měsíci 2015 nižší o 1,1% (vyjádřeno v SUs)  Nyní dynamika narůstá a za rok 2015 je očekáváno splnění parametrů Výkonnostního plánu  Letištní provoz byl k 10. měsíci pod plánem o 7,2% (při vyjádření v SUs)  I zde se zvyšuje dynamika, nicméně nepředpokládáme dosažení hodnot z Výkonnostního plánu STATFOR – aktualizovaná předpověď  V souladu se zaznamenanými hodnotami roku 2015  Mírně nižší predikce proti předpokladům Výkonnostního plánu

6 Změna traťové Unit Rate:  Listopad 2014 – en-larged Committee for enroute charges schválila traťové jednotkové sazby pro rok 2015  Přelom 2014 / 2015 – ČR po projednání s EK a PRB připravila Corrigendum upravující Výkonnostní plán  Březen 2015 – EK vydala Commission implementig decision 2015/348 konstatující soulad některých částí výkonnostních plánů s celoevropskými cíli (v našem případě CEF, ENV a SAF)  Červen 2015 – požadavek EUROCONTROL / CRCO na úpravu Reporting Tables pro červnovou en-larged Committee  Září 2015 – uplatňována snížená traťová jednotková sazba Dopady: Výsledkem bude pokles jednotkové ceny traťové služby řízení v letech 2015 a 2016 Cenová politika ŘLP ČR, s. p.

7 Jednotkové ceny traťové a Letištní a přibližovací služby řízení - vývoj

8 Cenová politika ŘLP ČR, s. p.

9

10 DĚKUJI ZA POZORNOST


Stáhnout ppt "Ředitel útvaru strategie a manažerské podporyIng. Luboš Hlinovský, MBA Cenová politika ŘLP ČR, s. p. XIII. ROČNÍK JEDNÁNÍ LETECKÝCH DOPRAVCŮ A ODBORNÉ."

Podobné prezentace


Reklamy Google