Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace."— Transkript prezentace:

1 PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám. VY_52_INOVACE_220213 15. prosince 2013

2 Z ÁKLADNÍ POJMY  Spotřebitel = zákazník  Spotřebitelské chování = soubor činností, jimiž se zákazník při vybíraní zboží řídí  Zbytné zboží = druhotné nebo-li luxusní zboží, nepotřebujeme ho nutně, ale máme biologickou potřebu si ho pořídit

3 P SYCHOLOGIE PRODEJE  Můžeme definovat jako aplikovanou psychologickou disciplínu zaměřenou na studium psychických jevů a sociálních procesů spojených s trhem, tržními elementy a jejich vzájemnými vztahy  Psychologie prodeje a trhu je součástí ekonomické psychologie  Uplatňuje se zejména ve výrobní a obchodní sféře  Prodejce je každý z nás

4 V ZNIK PSYCHOLOGIE PRODEJE  Koncem 19. století si lidé uvědomili možnosti využití psychologických poznatků v ekonomii  Psychologie zkoumá podmínky a práva při prodeji  Řídí lidské chování v ekonomii jako například: investování, podnikání, placení daní, chování konzumentů, spoření a prodej

5 Z ÁKAZNÍK A PRODAVAČ  Zákazník je snadno ovlivnitelný  Prodavač se snaží zákazníka přesvědčit, to ale na prodavače vyvolává psychický tlak  Zkušenosti a znalost sortimentu zlepšují kvalitu prodejce  Prodavač by měl řešit konfliktní situace v klidu

6 E TAPY PRODEJE  vzbuzení pozornosti zákazníka  Lákavá nabídka, reklama  vzbuzení a podnícení zájmu kupce  Projevit zájem; dokázat, že to zboží potřebuje  závěr prodejního procesu  Odstranění, posledních pochybností, které se vyskytly

7 C O OVLIVŇUJE PRODEJ ?  obchodník – sympatický, milý, usměvavý  místo prodeje – osvětlení, teplota  způsob prodeje – perfektní znalost sortimentu  druh zboží - to co prodáváme  kultura prodeje – zacházeni se zbožím

8 PRAMENY  Karl F. Gretz. Steven R. Drozdeck. Psychologie prodeje. Přel.J. Elman, 1.vyd. Praha: Victoria Publishing a.s., 1992. 320s. ISBN 80-85605-03-1  ATKINSONOVÁ, R.L., ATKINSON, R.C., SMITH, E.E., BEM, D.J. Psychologie. Praha, Victoria Publishing 1995, Portál 2004. 750 s. ISBN 80-7178-640-3  Psychologie prodeje. In: Http://www.podnikator.cz [online]. [cit. 2013-12- 15]. Dostupné z: http://www.podnikator.cz/provoz- firmy/marketing/n:16324/Psychologie-prodeje


Stáhnout ppt "PSYCHOLOGIE PRODEJE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace."

Podobné prezentace


Reklamy Google