Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDenis Vávra
1
Vývojový tým UIS OKV UIKT Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně RNDr. Ing. Milan Šorm
2
Jak se UIS adaptuje změnám na univerzitě Čím má UIS být Čím UIS je Kde UIS potkáte Kam UIS směřuje Adaptace jako oboustranný proces Jaké problémy vidí vývojový tým Jaká řešení vidí vývojový tým
3
Čím má UIS být neexistuje prakticky žádné zadání UIS pouze společenská objednávka důsledkem je absence ukotvení pozice UIS v systému řízení univerzity lze tvrdit, že UIS má podporovat zejména dva obory hlavní činnosti univerzity studijní problematika vědeckovýzkumná problematika
4
Čím UIS je po pěti letech vývoje je naprosto nezbytným provozním systémem univerzity kompletně podporuje závazné předpisy v oblasti studijního systému univerzity (SZŘ) mimo původní intuitivní rozsah přináší UIS nové formy komunikace a spolupráce na univerzitě („prostředek pro zlepšení kvality života“) integrační prostředí umožňující efektivní zavedení nových ICT a ne-ICT prvků do života univerzity (náplň OKV, např. přístupový systém, ISIC, …)
5
Největší mýty o UIS v praxi není hotový není jednoduchý není jednotný není dokumentovaný není důležitý zvyšuje zbytečnou zátěž uživatelů odporuje platným předpisům předává některé aspekty řízení strojům či VT
6
Kde UIS potkáte každý administrativní úkon mimo rozhodování v oblasti studia na vysoké škole papírové sestavy (rozvrhy) identifikační karty přístupové body, kamery počítačová síť univerzity stravování knihovna, MZK dokumentace řídících procesů univerzity
7
Kam UIS směřuje ve svém rozsahu další oblasti hlavní činnosti univerzity vědeckovýzkumný systém ekonomický systém rozvoj nástrojů zpříjemňující život dokumentový server, poštovní schránka TODO, osobní informační portál, workflow podpora ICT technologií přístupový systém, kamerový systém centrální management počítačové sítě hlasové služby, bezpapírová kancelář
8
Kam UIS směřuje ve své hloubce přizpůsobení aplikací potřebám uživatelů maximální integrace aplikací podpora všech činností prováděných větší skupinou osob vrstvení služeb (TPS, MIS, EIS) personalizace, personifikace zpětnovazební systémy, podpora uživatelů transparentní prostředí v podobě podrobné dokumentace všech procesů a jevů
9
Kam UIS směřuje svým rozvojem centralizace a integrace požadavků na úkor individualizace a segmentace po fakultách outsourcing jiným univerzitám vychytání chyb v systému zvýšení prestiže univerzity v ČR nalezení dalších finančních prostředků pro podporu rozvoje UIS a ostatních ICT standardizace a nadstandardizace služeb studentům a učitelům musí doplnit jméno univerzity
10
adaptace jako oboustranný proces univerzita investovala nemalé prostředky do vývoje UIS vývoj předběhl prosazování nových principů na úrovni vrcholového řízení univerzity UIS obsahuje více vlastností a možností, než univerzita dnes potřebuje UIS se plynule adaptuje všem změnám na univerzitě, podstatně rychleji než sama univerzita
11
Problémy, které vývojový tým vidí vedení univerzity přistupuje k UIS alibisticky – „UIS je špatný“ jako zástěrka pro špatné předpisy či jejich implementaci univerzita nemá nástroj, jak donutit uživatele plnit to, co sama nařídí rozdílné výklady základních předpisů různými stupni řízení na univerzitě příliš velká šíře záběru rozvoje UIS – není možné ufinancovat veškeré aktivity
12
L R P – +
13
Jednoznačné problémy plynoucí z LRP analýzy podhodnocení lidského faktoru jako dlouhodobého činitele, prakticky v běžném životě neobnovitelného zdroje nemožná redistribuce zdrojů řešení těchto problémů nemůže přijít zevnitř vývojového týmu legislativní proces a hlavně zvyklosti univerzity outsourcing, komercionalizace, procitnutí vedení
14
Soukromé poznatky administrativní proces vyjídá nejlepší mozky vývojového týmu operativa postupně přebíjí koncepci a strategii univerzita klade požadavky, aniž by jednoznačně zajistila financování (nelze považovat za standardní formu TRP) postupná minimalizace vytěžovacího prostoru lidských zdrojů na univerzitě neexistuje platforma pro tvorbu zadání a následné převzetí UIS do rutinního provozu
15
Časový horizont pro řešení uvedených problémů stav za 5 minut 12 již minul škody mohou být neobnovitelné neexistence jednoznačné podpory na všech stupních řízení univerzity může způsobit kolaps celého projektu a navazujících záležitostí
16
Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.