Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarie Urbanová
1
Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska vlastností KKS/DFX Prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. http://portal.zcu.cz/wps/portal / http://home.zcu.cz/~hosnedl/http://home.zcu.cz/~hosnedl/... g_DFX/ Plzeň, 2016 Katedra konstruování strojů Podklady k přednášce – Kapitola 4, část 4.2
2
Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska vlastností KKS/DFX Prof. Ing. Stanislav Hosnedl, CSc. http://portal.zcu.cz/wps/portal / http://home.zcu.cz/~hosnedl/http://home.zcu.cz/~hosnedl/... g_DFX/ Plzeň, 2016 Katedra konstruování strojů Podklady k přednášce – Kapitola 4, část 4.2
3
04.01.2010© S. Hosnedl 3 4.2 Design for X (DfX) a Prediction of X (PoX) 00 - k Product-Business Managementu TS (k P-B části operátoru MgS vč. jeho MgS AREnv v LC etapě Plánování TS LC ) DŮLEŽITÉ POTŘEBNÉ K INFORMACI PRO ÚPLNOST Navrhování a hodnocení technického produktu z hlediska vlastností
4
CÍLE PODNIKU: Manažerské a obchodní; Dílčí v marketingu, prodeji, konstrukci, výrobě, nákupu, kvalitě, financování apod.; Produktové/výrobkové; OČEKÁVÁNÍ PODNIKU: K čemu by měl projekt TS vést; Jakým prodejním argumentům by měl vyhovovat STANOVENÉ ZÁKLADNÍ POŽADAVKY : Výchozí: management projektu, organizace, …; Průběžné: strategie projektu TS, kontrolní body, souběžné činnosti, řízení rizik, utajení, styk se zákazníkem ; STANOVENÉ PROSTŘEDKY: Zdroje dle rozpočtu a plánu; Organizace a personál pověřené řešením projektu; Útvary, dílny a laboratoře pověřené zajištěním servisu pro projekt; Odsouhlasené manažerské a organizační podmínky (výstupy procesů, normy, rozhodovací cesty apod.) ; ÚČEL A CÍLE Poznatky DfX&PoX ke vhodnosti TS pro: a) „PRODUKTOVOU“ STRATEGII PODNIKU, tj. pro: 4 © S. Hosnedl 13.03.2015 4 Design for X a Prediction of X 4 Design for X a Prediction of X k Product-Business Managementu TS - k Product-Business Managementu TS ZÁKLADNÍ POZNATKY K INFORMACI
5
OBCHODNÍ STRATEGII PODNIKU : Potenciál: objem trhu, cena, zisk versus riziko a investice; Trh: cenové podmínky, konkurence, trendy, relace k vlastním produktům, marketingová strategie, charakteristika trhu; Produkt: produktová/výrobková strategie, „ideální produkt“, hrubá specifikace produktu, nahrazovaný produkt, cílové náklady a jejich struktura, stanovení principů (if any), komponenty, vztahy k ostatním produktům, variace); Výroba: výrobní strategie, cíle, způsoby, typy, objem, vývoj objemu; Cíle projektu: nejdůležitější faktory z předchozího výčtu, výsledky, termíny, podmínky ; apod. STANOVENOU FINANČNÍ SPECIFIKACI: Příjmy: prodejní cena, prodané počty v jednotlivých obdobích; Výrobní náklady: hodnota produktu, přidaná hodnota, investice do strojního zařízení na 1 produkt, stupeň výroby na vlastním zařízení; Prodejní náklady: množství informačních materiálů na 1 produkt, stupeň servisu na 1 zákazníka; Finance: max. požadavky na kapitál, stupeň pokrytí vlastním kapitálem; rentabilita: min. návratnost, stupeň pokrytí, zisk; Likvidita: max. investice na období, nejkratší čas návratu investic ; apod. Poznatky DfX&PoX ke vhodnosti TS(s) pro: b) „FINANČNÍ“ STRATEGII PODNIKU, tj. pro: 5 © S. Hosnedl 13.03.2015 4 Design for X a Prediction of X 4 Design for X a Prediction of X k Product-Business Managementu TS - k Product-Business Managementu TS ZÁKLADNÍ POZNATKY K INFORMACI
6
ZÁKLADNÍ TEORETICKÉ POZNATKY Cílem je dát max. do souladu navrhovaný TS se strategií podniku/organizace Význam z hledisek docílení optimálních souhrnných kriterií konstrukční konkurenceschopnosti (komplexní kvality Q, dodacího termínu T a vynaložených nákladů C) a tím zvyšování potenciálu reálné tržní konkurenceschopnosti navrhovaného TS. OBECNÉ METODICKÉ POZNATKY Doplnění a zpřesnění požadavků na vlastnosti TS v souladu se stanovenou strategií podniku/organizace, příp. projektu Stanovení priorit/vah vlastností požadovaných na TS v souladu se stanovenou strategií podniku/organizace, příp. projektu Optimalizace (hodnot) vlastností TS v souladu se stanovenou strategií podniku/organizace, příp. projektu 6 © S. Hosnedl 13.03.2015 4 Design for X a Prediction of X 4 Design for X a Prediction of X k Product-Business Managementu TS - k Product-Business Managementu TS ZÁKLADNÍ POZNATKY K INFORMACI
7
PROCESNÍ PODPORA optimalizační metody kvalitní servis výrobce, náhradní díly návody k obsluze, školení obsluhy, údržby, … ICT PODPORA informační systémy, optimalizační systémy, … 7 © S. Hosnedl 13.03.2015 4 Design for X a Prediction of X 4 Design for X a Prediction of X k Product-Business Managementu TS - k Product-Business Managementu TS ZÁKLADNÍ POZNATKY K INFORMACI
8
Děkuji Vám za pozornost Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky v rámci projektu č. CZ.1.07/2.2.00/28.0206 „Inovace výuky podpořená praxí“.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.