Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVlasta Ševčíková
1
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová
2
ESF – Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Název projektu: Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Registrační číslo: CZ.1.07/2.1.00/13.0023 Doba realizace: 21. 1. 2010 – 31. 8. 2012
3
Příjemce podpory: Obchodní akademie a Vyšší odborná škola sociální, Ostrava-Mariánské Hory, příspěvková organizace Celková finanční dotace na projekt: 2 818 728,- Kč
4
GLOBÁLNÍ CÍLE Zkvalitnění vzdělávání ve VOŠS a podpora rozšíření jejich kapacit Inovace a zvýšení kvality vzdělávacího programu VOŠS Zvýšení uplatnitelnosti absolventů VOŠS na trhu práce Zvýšení odborných, pedagogických a manažerských schopností pedagogických pracovníků VOŠS
5
SPECIFICKÉ CÍLE V souladu s aktuálními potřebami trhu práce inovovat již existující vzdělávací program Sociální práce prostřednictvím modularizace a připravit kreditní systém hodnocení ECTS, který umožní mobilitu studentů mezi jinými VOŠ a VŠ Zprůhlednit obsah programu ve vztahu k oborům vyučovaným na VŠ a přispět ke snazšímu přechodu absolventů na VŠ
6
SPECIFICKÉ CÍLE Zvýšit četnost a prohloubit kontakty studentů a pedagogických pracovníků s odborníky z praxe, z jiných VŠ a VOŠ stejného nebo podobného zaměření, zvýšit uplatnitelnost budoucích absolventů VOŠS Ostrava na trhu práce Zvýšit odborné znalosti a tutorské dovednosti pedagogických pracovníků s využitím informačních technologií Rozšířit nabídku již existujícího vzdělávacího programu oboru Sociální práce v denní a dálkové formě o kombinovanou formu vzdělávání
7
SPECIFICKÉ CÍLE Zvýšit atraktivitu studia na VOŠS Umožnit uchazečům snadnější dostupnost studia bez nadměrné časové zátěže (studentů, příp. i zaměstnavatelů) Vytvořit nové studijní opory a zpřístupnit je studentům prostřednictvím informačního systému školy Zrealizovat výuku prvního ročníku inovovaného vzdělávacího programu ve všech akreditovaných formách vzdělávání V průběhu realizace klást důraz na horizontální témata, tj. rovné příležitosti a udržitelný rozvoj
8
CÍLOVÁ SKUPINA Studenti VOŠS Ostrava Pedagogové VOŠS Ostrava
9
KLÍČOVÉ AKTIVITY Inovace vzdělávacího programu prostřednictvím modularizace a kreditního systému Rozšíření nabídky studia o kombinovanou formu vzdělávání Akreditace inovovaného vzdělávacího programu a jeho výuka v 1. ročníku VOŠS
10
ČASOVÝ HARMONOGRAM PROJEKTU Leden 2012 – začátek projektu, stanovení realizačního týmu Únor 2010 – duben 2010 – evaluace stávajícího studijního programu studenty a odborníky z praxe Duben 2010 – říjen 2010 – intenzivní práce na podobě nového vzdělávacího programu Listopad 2011 – dokončení akreditačního spisu a jeho odevzdání na MŠMT k posouzení akreditační komisí 2012 – úspěšné získání akreditace
11
Leden 2011 – květen 2011 – práce na studijních oporách pro 1. ročníky inovovaného vzdělávacího programu Září 2011 – příprava studentů 1. ročníků na roli sociálního pracovníka podle nového vzdělávacího programu Únor, březen 2012 – evaluace nového vzdělávacího programu Duben 2012 – dokončení studijních opor pro 2. a 3. ročníky Červen 2012 – druhá fáze evaluace inovovaného vzdělávacího programu Srpen 2012 – ukončení projektu
12
Výstupy/produkty projektu TypNázevStručný popisDostupnost 1 Vzdělávací program Vzdělávací program pro obor sociální práce Vyplněný formulář akreditačního spisu pro všechny formy vzdělávání, tedy pro denní, dálkovou i kombinovanou. Akreditován na MŠMT, klíčový dokument vzdělávací soustavy VOŠS 2 Studijní opory Dle jednotlivých modulů Studijní opory k jednotlivým modulům pro 1.-3. ročník. Určeno zejména pro studenty kombinované formy vzdělávání, dostupné pro studenty všech forem vzdělávání. 1.ročník = 17 opor 2.-3. ročník = 36 opor Webové stránky projektu, knihovny, studovna VOŠS 3Evaluační zprávy Evaluace studijního programu studenty, kteří prošli částí inovovaného vzdělávacího programu Zpráva o činnosti – evaluační výstupy za zimní a letní období
13
Dosažené hodnoty monitorovacích ukazatelů Název ukazatele Plánovaná hodnota Dosažená hodnota Počet nově vytvořených / inovovaných produktů 053 Počet podpořených osob – poskytovatelé služeb 1533 Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání - studentů celkem 60212 Počet podpořených osob v počátečním vzdělávání - studentů celkem 60212 Počet podpořených osob – pracovníků v dalším vzdělávání 1536 Počet úspěšně podpořených osob - pracovníků v dalším vzdělávání 2532 Počet úspěšně podpořených osob - pedagogických a akademických pracovníků 2432 Počet úspěšně podpořených osob v počátečním vzdělávání - studentů 30124
14
ZPĚTNÁ VAZBA OD CÍLOVÝCH SKUPIN Byla zjišťována po dobu realizace projektu v rámci: Implementace vytvořených studijních opor Evaluačních šetření
15
Evaluace výuky podle inovovaného vzdělávacího programu za zimní období školního roku 2011/2012 Sběr dat: 1. – 7. února 2012 Technika sběru dat: dotazník (17 otázek) Cílový soubor: studenti 1. ročníků VOŠS
16
Cílový soubor: 173 studentů 1. ročníků ve všech formách studia k 11. 1. 2012. Výběrový soubor: 124 studentů, z toho: 83 studentů (67 %) denního studia, 33 studentů (27 %) dálkového studia, 8 studentů (6 %) kombinovaného studia. 71,68 % z celkového počtu studentů.
17
CÍLE EVALUACE Zjistit spokojenost studentů s: inovovaným vzdělávacím programem, nabídkou předmětů, hodinovými dotacemi, obsahem jednotlivých předmětů, formou výuky, studijními oporami, kreditním systémem.
28
Evaluace výuky podle inovovaného vzdělávacího programu za letní období školního roku 2011/2012 Sběr dat: 28. května – 1. června 2012 Technika sběru dat: dotazník (16 otázek) Cílový soubor: studenti 1. ročníků VOŠS
29
Cílový soubor: 143 studentů 1. ročníků ve všech formách studia k 30. 4. 2012. Výběrový soubor: 79 studentů, z toho: 45 studentů (57 %) denního studia, 23 studentů (29 %) dálkového studia, 11 studentů (14 %) kombinovaného studia. 55,24 % z celkového počtu studentů.
34
ZÁVĚR EVALUACE Studenti jsou spokojeni s inovovaným vzdělávacím programem Studentům vyhovuje nabídka předmětů, hodinové dotace, obsahová náplň předmětů i forma výuky Studenti kladně hodnotí studijní opory, zavedení kreditního systému i vybavenost VOŠS
35
POZITIVA PROJEKTU Inovovaný vzdělávací program je akreditován MŠMT do roku 2016 Kreditní systém Studijní opory pro studenty kombinovaného studia Využití studijních opor i studenty dálkového a denního studia
36
Děkuji Vám za pozornost. Mgr. Michaela Holaňová Obchodní akademie a Vyšší odborná škola sociální, Ostrava-Mariánské Hory, příspěvková organizace Tel.: 596 634 848, 739 436 924 E-mail: voss@voss-ova.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.