Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlois Macháček
1
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0811 Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_62_INOVACE_21_14 Název materiáluPřímé bankovnictví AutorMgr. Pavel Lintner Tematická oblastFinanční gramotnost Tematický okruhFinanční trh Ročník4 Datum tvorbyprosinec 2013 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora
2
Přímé bankovnictví
3
služby, které umožňují komunikaci mezi bankou a klientem bez toho, aby klient musel banku navštívit je zprostředkováno buď pomocí telefonu, nebo počítače (příp. smartphonu) a internetu umožňuje klientovi přístup k účtu 24 hodin denně
4
Internetové bankovnictví neboli internetbanking komunikace s bankou pomocí internetu odkudkoliv na světě k provozu stačí běžný počítač s internetovým prohlížečem a připojení k internetu
5
Internetové bankovnictví do internetbankingu se vstupuje na webových stránkách banky přihlášením pomocí přiděleného uživatelského jména a hesla přímo v internetovém prohlížeči lze pak např. zadávat příkazy k úhradě, zadávat a rušit trvalé příkazy, prohlédnout si historii účtu, nastavit limity na platebních kartách apod.
6
Zabezpečení internetbankingu samotný vstup do internetbankingu je zabezpečen uživatelským jménem a dostatečně silným heslem (které by si měl klient čas od času změnit) prováděné bankovní operace musí klient navíc autorizovat (např. kódem zaslaným bankou v SMS, osobní certifikátem apod.)
7
Mobilní bankovnictví neboli smartphonebanking, smartbanking komunikace s bankou probíhá pomocí chytrého telefonu nebo tabletu s příslušnou bankovní aplikací a s internetovým připojením
8
Mobilní bankovnictví problematická je jeho bezpečnost, vycházející ze zranitelnosti smartphonů a tabletů jako takových – odcizení, odchycení komunikace (wifi) apod.
9
Tipy pro bezpečnost smartbankingu používejte pouze oficiální verze operačního systému instalujte pouze ověřené aplikace vyhýbejte se podezřelým webům nastavte si ochranu heslem, příp. možnost jeho vymazání na dálku v případě ztráty nebo odcizení
10
Tipy pro bezpečnost smartbankingu pravidelně kontrolujte účty a transakce na nich vyhýbejte se neověřeným bezdrátovým sítím, např. na letištích nebo v restauracích používejte antivirové a antispywarové aplikace
11
Telefonní bankovnictví neboli telebanking, phonebanking komunikace s bankou probíhá pomocí telefonu – zavoláním na linku telefonního bankovnictví (většinou bezplatné číslo) klient se prokazuje svým identifikačním číslem a heslem
12
Telefonní bankovnictví pomocí služby lze provádět různé druhy operací – např. získat informace o zůstatku na účtu včetně posledních operací, zadávat jednorázové i trvalé příkazy k úhradě komunikovat lze buď s hlasovým automatem, nebo s operátorem (telefonním bankéřem)
13
Homebanking komunikace s bankou probíhá pomocí počítače připojeného k internetu a speciálního programu dodaného bankou využíván převážně firmami, soukromí uživatelé raději volí internetbanking
14
Homebanking funkčně téměř totožný s internet bankingem, ale má navíc možnost napojení na ekonomický software firmy – možnost předávání platebních příkazů a výpisů z účtů většinou disponuje lepšími možnostmi zabezpečení než internetbanking
15
Otázky a úkoly 1.Vyzkoušejte si prakticky demoverzi internetbankingu některé banky. 2.Co je to v IT terminologii osobní certifikát? 3.Co je to QR platba? Co je třeba k jejímu provedení?
16
Použité zdroje: DVOŘÁKOVÁ, Z. – SMRČKA, L. a kol.: Finanční vzdělávání pro střední školy. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2011. 312 s. ISBN 978-80-7400-008-9. Finance.cz [online]. Dostupné z: http://www.finance.cz Měšec.cz [online]. Dostupné z: http://www.mesec.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.