Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Copyright © Mercuri International 2001 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Copyright © Mercuri International 2001 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI."— Transkript prezentace:

1 1 Copyright © Mercuri International 2001 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI

2 2 Copyright © Mercuri International 2001 Prezentační dovednosti Předpoklady úspěšné prezentace Tréma a stres 4MAT Cíle, příprava a struktura prezentace Neverbální a verbální komunikace Shrnutí a náměty pro rozvoj

3 3 Copyright © Mercuri International 2001 Sir George Jessel „Lidský mozek začíná pracovat ve chvíli, kdy se narodíte a nepřestane až do chvíle, než se postavíte před publikum a začnete mluvit.“

4 4 Copyright © Mercuri International 2001

5 5 Předpoklady úspěšné prezentace Více lidí ve své práci neuspělo kvůli svému negativnímu přístupu než kvůli nedostatku znalostí nebo neschopnosti práci vykonávat.

6 6 Copyright © Mercuri International 2001 STRES Stres je přirozená reakce na situace, které se zdají být obtížně zvládnutelné.

7 7 Copyright © Mercuri International 2001 Stres není známka slabosti nebo selhání více rozšířený u manažerů než u jiných lidí omezený jen na Vaši práci „celý v mysli“ STRES

8 8 Copyright © Mercuri International 2001 Budování sebevědomí Úspěch vytváří sebevědomí,ale sebevědomí nevytváří úspěch!

9 9 Copyright © Mercuri International 2001 Zvládnout stres znamená zvládnout „MOTÝLKY“ ve vašem žaludku a přinutit je létat „ve formaci“!

10 10 Copyright © Mercuri International 2001 O přípravě ….. „Vždy mi trvá nejméně tři týdny připravit si dobrou spontánní řeč.“ MARK TWAIN

11 11 Copyright © Mercuri International 2001 Struktura prezentace 1. Řekněte, o čem chcete mluvit. 2. Řekněte to. 3. Řekněte, o čem jste mluvili.

12 12 Copyright © Mercuri International 2001 První dojem, zde řekněte to co má upoutat Nakonec řekněte to, co chcete, aby si lidé pamatovali

13 13 Copyright © Mercuri International 2001 ČÁSTEČNÝ CÍL ČÁSTEČNÝ CÍL ČÁSTEČNÝ CÍL HLAVNÍ CÍL Souhlas s částečnými cíli můžete získat během jedné prodejní návštěvy nebo při více návštěvách. Nikdy nezapomeňte na hlavní cíl!

14 14 Copyright © Mercuri International 2001 … CO PATŘÍ NA ZÁVĚR ? … NO PŘECE EMOTIVNÍ TEČKA.

15 15 Copyright © Mercuri International 2001 Klíčové pravidlo Jestliže komunikace probíhá špatně, je to nejčastěji chyba toho, kdo „vysílá“.

16 16 Copyright © Mercuri International 2001 Celkový vliv sdělení Verbální35 % Neverbální65% Birdwhistel Slova 7% Hlas38% Neverbální55% Mehrabiam

17 17 Copyright © Mercuri International 2001 RUDYARD KIPLING Mám šest opravdových pomocníků, naučili mě všechno co znám. Jmenují se: Co, Kde, Kdy, Jak, Proč a Kdo. „Sloní příběh“

18 18 Copyright © Mercuri International 2001 Audiovizuální pomůcky Podporují a zesilují to, co chceme říci. Usnadňují zapamatování.

19 19 Copyright © Mercuri International 2001 Výzkum Harvardské univerzity SLOVNÍ 100% bylo to, co chtěl řečník říci Asi 80% řekl Asi 60% posluchači slyšeli Asi 40% si posluchači pamatovali po 3 hodinách Asi 15% si posluchači pamatovati po 3 dnech Asi 0 - 15% si posluchači pamatovali po 3 měsících

20 20 Copyright © Mercuri International 2001 Výzkum Harvardské univerzity SLOVNÍ + VIZUÁLNÍ Asi 60% si posluchači pamatovali po 3 dnech Asi 40 - 50% si posluchači pamatovali po 3 měsících SLOVNÍ + VIZUÁLNÍ + POZNÁMKY Asi 80% si posluchači pamatovali po 3 dnech Asi 60 - 70% si posluchači pamatovali po 3 měsících

21 21 Copyright © Mercuri International 2001 Vyhněte se podobným pomůckám Kde je titulek příliš malý, než aby se dal přečísl. Kde proudy a proudy informací tečou a tečou, je jich příliš mnoho, než aby se daly zapamatovat nebo aby někoho zaujaly. Kde způsob podání informace způsobí, že něco, co by mohlo být poměrně jednoduché a srozumitelné, se stane složité a je to podané s troj – nebo čtyřnásobně větším počtem slov, než je nezbytné nebo potřebné a kdy současně není věnována pozornost dostatku místa a dělání mezer a teorie je nepřehledná a slova mohou být dvojsmyslná nebo mít jiný smysl vzhledem ke gramatickým chybám nebo interpunkci. KDE je příliš různých TYPŮ písma !

22 22 Copyright © Mercuri International 2001 Vyhněte se podobným pomůckám dIAGRAM příliš stínování příliš malé popisy a přelkepy Příliš INFO Příliš TYpů PÍSMA atd. nepřesná grafika

23 23 Copyright © Mercuri International 2001 Kodakův zákon Jestli může být diapozitiv založen obráceně, určitě bude !

24 24 Copyright © Mercuri International 2001 Klíčové pravidlo Nepište na vizuální pomůcky více slov, než byste očekávali na nápisu na tričku.

25 25 Copyright © Mercuri International 2001 Vizuální pomůcky Tajemství úspěchu Jasná struktura a grafická úprava Klíčové body Jednoduchost

26 26 Copyright © Mercuri International 2001 NIXON Vím, že věříte, že rozumíte tomu, co si myslíte, že jsem řekl, ale nejsem si jistý, jestli si uvědomujete, že to co jste slyšeli, není to, co jsem myslel. Richard Nixon

27


Stáhnout ppt "1 Copyright © Mercuri International 2001 PREZENTAČNÍ DOVEDNOSTI."

Podobné prezentace


Reklamy Google