Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMartin Horák
1
Plánování ve školní TV Zpracoval: Ondřej Šimko
2
Plánování ve školní TV je záměrná a cílevědomá činnost učitele k stanovení co nejracionálnějšího způsobu realizace a postupu v plnění vytčených cílů
3
PLÁNOVÁNÍ NA ÚROVNI MŠMT PLÁNOVÁNÍ NA ÚROVNI ŠKOLY PLÁNOVÁNÍ UČITELE TV TVORBA TÉMATICKÝCH PLÁNŮ
4
Neplánovat znamená plánovat neúspěch. Plánování=nejnáročnější a zároveň nejdůležitější činnost učitele TV Dostatečně připravená aktivita= úspěšná aktivita Cílem plánování: Navržení učební činnosti, která navazuje na získané vědomosti a dovednosti a přinese nové poznatky a dovednosti. Učitel si musí uvědomit: Co naučit? (cíl) Jak to naučit? (metody, postupy, styly..)
5
Rámcově vzdělávací program (RVP)= podle něj si každá škola individuálně přizpůsobí svůj Školní vzdělávací program (ŠVP)
6
perspektivní a dlouhodobé roční sezónní a krátkodobé písemné přípravy
7
diagnostická konstrukční (příprava a sestavení) realizační kontrolní
8
1.zajištění povinné tělesné výchovy 2.sportovní akce 3.zajištění podmínek 4.spolupráce s organizacemi 5.propagační a další výchovně vzdělávací činnost
9
vyučující jednotlivých tříd vyučující nepovinného předmětu zájmová TV vyučující zdravotní TV odpovědnost za lyžařský kurz odpovědnost za sportovní kurz odpovědnost za plavecký výcvik
10
sportovní soutěže propagační akce (vystoupení, akademie..) pohybové aktivity ve volném čase další akce (zájezdy atd. )
11
odpovědnost za tělovýchovná zařízení (jmenovitě) odpovědnost za zařízení pro tělesná cvičení (jmenovitě) odpovědnost za kabinety a sklady (jmenovitě) didaktické pomůcky
12
sportovním klubem cestovní kanceláří ostatními školami lékařem sponzory atd.
13
sportovní nástěnky tabule rekordů školní sportovní noviny
14
Školní vzdělávací program (ŠVP) Učební plán Učební osnovy
15
Školní vzdělávací program (ŠVP) Odpovídá ředitel školy Povinná dokumentace Má závazné části: Identifikační údaje Charakteristika školy Charakteristika ŠVP Učební plán Učební osnovy Hodnocení žáků Autóevaluace školy (vlastní hodnocení školy)
16
Učební plán (viz. obrázek níže) Výběr předmětů Dotace hodin jednotlivých ročníků u každé školy Tabulka, obsahující povinné, nepovinné a volitelné předměty na základě dokumentů MŠMT
17
Učební plán pro 2. stupeň základní koly
18
Učební osnovy Zpracovává předmětová komise Dokument, podle nějž se plánuje výuka Rozdělena na 2 části: Úvodní část (filozofie vzdělávání, cíle a kompetence žáků) Rozpis jednotlivých předmětů a vyučované látky ve vzdělávacích celcích Dříve- na všech školách jednotné osnovy V současné době může být kvalita výuky odlišná Doporučení pro začínající učitele- vycházet ze starších osnov
19
Tématický plán= celoroční práce učitele Celoroční plán Tématické celky Samostatná vyučovací hodina Každý učitel by si měl vytvořit vlastní plán Vychází z úrovně skutečné připravenosti třídy- přizbůsobivost nutná k plnění cílů Úkolem učitele je: Výběr metod Výběr forem Výběr způsobu realizace výuky
20
Učitel potřebuje informace o třídách, kde bude učit Učivo učitel vybírá z učebních osnov, metodických příruček a vzdělávacích programů konečné cíle vyučování jednotlivých tematických celků---učitel dále přizpůsobuje postupné cíle pro jednotlivé ročníky Cíle vychází z vlastních zkušeností, od jiných učitelů a didaktických modelů
21
Přehledný, jednoduchý a systematický, vychází z osnov Rozpis učiva jednoho předmětu na celý rok Vytváří učitel na začátku šk. roku pro každý ročník zvlášť Preferuje zde vlastní podmínky pro vyučování TV Preferuje úroveň výkonnosti a zájem žáků o jednotlivé činnosti U vedení školy, k dispozici kontrolním orgánům
22
Obsahuje: Přehled jednotlivých tématických celků s jejich hodinovou dotací Pořadí jednotlivých celků Požadavky na kontrolu a hodnocení žáků Výuka by měla probíhat v blocích Dotace 2 h týdně= 66 hodin/rok, 3h=99hodin/rok 7 hodin a více na určitý sport či míčovou hru
23
Obsahuje: Aktuální cíle vyučovacích hodin podle pořadí, v jakém předpokládáme splnění cílů v daném ročníku Aktuální cíle= kognitivní (teoretické poznání)+ motorické poznání (osvojení poh. činností) Požadavky na hodnocení a klasifikaci žáků Konečný cíl ročníku= z jednotlivých dílčích cílů
24
Zejména pro začínající učitele TV Co je potřeba uskutečnit ke splnění cílů Zkušenější učitelé s praxí= myšlenková představa Doba na přípravu je různá a liší se i učivem u téhož učitele Usnadňuje činnosti z hlediska: Obsahu Organizace Bezpečnosti Důležitá kreativnost a přizpůsobivost na dané situace (chování žáků a jejich počet, zjednodušení cviku a jiná řešení..) Výhody: možnost použít opakovaně a poznámky v přípravě pomohou, aby byla hodina úspěšnější a zajímavější
25
https://is.muni.cz/auth/el/1451/podzim2013/np2004/um/35 499254/?studium=670015 https://is.muni.cz/auth/el/1451/podzim2013/np2004/um/35 499254/?studium=670015 http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=6437 http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0VP https://courseware.upol.cz/wps/PA_Courseware/DownloadDoku mentu https://courseware.upol.cz/wps/PA_Courseware/DownloadDoku mentu http://www.ftk.upol.cz/_katedry/kki/didaktika/12planovanive skolnitelesnevychove.pdf http://www.ftk.upol.cz/_katedry/kki/didaktika/12planovanive skolnitelesnevychove.pdf
26
Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.