Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDaniela Vacková
1
1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Sportovní hry Téma: Drobné hry na rozehřátí Jméno autora: Mgr. Renata Kynzlová Vytvořeno dne: 27. září 2012 Metodický popis, (anotace): Podpora hodiny Sportovní hry
2
Drobné pohybové hry na rozehřátí I. Honičky
3
Honičky jsou pohybové aktivity, při kterých je dětský organizmus v krátkém časovém intervalu hodně zatěžován. Hra by měla být zorganizována tak, aby se zapojily všechny děti najednou a žádné dítě nezůstalo pasivní. Nezbytností je přesné vytyčení herního prostoru. Pokud honička probíhá organizovaně, pak má i didaktický význam. Děti se učí vyhýbat se jeden druhému, volí si správný prostor, učí se sledovat činnost ostatních a připravovat si svoji taktiku. Z hlediska rozvoje pohybových schopností a dovedností jsou honičky orientovány především na obratnost, rychlost a vytrvalost, základní pohybovou aktivitou je běh. Je důležité si uvědomovat, že honička by měla být činnost krátkodobá, aby nedošlo k celkovému vyčerpání dětského organizmu.
4
Jednoduchá honička Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a prostorové orientace Počet dětí: neomezeno Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí Pravidla hry Dítě (honič), které má babu, pronásleduje ostatní a snaží se je chytit (předat babu). Když se mu to podaří, plácne rukou některého z honěných, předá mu dotykem babu i svoji funkci honiče. Vracení role, tzv. oplátka, není dovolena. Nový honič nesmí dát babu tomu, od koho ji dostal. Pokud hraje více než deset dětí, je dobré, když dětí (honičů) je více.
5
Hadí honička Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a koordinace pohybů Počet dětí: neomezeno Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí Pravidla hry Začíná jedno dítě (honič) a snaží se někoho chytit. Koho chytne, ten se stává také honičem a chytne se prvního honiče za ruku. A pak honí ve dvojici. Další, koho chytí, se k nim opět přidá. Takto hra pokračuje do té doby, dokud nezbude ve hře poslední dítě. Babu předává rukou vždy jen první a poslední dítě v řadě.
6
Honička dvojic Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a koordinace pohybů Počet dětí: neomezeno Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, švihadla Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí Pravidla hry Děti rozdělíme do dvojic a každou dvojici svážeme švihadlem vždy jednou nohou k sobě. Jedna dvojice má babu a jejím úkolem je chůzí nebo během předat babu jiné dvojici. Stačí, když ti, co mají babu, „plácnou“ jen jednoho z dvojice a celá dvojice má pak babu.
7
Vyřazovací honička Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti Počet dětí: neomezeno Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, noviny Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí Pravidla hry Děti rozdělíme do dvou stejně početných družstev. První družstvo se rozestaví na jednom konci tělocvičny v přesně vymezeném prostoru a druhé družstvo ve stejně velkém prostoru na druhé straně tělocvičny. Každé družstvo vyšle na území soupeřů jednoho honiče. Na povel vyučujícího začnou honiči honit soupeře a stočenou roličkou z novin se je snažit vyřadit ze hry tím, že je udeří. Každý vyřazený hráč odchází na předem určené místo. Honění nesmějí překračovat hranice vymezeného prostoru, překročení znamená automatické vyřazení ze hry. Honička končí, když je celé jedno družstvo vyřazeno.
8
„ Štronzo“ honička Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a odrazové síly Počet dětí: neomezeno Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí Pravidla hry Při této honičce každý, kdo dostane babu, se musí proměnit v nehybnou sochu (štronzo). Každého, kdo zůstane stát jako socha, může vysvobodit a vrátit do hry hráč, který je ještě ve hře, tak, že hráč (socha) se předkloní, opře si ruce o kolena (udělá kozu) a druhý hráč ho roznožkou přeskočí. Další variantou může být to, že hráč (socha) zůstane stát s rozkročenýma nohama a druhý hráč jej vrátí do hry tím, že jej podleze.
9
Honička se záchranou Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a síly Počet dětí: neomezeno Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, žíněnky Prostorová organizace: tělocvična Pravidla hry Po hrací ploše rozmístíme jednu nebo více žíněnek podle toho, kolik hráčů bude hrát. Zvolíme jednoho či dva honiče, závisí na počtu hráčů. Honič začne honit. Pokud se dotkne honěného rukou, znehybní ho a ten si lehne na záda na zem. Nechycení hráči zachraňují znehybněné tím způsobem, že je dva, tři nebo čtyři zachránci přenesou (nejčastěji zvednutím za končetiny) na žíněnku. Zde chycení obživnou a hrají dále.
10
Čertovská honička Cíl: rozvoj rychlosti, vytrvalosti, obratnosti a postřehu Počet dětí: neomezeno Pomůcky: mety na vyznačení herního prostoru, šátek Prostorová organizace: tělocvična, přírodní prostředí Pravidla hry Jedno dítě je čert a zezadu za pasem má zastrčenou oháňku ze šátku. Začíná honit, a koho se dotkne, ten zkamení a musí udělat předem určený pohyb nebo cvik. Ti, kteří doposud nejsou chyceni, se snaží čertovi oháňku vytrhnout. Komu se to podaří, stává se čertem, zkamenělí obživnou a hraje se od začátku. Pokud zkamení všichni hráči, vítězí čert. Když ne, vítězí ten, kdo je nejčastěji čertem, a ten, kdo byl chycen méněkrát než ostaní.
11
Použité zdroje: vlastní
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.