Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PRAHA, SÚKL, 10. 2. 2011 „Léčivé přípravky – reklama zaměřená na odborníky“

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PRAHA, SÚKL, 10. 2. 2011 „Léčivé přípravky – reklama zaměřená na odborníky“"— Transkript prezentace:

1 PRAHA, SÚKL, 10. 2. 2011 „Léčivé přípravky – reklama zaměřená na odborníky“

2 Návody Transparency International - Česká republika Propisovačku ANO –X- sadu Mont Blanc již NE Mikina s logem firmy ANO - X - softschellová bunda NE Frankovka ANO – X - Châteauneuf du Pape NE Lahev vína ANO – X -lahev whisky NE Hotel „Zur post“ ANO –X- hotel „Wellness“ NE Svíčková ANO - X – krevety NE

3 Úplatek a podplácení „Úplatkem se rozumí neoprávněná výhoda spočívající v přímém majetkovém obohacení nebo jiném zvýhodnění, které se dostává nebo má dostat uplácené osobě …., a na kterou není nárok“ (§ 334 zákona č. 40/2009, Sb., trestní zákoník) Transparency International - Česká republika

4 Podplácení a přijetí úplatku Transparency International - Česká republika Podplácení „Kdo jinému nebo pro jiného v souvislosti s obstaráváním věcí obecného zájmu poskytne, nabídne nebo slíbí úplatek … bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo peněžitým trestem.“ (§ 332 tr. Zák.) Přijímání úplatku „Kdo sám nebo prostřednictvím jiného v souvislosti s obstaráváním věcí obecného zájmu pro sebe nebo pro jiného přijme nebo si dá slíbit úplatek… bude potrestán odnětím svobody až na tři léta nebo zákazem činnosti.“ (§ 331 tr. Zák)

5 Regulace reklamy (4) V souvislosti s reklamou na humánní léčivé přípravky zaměřenou na odborníky se zakazuje jim nabízet, slibovat nebo poskytovat dary nebo jiný prospěch, ledaže jsou nepatrné hodnoty a mají vztah k jimi vykonávané odborné činnosti. (5) Rozsah bezplatně poskytovaného pohoštění a ubytování a) při setkání navštěvovaném odborníky konaném za účelem podpory předepisování, prodeje, výdeje nebo spotřeby humánních léčivých přípravků, nebo b) při setkání odborníků konaném za odborným nebo vědeckým účelem, musí být přiměřený, s ohledem na hlavní účel setkání vedlejší, a nesmí být rozšířen na jiné osoby než odborníky; v takovém případě pro rozsah poskytovaného pohoštění a ubytování neplatí zákaz podle odstavce 4. (6) Odborníci nesmí v souvislosti s reklamou humánních léčivých přípravků vyžadovat ani přijímat výhody zakázané podle odstavce 4 nebo které jsou v rozporu s odstavcem 5. Transparency International - Česká republika

6 Klíčová slova Transparency International - Česká republika Poskytne, nabídne nebo slíbí Přijme nebo si dá slíbit Obohacení nebo jiné zvýhodnění X Dar nebo jiný prospěch Nepatrná hodnota

7 Příklad TIC Transparency International - Česká republika „Odborný“ kongres pro lékařskou specializaci Místo konání: Keňa Účast partnerek možná Safari zajištěno Sponzoring cesty možný – pokud účastník odebere x balení léku

8 Sankce (1) m) poruší zákaz nabízet, slibovat nebo poskytovat dary nebo jiný prospěch podle § 5b odst. 4, (3) Odborník se dopustí přestupku tím, že vyžaduje nebo přijímá výhody, které jsou podle § 5b odst. 4 zakázané nebo které jsou v rozporu s § 5b odst. 5. za přestupek podle odstavce 1 písm. m) a odstavce 3 pokutu do 100 000 Kč, (§ 8 zákona č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy) X Tři roky nebo zákaz činnosti Transparency International - Česká republika

9 Ovlivňování Transparency International - Česká republika „Dárky dáváme, abychom obdarovaného dobře naladili, vyvolali pozitivní vztah“ Může toto „pozitivní naladění“ vyvolat volbu, která je v rozporu s odborným přesvědčením? NE Může toto „pozitivní naladění“ ovlivnit moje odborné přesvědčení? ANO Může toto „pozitivní naladění“ ovlivnit moji volbu mezi dvěma stejnými variantami? ANO

10 Ovlivňování II Transparency International - Česká republika Kontakt s obchodním zástupcem – nutná součást práce Osobní vazby (často slyšíme od manažerů o dodavatelích: „řada z nich jsou moji přátelé“ ) Přechod od standardního vztahu k nestandardní žádosti Pomoc „kamarádovi“ Schopnost říci NE

11 Neosobní sponzoring Transparency International - Česká republika Existuje nějaký rozdíl od osobního sponzoringu? Má z něho prospěch někdo jiný, než pacienti´? Vysoký sponzoring = úspěšný manažer? Platí rovnice?: Sponzoring – náklady na dražší lék ≥ 0 = žádoucí volba

12 Transparency International - Česká republika Dr. Radim Bureš E-mail: bures@transparency.czbures@transparency.cz www.transparency.cz


Stáhnout ppt "PRAHA, SÚKL, 10. 2. 2011 „Léčivé přípravky – reklama zaměřená na odborníky“"

Podobné prezentace


Reklamy Google