Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVladislav Ševčík
1
Třetí rozměr Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97
2
Trojrozměrnosti můžeme docílit tiskem na plochu papíru a následným slepením modelu nebo prací v programu, který iluzi třetího rozměru vytváří
3
Na této adrese publikoval 30. 06. 2010 Josef Svoboda cvičení pro vektorový editor Draw „Nakreslete síť hrací kostky“ Doporučuji na tomto cvičení zopakovat poznatky s prací ve vektorovém programu http://www.openoffice.cz/modules/marwel/index.php?rewrite=navody Výsledný obrázek bude vypadat takto
4
Nyní vytvoříme iluzi Autodesk 3ds Max
5
Autodesk Zdarma pro studijní účely http://students.autodesk.com/?nd=register Kvalitní výuková videa (v angličtině)
6
Panel pro úpravu polygonové sítě Lišta nástrojů (pohyb, Snap, Rendr) Nástroje pro tvorbu a modifikaci Nástroje orientace Ovládání pohledu Zpět, uložit Menu Úvodní obrazovka
7
Základní tělesa Vybereme box Upřesníme jeho parametry
8
Změna objektů Nakreslíme kouli a umístíme ji tak, aby byla uvnitř krychle
9
Označení, výběr Posun Rotace Změna měřítka Pomocí nabízených možností upravíme poměr krychle a koule Vybereme nabídku složitějších objektů Compound object-Proboolean a ořízneme rožky Úprava objektů
10
Booleovské operace Union – sjednocení Intersection – průnik Subtraction - rozdíl Nakreslíme a nakopírujeme dostatečné množství kouliček Pomocí dobře zvolené nabídky dosáhneme požadovaného efektu
11
Dosáhneme toho, aby v jednotlivých stranách kostky vzniklo půlkruhové zahloubení V prostoru se stále orientujeme pomocí všech tří pohledů Odebírání hmoty
12
Subtraction - rozdíl Potřebujeme-li můžeme všechny objekty převést na polygonové sítě Při práci s kostkou pokračujeme v odebírání hmoty příkazem SUBTRACTION
13
Materiál V liště nástrojů je zakroužkován Material Editor Z této nabídky vybíráme materiálové a barevné možnosti
14
Osvětlení Vybereme ikonu pro osvětlení Z nabídky zvolíme denní osvětlení a příslušný stát Nebo nainstalujeme osvětlovací tělesa do požadované vzdálenost a úhlu
15
Renderování Pokud jsme nastavili požadované parametry Vybereme ikonu RENDERED zadání se přepočítá a zobrazí se konečný výsledek naší práce
16
Pokud práci s Autodesk 3ds Max zvládneme, můžeme vytvářet působivé modely Ukázky prací P. Hotař
19
Kontrolní úkoly Vymodelujte podle návodu hrací kostku, zvolte povrch a osvětlení. Na uvedené WWW adrese najděte návod na kreslení hrací kostky. Podle návodu model narýsujte, zopakujte vektorovou grafiku. Model kostky můžete dokončit vystřižením a slepením.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.