Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarian Brož
1
Vektorové tutoriály Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová
2
Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská 1638, 568 02 Svitavy IČO62033026 Operační programOP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Registrační číslo CZ.1.07/1.1.28/01.0050 Označení vzdělávacího materiálu 1.IT - K_INOVACE_1.IT.38 Tematická oblast Název vzdělávacího materiálu Vektorové tutoriály Druh učebního materiálu interaktivní prezentace Anotace Prezentace pro workshop na téma vektorová grafika, Corel Draw. Student si samostatně krok po kroku může projít třemi tutoriály a naučit se tak některé základní dovednosti při práci s vektorovou grafikou Klíčová slova Grafika, vektory, křivky, Corel Draw, text na osnově, 3D objekty Ročník 2. Typická věková skupina 15–16 let Speciální vzdělávací potřebyžádné Autor Ditta Kukaňová ZhotovenoListopad 2014 Celková velikost1,62 MB
3
VEKTOROVÉ TUTORIÁLY COREL DRAW TEXT NA OSNOVĚ PAVUČINA 3D OZUBENÉ KOLO
4
TEXT NA OSNOVĚ Otevřete novou grafiku Nástroj Elipsa, přidržte CTRL, vytvořte kruh Nástrojem Text, napište libovolný text
5
TEXT NA OSNOVĚ Nástrojem Výběr označte text Menu Text – Text přizpůsobit osnově Klikněte kurzorem na kružnici Na panelu vlastností si nastavíme požadovanou polohu textu
6
text na osnově
7
TEXT NA OSNOVĚ Vytvoříme další text a postup opakujeme, pouze text umístíme do jiného místa kružnice Nakonec celému objektu můžeme nastavit vhodnou přechodovou výplň
8
TIPY A TRIKY Text můžeme umístit na jakoukoli křivku Křivku lze po zakřivení textu smazat TEXT NA OSNOVĚ
9
PAVUČINA
10
Nástroj Ruční režim CTRL, vytvoříme vodorovnou čáru Klikneme do ní, přejdeme do režimu otáčení, střed otáčení přesuneme na její levý okraj Použijeme pravý kraj, tlačítko CTRL, otočíme přímku o 15 stupňů a pravým tlačítkem vytvoříme kopii původní úsečky P AVUČINA
11
Takto pokračujeme, dokud nedosáhneme devadesáti stupňů P AVUČINA
12
Nyní budeme spojovat krajní body dvou sousedních úseček nástrojem křivka se 3 body Mezi jednotlivými křivkami vždy klikněte do prázdného prostoru, Abyste zrušili označení předcházející křivky P AVUČINA
13
S klávesou Shift a nástrojem výběr postupně klikneme na všechny zakřivené segmenty a po té všechny segmenty sloučíme do jedné skupiny CTRL G Celou skupinu nyní pravým dolním rohem zmenšíme a pravým tlačítkem vytvoříme zmenšenou kopii Pokračujeme, dokud nedosáhneme středu P AVUČINA
14
Nyní celou „čtvrtinu“ pavučiny můžeme otočit a nakopírovat do celé pavučiny P AVUČINA
16
OZUBENÉ KOLO, 3D OBJEKT
17
O ZUBENÉ KOLO Nástroj Elipsa, CTRL a vytvoříme kružnici Nástroj Obdélník, vytvoříme obdélník
18
Zapneme si ukotvitelný panel Zarovnat a rozmístit Vybereme oba objekty Zarovnáme ve vodorovném směru i svislém na střed O ZUBENÉ KOLO
19
Nyní budeme obdélník otáčet se stisknutou klávesou CTRL Otočení dokončíme pravým tlačítkem myši, čímž vytvoříme kopii O ZUBENÉ KOLO
20
Pokud se nám jeví původní kružnice příliš malá, vybereme ji a se stisknutou klávesou SHIFT změníme její poloměr Vytvoříme její kopii s menším poloměrem (Shift, změna velikosti, dokončení změny pravým tlačítkem myši) O ZUBENÉ KOLO
21
Ukotvitelný panel Tvarovat Provedeme Sloučení větší kružnice se všemi obdélníky Potřebné objekty vybíráme se stisknutou klávesou Shift O ZUBENÉ KOLO
22
Dokončení ozubeného kola Vybereme oba zbylé objekty a provedeme kombinaci Uspořádat – Kombinovat Nyní již můžeme aplikovat vhodnou výplň a obrys O ZUBENÉ KOLO
23
3D vysunutí: 1. metoda: vytvoříme kopii kola a využijeme nástroj Přechod O ZUBENÉ KOLO
24
3D vysunutí: 1. metoda: výsledek O ZUBENÉ KOLO
25
3D vysunutí: 2. metoda: využijeme nástroj Vysunutí O ZUBENÉ KOLO
26
3D vysunutí: 2. metoda: výsledek O ZUBENÉ KOLO
27
ZDROJE Rastrový obrázek - fotoarchiv autorky, Vektorové kresby – vytvořené v Corel Draw X6 text na osnově
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.