Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRadka Valentová
1
Klíčová aktivita 2 Systém vzdělávání Mgr.Regina Jonášová Praha 11. 4. 2014
2
Systém vzdělávání Tvorba systému kritérií, indikátorů a evaluačních nástrojů pro hodnocení kvality vzdělávacích programů v kariérním systému Tvorba vzdělávacích programů pro kariérní systém Ověření vzdělávacích programů v praxi
3
Hodnocení kvality DVPP v kariérním systému Cíl materiálu Cílem materiálu je vymezit požadavky na kvalitu dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků poskytovaného v rámci KS Materiál je určen zejména vzdělávacím organizacím (vzdělavatelům dospělých) Materiál bude sloužit k vytváření a následnému pilotnímu ověření VP v praxi Materiál vymezuje soubor znaků kvality DVPP v kariérním postupu Znaky kvality jsou vyjádřeny pomocí kritérií a indikátorů
4
Hodnocení kvality DVPP v kariérním systému Přílohy Soubor kritérií kvality vzdělávacího programu Soubor kritérií kvality vzdělávací instituce – autoevaluace Komentář pro hodnotitele vzdělávacích programů Posuzovací archy s komentáři
5
Ukázka kritérií a indikátorů Přílohy Obsah VP odpovídá jeho zaměření, cílům a úrovni v rámci kariérního systému VP se zaměřuje na rozvíjení specifických dovedností pro daný kariérní stupeň, případně pro specializaci v rámci kariérního stupně. * VP je připraven pro realizaci i po praktické stránce Je uveden vzdělávací plán, který stanoví časovou a obsahovou posloupnost vyučovacích modulů i lekcí a dobu vzdělávání. * Ve VP jsou jasně definované cíle Stanovené cíle jsou měřitelné, vyhodnotitelné. * Pro VP jsou stanoveny evaluační mechanismy Jsou popsány konkrétní výstupy a požadavky na účastníky VP pro úspěšné ukončení studia.
6
Tvorba vzdělávacích programů Cíl Cílem je vytvořit pět vzorových vzdělávacích programů (VP) na podporu učitelů v kariérním systému VP jsou v souladu se Standardem učitele VP zahrnují moderní technologie (e-learning, webináře apod.) VP zahrnují studijní texty pro posluchače, včetně praktických částí pro využití ve výuce Připravovaná témata: mentoring, hodnocení žáků, klima třídy, reflexe výuky
7
Ukázka části vzdělávacího programu JAK ZLEPŠOVAT KVALITU SVÉ VÝUKY (prostřednictvím reflexe) Cíle: - prohloubit si reflektivní dovednosti, - naučit se plánovat zkvalitnění své práce, - prostřednictvím dokladového portfolia dokladovat, prezentovat a obhajovat dosažené pedagogické kompetence. Metody výuky: - vzájemné sdílení zkušeností (konzultace, diskuse, vzájemné hospitace, prezentace, e-learning), - praktické ukázky reflexivní praxe, maximální propojení s praxí učitele, - používání metod činnostního, prožitkového a kooperativního učení.
8
Pilotní ověřování vzdělávacích programů Cíl Ověřit realizaci vzdělávacích programů v praxi Příprava pilotáže: organizace, tvorba materiálů, výběr a proškolení lektorů, oslovení účastníků… Tvorba evaluačních nástrojů – monitoring realizační a evaluační fáze Realizace pilotáže, monitorování průběhu, sběr dat – dotazníky pro lektory, dotazníky pro účastníky, hospitační arch pro pozorovatele Vyhodnocení pilotáže – úprava vzdělávacích programů, evaluačních nástrojů
9
Vzdělávání v Kariérním systému Cíl Podpořit učitele v osobním rozvoji a připravit ho na obhajobu svých dovedností prostřednictvím dokladového portfolia Akreditované VP – dvoustupňové posuzování kvality vzdělávacích programů VP tvoří nabídku – výběr učitelů dle potřeb a zaměření Dobrovolné – dovednosti mohou být získávány jiným způsobem
10
Další výstupy aktivity 2 Standard vzdělávacích programů Obsah, forma, struktura a další požadavky Kritéria pro výběr hodnotitelů vzdělávacích programů Posuzovatelé kvality VP Standard nových specializovaných činností Návrhy: mentor, uvádějící učitel… Institucionální zajištění vzdělávání ke kariérnímu systému Příprava hodnotitelů atestací Atestační komise – dovednosti, znalosti (kompetence)
11
Poděkování „K učení nedochází automaticky, je třeba k němu vést.“ Kjell A Nördström
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.