Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilHelena Kovářová
1
Regionální stálá konference pro území Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro dopravní infrastrukturu Brno, 4. 9. 2015
2
Program 1.Představení členů pracovní skupiny 2.Regionální stálá konference pro území JMK (RSK JMK) a Regionální akční plán pro území Jihomoravského kraje (RAP JMK) 3.Přehled tematicky zaměřených operačních programů (OP), harmonogram výzev 4.Přehled připravovaných projektů v oblasti dopravy 5.Specifické cíle OP, kde připravované projekty pro tematickou oblast chybí 6.Tematicky související koncepční dokumenty na krajské úrovni 7.Diskuse – strategické projekty v oblasti dopravy 8.Harmonogram zasedání PS 9.Diskuse
3
Regionální stálá konference (RSK JMK) 22 členů – JMK, města, obce, akademický sektor, ANNO, HK JM, ÚP ČR, Agentura pro sociální začleňování, S3, volitelný zástupce (průřezová platforma pro vytváření partnerství a spolupráci na regionální úrovni), zajišťuje naplňování cílů Strategie regionálního rozvoje ČR 2014 – 2020 prostřednictvím Regionálního akčního plánu SRR (RAP) v územním obvodu kraje - schvaluje aktivity RAP sleduje a podporuje absorpční kapacitu území kraje, dává doporučení k zaměření (aktivity) a slaďování výzev (témata, území, fin. objemy) pro projekty v rámci specifických výzev v rámci územní dimenze (národní stálá konference), nehodnotí projekty umožňuje vytváření vazeb mezi jednotlivými integrovanými strategiemi zaměřenými na využívání prostředků ESI fondů, iniciuje sběr informací a dat o vývoji v území a dopadech realizovaných opatření, Sleduje strategické projekty realizované v území kraje, Nové webové stránky (www.rskjmk.cz) – bude představenawww.rskjmk.cz Vytváří tematické pracovní skupiny (nyní 6)
4
Regionální akční plán (RAP JMK) nástroj naplňování Strategie regionálního rozvoje ČR 2014 – 2020 zpracováním RAP pověřeny kraje nástroj pro řízení regionální politiky ČR s přímou vazbou na využití ESIF v regionech vznikající na partnerském principu nutnost podložit RAP reálnými informacemi o přípravě projektů v území Jihomoravského kraje iniciace vzniku národních dotačních programů aktuálně zpracováván pro období 2015/2016 a 2017, průběžné aktualizace – 1x za půl roku / 1 za rok (bude upřesněno na základě potřeby) Krajský akční plán vzdělávání pro území JMK (metodika, projekt, zpracování), IRS BMO, 18 CLLD, RIS 3
5
Tematicky zaměřené operační programy Operační program Doprava PO 1: Infrastruktura pro železniční a další udržitelnou dopravu (Fond soudržnosti, 51,02 % celkové alokace – tj. 2 395 964 680 EUR), zahrnující investice do železniční infrastruktury, vodních cest sítě TEN-T, multimodální nákladní dopravy (terminály), infrastruktury drážních systémů městské a příměstské dopravy, dopravního parku železniční dopravy a nákladní vodní dopravy. PO 2: Silniční infrastruktura na síti TEN-T, veřejná infrastruktura pro čistou mobilitu a řízení silničního provozu (Fond soudržnosti, 28,26 % celkové alokace – tj. 1 327 051 074 EUR), zahrnující investice do výstavby a modernizace dálnic a rychlostních silnic na síti TEN-T, zavádění ITS na silnicích a v městském silničním provozu, a do rozvoje sítě napájecích stanic alternativních energií na silniční síti. PO 3: Silniční infrastruktura mimo síť TEN-T (Evropský fond regionálního rozvoje, 19,22 % celkové alokace – tj. 902 317 139 EUR) zaměřená na investice do výstavby a modernizace silnic mimo síť TEN-T. Harmonogram výzev OPD viz Příloha č. 1 www.opd.cz
6
Tematicky zaměřené operační programy Integrovaný regionální operační program SC 1.1 Zvýšení regionální mobility prostřednictvím modernizace a rozvoje sítí regionální silniční infrastruktury navazující na síť TEN-T. Cílem je přispět k hospodářské, sociální a územní soudržnosti prostřednictvím kvalitního napojení sekundárních a terciárních uzlů na páteřní sítě s důrazem na síť TEN-T komunikacemi s vyhovujícími dopravně technickými a kapacitními parametry. Podporované aktivity: vybrané úseky silnic II. a III. tříd. Celková délka silnic v majetku krajů je 48 782,3 km. Délka silnic II. a III. třídy splňující kritéria = 16,8 % z celku. http://www.strukturalni-fondy.cz/cs/Microsites/IROP/Uvodni-strana
8
Silniční síť splňující podmínky IROP
9
Tematicky zaměřené operační programy Integrovaný regionální operační program SC 1.2 Zvýšení podílu udržitelných forem dopravy Podporované aktivity: –výstavba a modernizace přestupních terminálů, P+R (zaparkuj a jeď), K+R (forma kombinované dopravy v návaznosti na individuální dopravu), B+R (forma kombinované dopravy v návaznosti na veřejnou dopravy), –výstavba, rekonstrukce nebo modernizace inteligentních dopravních systémů, dopravní telematiky, zavádění nebo modernizace řídících, informačních, odbavovacích a platebních. systémů pro veřejnou dopravu, –nákup nízkoemisních vozidel a pro ně výstavba plnících a dobíjecích stanic, –projekty rozvíjející cyklodopravu, např. výstavba a rekonstrukce cyklostezek a cyklotras), –zvyšování bezpečnosti železniční, silniční, cyklistické a pěší dopravy. Harmonogram výzev IROP viz Příloha č. 2 www.strukturalni-fondy.cz/cs/Microsites/IROP/Uvodni-strana
10
Regionální akční plán pro území Jihomoravského kraje – identifikované projekty Pro oblast dopravy: Název aktivityZdroj financováníPředpokládaná finanční náročnost Modernizace sítě regionálních silnicIROP 1.1 3018,8 (2566,0 prostředky ERDF) Rozvoj cyklostezek a podpora cyklodopravy IROP 1. 2539,718 Modernizace infrastruktury pro veřejnou dopravu (přestupní uzly) IROP 1.2 65,100 Zvyšování bezpečnosti v dopravěIROP 1.25,000 Nízkoemisní vozidlaIROP 1.2114,800 Obnova železničních vozidel v regionální dopravě OPD 1.57 800,000
11
Regionální akční plán pro území Jihomoravského kraje – identifikované projekty Pro oblast dopravy: Název aktivityZdroj financováníPředpokládaná finanční náročnost Zlepšení dopravního provozu ve městech OPD 2.30,000 Výstavba komunikací I. třídy mimo TEN-T OPD 3.11 280,135
12
Přehled připravovaných projektů v oblasti vzdělávání a zaměstnanosti Sběr projektů – průběžně od 2. pololetí 2014 formou tzv. Karet připravenosti projektu (projektového záměru) Úplný přehled projektů (financovatelných prostřednictvím Evropských strukturálních a investičních fondů – ESIF) uveden v Příloze č. 3 této prezentace
13
Specifické cíle, kde připravované projekty chybí V rámci sběru Karet připravenosti projektu (projektového záměru) nebyly projekty identifikovány v: –OPD SC 2.3 Zlepšení řízení dopravního provozu a zvyšování bezpečnosti dopravního provozu ve městech
14
Diskuse – strategické projekty Pracovní skupina by měla RSK JMK doporučit strategické projekty z oblasti dopravy. Následně by měla být příprava a realizace těchto projektů monitorována PS a informace zprostředkovány členům RSK JMK.
15
Harmonogram zasedání PS pro dopravní infrastrukturu
16
Děkuji za pozornost www.rskjmk.cz www.dotaceeu.eu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.