Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků."— Transkript prezentace:

1 PRŮZKUM TRHU základy

2 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.

3 Sestavení dotazníku úvod zdůrazňující prospěch dotazovaného, krátké a pochopitelné otázky, nejdůležitější dotazy, otázky umožňující výběr z několika možností, minimalizujte otevřené otázky a pokládejte je až na závěr, ne sugestivní otázky, počet otázek: 5 – 10,

4 Vyplnění dotazníku kontaktujte potencionální zákazníky, oslovte dostatečný počet osob (alespoň 50), dotazujte se na ulici, dům od domu, poštou nebo e-mailem.

5 Vyhodnocení dotazníku kvantifikujte výsledky v procentech, je-li to možné, odpovědi na otevřené otázky si poznamenejte.

6 2. Analýza konkurence Seznam informací o konkurentovi vlastní složka pro každého konkurenta.

7 Údaje na seznamu: obchodní firma, právní forma podnikání, sídlo firmy konkurenta, telefon a fax, e-mail, web firmy, popis činnosti firmy, sortiment prodávaného zboží, kvalita a cena zboží, reklama a podpora prodeje, posouzení slabých a silných stránek konkurenta, náměty na nejúčinnější způsob konkurenčního boje.

8 Silné stránky dobrá kvalita přiměřené ceny dostatečný výběr výhodná poloha příjemný a proškolený personál vhodné zařízení a uspořádání provozovny zajímavé obchodní podmínky Slabé stránky špatná kvalita vysoké ceny nedostatečný výběr nevýhodná poloha nepříjemný nebo neproškolený personál nevhodné zařízení a uspořádání provozovny špatné obchodní podmínky

9 Reklama denní tisk, časopisy rozhlas, televize Internet letáky a katalogy cedule a bilboardy reklamní předměty (sponzoring) Podpora prodeje slevy různé akce 1 + 1 zdarma dárek zákaznické karty

10 3. Dodavatelé dodávají suroviny, materiál, zboží, zařízení nebo poskytují služby, důležitá je nezávislost na jediném dodavateli, vybíráme je podle zvolených kritérií, informace o dodavatelích budeme evidovat v seznamu dodavatelů.

11 Kritéria výběru dodavatele cena poskytovaných výrobků, zboží nebo služeb, kvalita poskytovaných výrobků, zboží nebo služeb, vzdálenost dodavatele, image dodavatele, zkušenosti s dodavatelem, obchodní podmínky.

12 Informace v seznamu dodavatelů evidenční číslo, název, sídlo, telefon, web, bankovní spojení, obchodní podmínky.


Stáhnout ppt "PRŮZKUM TRHU základy. 1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků."

Podobné prezentace


Reklamy Google