Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLudmila Bednářová
1
PRŮZKUM TRHU základy
2
1. Odběratelé (zákazníci) Dotazníky nejdůkladnější způsob zjišťování potřeb, názorů a zvyklostí zákazníků.
3
Sestavení dotazníku úvod zdůrazňující prospěch dotazovaného, krátké a pochopitelné otázky, nejdůležitější dotazy, otázky umožňující výběr z několika možností, minimalizujte otevřené otázky a pokládejte je až na závěr, ne sugestivní otázky, počet otázek: 5 – 10,
4
Vyplnění dotazníku kontaktujte potencionální zákazníky, oslovte dostatečný počet osob (alespoň 50), dotazujte se na ulici, dům od domu, poštou nebo e-mailem.
5
Vyhodnocení dotazníku kvantifikujte výsledky v procentech, je-li to možné, odpovědi na otevřené otázky si poznamenejte.
6
2. Analýza konkurence Seznam informací o konkurentovi vlastní složka pro každého konkurenta.
7
Údaje na seznamu: obchodní firma, právní forma podnikání, sídlo firmy konkurenta, telefon a fax, e-mail, web firmy, popis činnosti firmy, sortiment prodávaného zboží, kvalita a cena zboží, reklama a podpora prodeje, posouzení slabých a silných stránek konkurenta, náměty na nejúčinnější způsob konkurenčního boje.
8
Silné stránky dobrá kvalita přiměřené ceny dostatečný výběr výhodná poloha příjemný a proškolený personál vhodné zařízení a uspořádání provozovny zajímavé obchodní podmínky Slabé stránky špatná kvalita vysoké ceny nedostatečný výběr nevýhodná poloha nepříjemný nebo neproškolený personál nevhodné zařízení a uspořádání provozovny špatné obchodní podmínky
9
Reklama denní tisk, časopisy rozhlas, televize Internet letáky a katalogy cedule a bilboardy reklamní předměty (sponzoring) Podpora prodeje slevy různé akce 1 + 1 zdarma dárek zákaznické karty
10
3. Dodavatelé dodávají suroviny, materiál, zboží, zařízení nebo poskytují služby, důležitá je nezávislost na jediném dodavateli, vybíráme je podle zvolených kritérií, informace o dodavatelích budeme evidovat v seznamu dodavatelů.
11
Kritéria výběru dodavatele cena poskytovaných výrobků, zboží nebo služeb, kvalita poskytovaných výrobků, zboží nebo služeb, vzdálenost dodavatele, image dodavatele, zkušenosti s dodavatelem, obchodní podmínky.
12
Informace v seznamu dodavatelů evidenční číslo, název, sídlo, telefon, web, bankovní spojení, obchodní podmínky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.