Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC 27.4.2010 Slovanský dům, Praha.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC 27.4.2010 Slovanský dům, Praha."— Transkript prezentace:

1

2 Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC 27.4.2010 Slovanský dům, Praha

3  cca 60 subjektů  neustálé rozšiřování členské základny  tlak na strukturální změny a novou situaci trhu  přejmenování na „interaktivní“ Role SPIR

4  Audit trhu: jednotná měna návštěvnosti a inzertní odhady  Standardizace trhu: aktualizace standardů reklamních formátů, vývoj metodik nových projektů  Reprezentace trhu: např. AVMS zákon  Podpora rozvoje internetu: školení v rámci projektů, konference, klubové večery  Spolupráce s asociacemi a zahraničím Role SPIR

5 Výhled  Data podle ověřené metodiky kontrolovaná nezávislým subjektem  Stejná pravidla pro všechny  NetMonitor (480 médií, výběrové řízení pro další období)  AdMonitoring (180 médií, nejvýznamnější provozovatelé)  Strukturální výzkum (opora NM pro socio-demo, 850 domácností)  Inzertní odhady (celkový výkon trhu, nová metodika pro PPC) Audit trhu

6 Výhled prázdniny ročně +10% Zdroj: NetMonitor, 01/2008 - 02/2010 Vývoj návštěvnosti médií v ČR

7 Výhled Zdroj: NetMonitor 02/2010, ČSÚ 12/2008 Internetová vs. reálná populace ČR

8 Výhled Internetová populace – muži vs. ženy Zdroj: NetMonitor 02/2010

9 Výhled +26% Zdroj: AdMonitoring, 01/2008 - 03/2010 Vývoj inzertních výkonů display reklamy +40% +12% +10% +45%

10 Výhled Vývoj meziročních změn celkových výdajů do internetové reklamy Zdroj: AdMonitoring, 01/2008 - 03/2010

11 Výhled Zdroj: SPIR, Factum Invenio, TNS Media Intelligence a.s., leden 2010 Celkový výkon internetové reklamy

12 Výhled Zdroj: SPIR, Factum Invenio, leden 2010 Podíl forem internetové inzerce v mld. Kč

13 Výhled  Aktualizace standardů reklamních formátů  Vývoj nových metodik měření: streamované video vyvinuta metodika, otestován pilotní režim měření, validace dat médii, první publikace dat za duben mobilní obsah spolupráce s 3 operátory, vyvinuta metodika měření, startuje pilot měření) Standardizace trhu

14 Výhled První data streamovaného videa Zdroj: gemiusStream 2/2010 Denní návštěvnost (RU) streamovaného obsahu za celá média

15 Výhled  Edukace členů v rámci členského servisu (klubové večery, konference, analýzy, prezentace dat, školení, reporty)  Spolupráce s Linkou bezpečí, Safer internet  Spolupráce s organizacemi: AIM: příprava akcí, koordinace projektů IAB Europe: jednáme o členství, vyjednávání zákonů, reporty ATO: při měření videostreamingu, vývoj televizních jednotek měření Podpora rozvoje internetu

16 Výhled  rostoucí část aktivit  AVMS zákon  regulace internetových diskusí  zpoplatňování obsahu  jednání s dalšími oborovými asociacemi Reprezentace trhu

17 Výhled  Spolupráce na přípravě návrhu AVMS zákona s předkladatelem  Připomínkové řízení a aktivní účast během schvalování  Zřízení samoregulační komise v rámci SPIR (výklad AVMS zákona, postup při řízení, etický kodex samoregulace)  Nastavujeme spolupráci s RRTV – regulátor daný ze zákona  Spolupráce s IAB Europe v rámci tvorby a vývoje zákonů EU  Důvody regulace – ochrana dětí a mladistvých před nevhodným obsahem, spotřebitele před nevhodnou reklamou AVMS zákon

18 Výhled  Streamovaný obsah komerčního média s jasnou strukturou vysílání, podnikající či vysílající na území ČR  Registrace u regulátora RRTV  V případě podnětu zahajuje RRTV řízení s provozovatelem  Vstupuje do hry samoregulátor - SPIR (obsah i obchodní sdělení)  Možnost udělení pokuty v max. výši 1-2 mil. Kč  Největší problém ovšem spočívá u subjektů mimo SPIR, pohybujících se v šedé nebo černé zóně AVMS zákon

19 Výhled  Přehled o výkladu právní normy AVMS zákona  Důsledná kontrola obsahu  V případě zahájení řízení s RRTV okamžitě informovat SPIR  Samoregulační řízení ve spolupráci s médiem  Přesná podoba procesů bude dodefinována praxí AVMS zákon – důsledky pro média

20 Výhled  další pokles cen broadbandu a paušálů za mobilní data  nové technologické možnosti umožňují nové typy obsahu a funkčnosti  chytré telefony a local search (augmented reality apod.)  iPad a různé typy audiovizuálního obsahu Aktuální trendy internetového prostředí - technologie -

21 Výhled  rozvíjející se diskuse o míře moderování diskusí  tlaky na větší kontrolu uživatelského obsahu  tendence k rozšiřování odpovědnosti provozovatele za diskusní příspěvky a jejich obsah  zpřísňování pravidel diskusí u obecného zpravodajství  soudní spory s nejasnými důsledky Aktuální trendy internetového prostředí - diskuse -

22 Výhled  diskuse o placeném obsahu: dva rozdílné pohledy na budoucnost  boom sociálních sítí (Facebook vs. Google), inzertní využitelnost je ve zpoždění za návštěvností, snadnější uplatnění PR aktivit  rozvoj různých typů a kombinací obchodních modelů při nákupu inzerce (komplikace při vykazování v AdMonitoringu)  stále pokročilejší metody měření, vyhodnocování a analýz chování uživatelů na webu Aktuální trendy internetového prostředí - obsah a obchod -

23 Výhled Kontakt: Ján Simkanič Internet Info s. r. o. simkanic@iinfo.cz www.iinfo.cz http://twitter.com/Simindr Děkuji za pozornost.

24


Stáhnout ppt "Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC 27.4.2010 Slovanský dům, Praha."

Podobné prezentace


Reklamy Google