Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKateřina Dvořáková
2
Online trh pohledem Sdružení pro internetovou reklamu Ján Simkanič, předseda Výkonné rady SPIR IAC 27.4.2010 Slovanský dům, Praha
3
cca 60 subjektů neustálé rozšiřování členské základny tlak na strukturální změny a novou situaci trhu přejmenování na „interaktivní“ Role SPIR
4
Audit trhu: jednotná měna návštěvnosti a inzertní odhady Standardizace trhu: aktualizace standardů reklamních formátů, vývoj metodik nových projektů Reprezentace trhu: např. AVMS zákon Podpora rozvoje internetu: školení v rámci projektů, konference, klubové večery Spolupráce s asociacemi a zahraničím Role SPIR
5
Výhled Data podle ověřené metodiky kontrolovaná nezávislým subjektem Stejná pravidla pro všechny NetMonitor (480 médií, výběrové řízení pro další období) AdMonitoring (180 médií, nejvýznamnější provozovatelé) Strukturální výzkum (opora NM pro socio-demo, 850 domácností) Inzertní odhady (celkový výkon trhu, nová metodika pro PPC) Audit trhu
6
Výhled prázdniny ročně +10% Zdroj: NetMonitor, 01/2008 - 02/2010 Vývoj návštěvnosti médií v ČR
7
Výhled Zdroj: NetMonitor 02/2010, ČSÚ 12/2008 Internetová vs. reálná populace ČR
8
Výhled Internetová populace – muži vs. ženy Zdroj: NetMonitor 02/2010
9
Výhled +26% Zdroj: AdMonitoring, 01/2008 - 03/2010 Vývoj inzertních výkonů display reklamy +40% +12% +10% +45%
10
Výhled Vývoj meziročních změn celkových výdajů do internetové reklamy Zdroj: AdMonitoring, 01/2008 - 03/2010
11
Výhled Zdroj: SPIR, Factum Invenio, TNS Media Intelligence a.s., leden 2010 Celkový výkon internetové reklamy
12
Výhled Zdroj: SPIR, Factum Invenio, leden 2010 Podíl forem internetové inzerce v mld. Kč
13
Výhled Aktualizace standardů reklamních formátů Vývoj nových metodik měření: streamované video vyvinuta metodika, otestován pilotní režim měření, validace dat médii, první publikace dat za duben mobilní obsah spolupráce s 3 operátory, vyvinuta metodika měření, startuje pilot měření) Standardizace trhu
14
Výhled První data streamovaného videa Zdroj: gemiusStream 2/2010 Denní návštěvnost (RU) streamovaného obsahu za celá média
15
Výhled Edukace členů v rámci členského servisu (klubové večery, konference, analýzy, prezentace dat, školení, reporty) Spolupráce s Linkou bezpečí, Safer internet Spolupráce s organizacemi: AIM: příprava akcí, koordinace projektů IAB Europe: jednáme o členství, vyjednávání zákonů, reporty ATO: při měření videostreamingu, vývoj televizních jednotek měření Podpora rozvoje internetu
16
Výhled rostoucí část aktivit AVMS zákon regulace internetových diskusí zpoplatňování obsahu jednání s dalšími oborovými asociacemi Reprezentace trhu
17
Výhled Spolupráce na přípravě návrhu AVMS zákona s předkladatelem Připomínkové řízení a aktivní účast během schvalování Zřízení samoregulační komise v rámci SPIR (výklad AVMS zákona, postup při řízení, etický kodex samoregulace) Nastavujeme spolupráci s RRTV – regulátor daný ze zákona Spolupráce s IAB Europe v rámci tvorby a vývoje zákonů EU Důvody regulace – ochrana dětí a mladistvých před nevhodným obsahem, spotřebitele před nevhodnou reklamou AVMS zákon
18
Výhled Streamovaný obsah komerčního média s jasnou strukturou vysílání, podnikající či vysílající na území ČR Registrace u regulátora RRTV V případě podnětu zahajuje RRTV řízení s provozovatelem Vstupuje do hry samoregulátor - SPIR (obsah i obchodní sdělení) Možnost udělení pokuty v max. výši 1-2 mil. Kč Největší problém ovšem spočívá u subjektů mimo SPIR, pohybujících se v šedé nebo černé zóně AVMS zákon
19
Výhled Přehled o výkladu právní normy AVMS zákona Důsledná kontrola obsahu V případě zahájení řízení s RRTV okamžitě informovat SPIR Samoregulační řízení ve spolupráci s médiem Přesná podoba procesů bude dodefinována praxí AVMS zákon – důsledky pro média
20
Výhled další pokles cen broadbandu a paušálů za mobilní data nové technologické možnosti umožňují nové typy obsahu a funkčnosti chytré telefony a local search (augmented reality apod.) iPad a různé typy audiovizuálního obsahu Aktuální trendy internetového prostředí - technologie -
21
Výhled rozvíjející se diskuse o míře moderování diskusí tlaky na větší kontrolu uživatelského obsahu tendence k rozšiřování odpovědnosti provozovatele za diskusní příspěvky a jejich obsah zpřísňování pravidel diskusí u obecného zpravodajství soudní spory s nejasnými důsledky Aktuální trendy internetového prostředí - diskuse -
22
Výhled diskuse o placeném obsahu: dva rozdílné pohledy na budoucnost boom sociálních sítí (Facebook vs. Google), inzertní využitelnost je ve zpoždění za návštěvností, snadnější uplatnění PR aktivit rozvoj různých typů a kombinací obchodních modelů při nákupu inzerce (komplikace při vykazování v AdMonitoringu) stále pokročilejší metody měření, vyhodnocování a analýz chování uživatelů na webu Aktuální trendy internetového prostředí - obsah a obchod -
23
Výhled Kontakt: Ján Simkanič Internet Info s. r. o. simkanic@iinfo.cz www.iinfo.cz http://twitter.com/Simindr Děkuji za pozornost.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.