Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAnežka Svobodová
1
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je uvedeno základní rozdělení. Zároveň jsou zde obsaženy otázky k zamyšlení, na které mohou žáci s pomocí učitele odpovědět. Klíčová slova: hromadné vyučování, skupinové vyučování, individuální vyučování, individualizované vyučování Cílová skupina: žáci středních škol Název: Organizační formy vzdělávání Jméno autora: Mgr. Monika Arsenjevová Škola: Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace 1.pololetí školního roku 2013/2014 Vytvořeno dne: 1.pololetí školního roku 2013/2014
2
Organizační formy vzdělávání Vypracovala: Monika Arsenjevová
3
Jedná se o určité uspořádání vnějších podmínek vyučování, ve kterých se uskutečňují různé výchovně vzdělávací činnosti.
4
Klasifikace organizačních forem 1. Organizační formy podle vztahu k žákovi ( převažující typ interakce) 2. Organizační formy podle charakteru výukového prostředí 3. Organizační formy z hlediska času
5
Organizační formy výuky podle vztahu k osobnosti žáka Frontální – hromadná výuka Skupinová výuka Výuka ve dvojicích – párová Individuální Individualizovaná Samostatná práce
6
Hromadná výuka patří mezi nejčastější organizační formy vzdělávání
7
Zkuste uvést výhody a nevýhody skupinového vyučování.
8
Odpověď: Výhody: spolupráce ve skupině, vzájemná pomoc, vzájemná kontrola a hodnocení mezi členy skupiny, prohlubují se vztahy mezi členy ve skupině Nevýhody: pracují pouze někteří členové skupiny, náročné na práci lektora – organizace, materiální zabezpečení :
9
Pojmy individuální a individualizovaná výuka jsou si podobné. Pokuste se vysvětlit termín individuální.
10
Odpověď: Individuální vyučování - učitel pracuje s jedním žákem - př. doučování, v ZUŠ – hry na hudební nástroj, výuka cizího jazyka atd. Individualizované vyučování - probíhá v rámci frontální výuky - př. učitel zkouší jednoho žáka a ostatní žáci mají samostatnou práci
11
Organizační formy podle charakteru výukového prostředí Klasická třída Odborné učebny a laboratoře Dílny Školní pozemek Muzeum, galerie Exkurze, vycházka Praxe
12
Mezi základní výukové prostředí patří klasická třída, počítačové učebny, laboratoře.
13
Organizační formy z hlediska času Vyučovací hodina – 45minut Zkrácená výuková jednotka Dvouhodinová výuková jednotka Přednášky
14
V kterých předmětech, využíváme dvouhodinovou výukovou jednotku ?
15
Odpověď: Jedná se především o předměty výchovy. Tzn. tělesná výchova výtvarná výchova dramatická výchova atd.
16
Použité zdroje a literatura http://www.cosdetmi.cz/souteze.php Ducháčková, O. a kol.: Pedagogika pro střední školy. Praha, SPN 1979 http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/155080- ministerstvo-planuje-zvysit-limit-zaku-pro-prideleni- penez / http://www.zavodi.cz/rservice.php?akce=tisk&cisloclanku =2009011401 http://www.skolab.cz/produkty_dilci/nabytek/zakovska- laboratore/laboratorni-stoly-jednostranne.html http://www.lf1.cuni.cz/pocitacove-ucebny-pro-studenty
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.