Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilTereza Matějková
1
CZ.04.1.03/3.1.15.2/0213 Praxe v technických oborech - součást výuky Integrovaná střední škola energetická, Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace
2
Nositel projektu Integrovaná střední škola energetická, Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace
3
Podle zjištění odborníků zabývajících se v příslušných institucích EU otázkami souvisejícími s technickou úrovní a kvalifikací zaměstnanců dnes 50-70 % podniků ve členských zemích pociťuje nedostatek pracovníků se vzděláním v technických nebo přírodovědeckých disciplinách. 1. východisko
4
Obecným a společným cílem managementu a personalistů firem s různým zaměřením je získávání kvalitních zaměstnanců za podmínek co nejefektivnějšího využití investovaných finančních prostředků i časových možností stávajících zaměstnanců. 2. východisko
5
Je zapotřebí informovat mladé lidi nejenom o obecných problémech techniky, o práci s kovy, dřevem, sklem, o plastech, o elektřině, o energiích apod., ale v dostatečné míře o věcech, které budou mít stále větší význam v budoucnosti a pochopitelně také způsobem, který je srozumitelný a atraktivní. 3. východisko
6
Rozhodují znalosti a předpoklady Odborníci upozorňují na to, že v praxi jde především o faktickou úroveň odborných znalostí a předpokladů u mladých lidí, nikoliv o formální ukončení studia, i když samozřejmě dokončit studium je nutné. V praxi tak rozhoduje schopnost a postoj konkrétního absolventa.
7
Projekt „Praxe v technických oborech - součást výuky“ Cílem projektu je posílit komunikaci mezi odbornou školou a firmami a nastavit komunikaci tam kde doposud chybí Posilovat praktickou složku výuky ve školách Iniciovat vyšší zapojení firem a zaměstnavatelů přímo do výuky Upravit výuku na středních školách tak, aby studenti získali dostatečné konkrétní praktické zkušenosti od zaměstnavatelů
8
Tři hlavní činnosti projektu 1. Aktivní zapojování studentů do praxí u firem 2. Tvorba speciálního kurzu pro pracovníky firem 3. Podnikatelský inkubátor ve školách
9
1. činnost aktivní zapojování studentů do praxí u firem zprostředkování vazby mezi školou a firmami „nabízení“ studentů hledání nových metod maximální stimulace zaměstnavatelů, aby si studenty brali na praxi (návod, směrnice a postupy pro zaměstnavatele, střední školy, společenská propagace praxí, …) vytvoření technologických profilů zaměstnavatelů včetně publikací a CD
10
2. činnost tvorba speciálního kurzu pro pracovníky firem (pedagogické minimum) vybraní pracovníci firem získají pedagogické minimum a následně se mohou podílet na odborné výuce ve školách (přenos praktických zkušeností do části výuky) a podíleli by se na vedení praxí pro studenty u svých zaměstnavatelů (odborný dohled). Současně by pracovníci firem měli své zkušenosti předávat také během specializovaných setkání mezi učiteli a pracovníky firem nad tématy výměn zkušeností těsnější spojení mezi školou a zaměstnavateli úzké propojení výuky s konkrétními poznatky z výrobní praxe
11
3. činnost podnikatelský inkubátor ve školách vytvoření kurzu podnikatelské minimum pro získání praktických zkušeností studentům pilotní ověření celého systému výše uvedených metod mezi zaměstnavateli a odbornými školami Ústecký kraj Kraj Vysočina Liberecký kraj Moravskoslezský kraj
12
Klíčové aktivity realizace Úvodní seminář Průběžná koordinace a administrace projektu Výběrové řízení na dodavatele Sběr dat o technologickém profilu zaměstnavatelů Zpracování publikací a CD Příprava kurzů a metodik výuky Školení pracovníků firem Školení pro odborné pracovníky a vedení SŠ Zprostředkování praxí Pilotní výuka a workshopy
13
Partneři a forma jejich zapojení KHK Moravskoslezského kraje KHK Kraje Vysočina KHK Ústeckého kraje KHK Libereckého kraje Úřad práce Most Český svaz zaměstnavatelů v energetice Pedagogické centrum Vysočina Pedagogické centrum Ústí nad Labem
14
Zdroj : http://i.iinfo.cz
15
KHK Moravskoslezského kraje KHK Ústeckého kraje KHK Kraje Vysočina KHK Libereckého kraje Výkon a koordinace projektových aktivit v regionu Zajištění styku s cílovými skupinami a s dodavateli v kraji Zajištění komunikace se zaměstnavateli a asistence při praxích Podílení se na přípravě kurzů podnikatelského minima při výuce Přímá komunikace se středními školami v regionu, které se zapojí do projektu jako subdodavatelé Propagace a marketing projektu
16
Pedagogické centrum Vysočina, při ISŠS a U Jihlava Pedagogické centrum Ústí nad Labem Experti na procesní legislativní a další stránku výuky na středních školách v souvislosti s přípravou a realizací kurzu pedagogického minima pro pracovníky firem, kteří se zapojí do výuky na SŠ. Využití rozsáhlých zkušeností pro potřeby tvorby metodik
17
Český svaz zaměstnavatelů v energetice Spolupráce na přípravě metodik pro řešení praxí, pedagogického minima a zahájení podnikání v elektro a energetických oborech. Zajištění styku s podnikateli z oblasti elektro a energetiky pro potřeby získávání zkušeností a praxí - přímý kontakt s firmami, které mají zájem se podílet na realizaci praxí studentu středních odborných škol Odborník na problematiku v energetických oborech z hlediska úrovně výuky, potřebných znalostí studentu ve vztahu k situaci v energetických firmách apod.
18
Úřad práce v Mostě Přenos informací mezi firmami - nositelem projektu - a trhem práce, které se týkají poptávky na trhu práce po řemeslných oborech Příprava analytických podkladů a návrhy metodik výuky a řešení praxí u řemeslných oborů středních škol Komunikace s trhem práce a soustředěnost informací o poptávce a nedostatku praktických dovedností pracovních sil Zhodnocení přenosu informací od příchozích investorů po budoucím zajištění potřebných profesí
19
Výstupy projektu Realizační tým – počet zapojených osob - 52 Počet zapojených studentů a pracovníků škol a pracovníků firem – 448 Počet zapojených odborných škol – 8 Počet zapojených firem - 20 Systém praxe – 1 Profily zaměstnavatelů – 4 Program dalšího vzdělávání - 2
20
Řízení projektu Koordinátor projektu Krajští koordinátoři Zástupci odborných škol Zástupci zaměstnavatelů Metodik Specialisté pedagogické minimum Analytici – trh práce Zprostředkovatel poradce Asistentka Asistent technické a mediální podpory Ekonom Účetní
21
Harmonogram projektu 2006 – úvodní aktivity projektu, koordinační schůzka 2007 – úvodní seminář – konference, sběr dat o technologickém profilu zaměstnavatelů, zpracování publikací, příprava kurzů a metodik výuky, školení pracovníků firem, pracovníků škol, zprostředkování praxí, pilotní výuka, workshopy 2008 - zprostředkování praxí, pilotní výuka, workshopy – konec projektu červen 2008
22
Děkuji za pozornost praxe.koordinator@email.cz www.projektpraxe.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.