Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEmil Pokorný
1
PROJEKT R E G I O N PROGRAM ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVY V ÚSTECKÉM A KARLOVARSKÉM KRAJI CZ.1.07/1.1.00/08.0036
2
Prioritní osa 1 – Terciární vzdělávání, výzkum a vývoj Oblasti podpory 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání Termín realizace: 01.01.2010 - 30.06.2012 Rozpočet projektu: 9 624 313,92 Kč Čerpáno: 8 374867,73 Kč
3
CÍL PROJEKTU VYTVOŘIT A OVĚŘIT NÁSTROJE VÝUKY A VÝCHOVY K ODPOVĚDNÉMU VNÍMÁNÍ REGIONU PRO JEHO UDRŽITELNÝ ROZVOJ U ŽÁKŮ ZŠ A SŠ ÚSTECKÉHO A KARLOVARSKÉHO KRAJE AKTIVITY BUDOVÁNÍ EKOSTEZEK A EKOKOUTKŮ VYTVÁŘENÍ EXKURZÍ PRO ŽÁKY TVORBA VÝUKOVÝCH A METODICKÝCH MATERIÁLŮ TVORBA VZDĚLÁVACÍHO WEBU
4
REALIZAČNÍ TÝM PŘÍJEMCE DOTACEUJEP Ústí nad Labem PARTNEŘI PROJEKTUDům dětí a mládeže Ústí n. L. Pedagogické centrum Ústí n. L. o.p.s. SOŠ pro ochranu a obnovu životního prostředí Schola Humanitas Litvínov ZŠ a MŠ Povrly
5
Klíčové aktivity KA Tvorba obsahu vzdělávacích aktivit KA Pilotní realizace, ověření a korekce vzdělávacích aktivit KA Tvorba tištěných materiálů KA Vytváření vzdělávacího webu
6
Výstupy projektu Metodika budování a provozování ekostezek a ekokoutků (pro pedagogy základních a středních škol) Metodika environmentální výchovy v terénu (pro pedagogy základních a středních škol) Učebnice – exkurze v Ústeckém a Karlovarském kraji (pracovní listy pro žáky 1. a 2.st. ZŠ a SŠ) Interaktivní učebnice environmentální výchovy pro žáky 1.stupně základních škol pro žáky 2. stupně základních škol pro žáky středních škol vzdělávací web e-learningový kurz pro učitele
7
PŘEDSTAVENÍ VÝSTUPŮ PROJEKTU
8
vybudovány na padesáti spolupracujících školách a školských zařízení Ústeckého a Karlovarského kraje VYBUDOVÁNÍ EKOSTEZEK A EKOKOUTKŮ Tyto výstupy jsou součástí „Metodiky budování a provozování ekostezek a ekokoutků“
9
http://enviregion.pf.ujep.cz/metodika_budovani/
10
Bylo vytvořeno, pilotně ověřeno a evaluováno celkem 54 exkurzí: 45 tematických (každá pro 1. a 2. stupeň ZŠ a SŠ) - Přírodní ekosystém, Odpady, Voda, Českosaské Švýcarsko, Doprava, Zemědělství a lesnictví, Kulturní krajina, Přeměna krajiny a rekultivace, Sídla, Ochrana krajiny a památek, Ovzduší, Ochrana rostlin a živočichů, Průmysl a těžba, Půda, Přírodní zdroje 9 regionálních (každá pro 1. a 2. stupeň ZŠ a SŠ) – Ús tecko, Karlovarsko, Mostecko Tyto výstupy jsou součástí „Metodiky environmentální výchovy v terénu“ (určeno pedagogům) a učebnice „Ekologické exkurze v Ústeckém a Karlovarském kraji“ (pracovní listy pro žáky). VYTVÁŘENÍ EXKURZÍ PRO ŽÁKY
11
http://enviregion.pf.ujep.cz/exkurze/ucitele/
12
http://enviregion.pf.ujep.cz/exkurze/deti/
13
VZORY PRACOVNÍCH LISTŮ
14
TVORBA VÝUKOVÝCH MATERIÁLŮ Interaktivní učebnice environmentální výchovy pro žáky 1.stupně základních škol pro žáky 2. stupně základních škol pro žáky středních škol Tematické členění Ovzduší, Zemědělství a lesnictví, Voda, Půda, Přírodní ekosystémy, Přírodní zdroje_průmysl a těžba, Doprava, Odpady, Kulturní krajina, Přeměna krajiny a rekultivace, Ochrana přírody a krajiny
15
STRUKTURA INTERAKTIVNÍCH UČEBNIC zdrojový textový materiál (Ž+U) interaktivní prezentace tématu s propojením na odkazy na výkladový slovníček (možno samostatně zobrazit) (Ž +U) odkazy na související témata v jiných kapitolách (Ž +U) odkazy na další rozšíření tématu na různých webových stránkách (Ž +U) vstupující metodické poznámky (U) doporučení pro předměty (U) pracovní listy pro žáky (Ž ) s metodickými poznámkami a doporučením pro předměty (U) texty úloh (Ž) s metodickými poznámkami a doporučením pro předměty (U) náměty na skupinovou práci, na možnosti domácí práce s metodickými poznámkami (U) propojení výkladových témat na příklady v regionu (UL a KV kraji) (Ž ), s metodickými poznámkami a doporučením pro předměty (U) propojení na úlohy a pracovní listy na exkurzích (Ž ) s metodickými poznámkami (U) příklady užití témat – ukázky práce na pilotních školách (U) (U – určeno učitelům; Ž – určeno žákům)
16
http://enviregion.pf.ujep.cz/inter_uc/1st/
17
http://enviregion.pf.ujep.cz/inter_uc/2st/
18
http://enviregion.pf.ujep.cz/inter_uc/ss/
19
Kontext souvislost života člověka a jeho prostředí vztahy v biosféře – komplexní systém lidská činnost – významný činitel ve vývoji dynamika těchto vztahů – nutnost udržitelného rozvoje souvislost mezi globálními problémy a lokálním jednáním odpovědnost jedince objektivnost, závažnost informací o ŽP důraz na interdisciplinaritu Výstupem je funkční web s touto nabídkou: - dokumentace ekostezek a ekokoutků, které vznikly v pilotních školách - pracovní a didaktické listy k exkurzím -- metodiky pro učitele - softwarová aplikace interaktivních učebnic pro jednotlivé stupně škol - elektronická podoba vzdělávacího kurzu pro učitele - škola hrou – interaktivní hry pro žáky a studenty TVORBA VZDĚLÁVACÍHO WEBU
20
http://enviregion.pf.ujep.cz/
21
ŠKOLA HROU – INTERAKTIVNÍ HRY PRO ŽÁKY A STUDENTY http://enviregion.pf.ujep.c z/games/1st_index.php http://enviregion.pf.ujep.c z/games/2st_index.php http://enviregion.pf.ujep.cz/ games/ss_index.php http://envireg ion.pf.ujep.cz /exkurze/deti/ dw_ss.php http://enviregion.pf.ujep.cz/exku rze/deti/dw_zs. php
22
VZDĚLÁVACÍ KURZ PRO UČITELE http://enviregion.pf.ujep.cz/elearning/
23
Výstupy jsou užívány oběma cílovými skupinami v obou krajích - žáky škol a školských zařízení - pracovníky škol a školských zařízení … registrujeme i přesah mimo tyto kraje Výstupy jsou užívány k přípravě pedagogů na PF UJEP Ústí nad Labem Výstupy jsou prezentovány na workshopech a konferencích zabývajících se didaktikou environmentální výchovy V prezentaci jsou použity původní obrázky a ikony grafičky Romany Novákové, vytvořené pro projekt REGION
24
DISKUSE - DOTAZY
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.