Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKarolína Veselá
1
Školení CDV 1 Značení je vizuální prostředek komunikace pro vysílání sdělení cílové skupině použitím symbolů, znaků nebo obrázků. Základní principyviditelnosti dopravního značení
2
Školení CDV 2 Ovlivňující faktory Lidský faktor Více než 90% dané dopravní situace je vnímáno lidským okem
3
Školení CDV 3 Ovlivňující faktory Za tmy registruje lidské oko pouze 5% informací, které jsou registrovány za denního světla
4
Školení CDV 4 Ovlivňující faktory Ovlivňující faktory Věk Poměr evropské populace ve věku nižším než 20 nebo vyšším než 60 let se navzájem obrátí v roce 2025 19812023
5
Školení CDV 5 Ovlivňující faktory 20 33 46 59 S každými 13 lety věku je potřeba dvojnásobné množství světla pro vidění stejné informace věk %
6
Školení CDV 6 Proces vnímání značky Fáze 1Fáze 2 Fáze 3 Detekce Identifikace Vjem Základy nahlížení značky
7
Školení CDV 7 Detekce Identifikace Vjem Akce 10,5 - 14,5 vteřin Proces vnímání značky
8
Školení CDV 8 Detekce Identifikace Vjem Akce 278 m při 100 km/h Proces vnímání značky
9
Školení CDV 9 Ovlivňující faktory Nárůst dopravy v Evropě 170 210 235 20 24 28 Mio 199820002002
10
Školení CDV 10 Ovlivňující faktory Trvalý růst v množství dopravy znamená: -větší hustotu dopravy -větší přetížení silnic -více nočního provozu -více silničních prací v noci
11
Školení CDV 11 Co je značení? ZNAČENÍ JE jedno z nejdůležitějšíchBEZPEČNOSTNÍCH opatření v dopravním prostředí.
12
Školení CDV 12 Směrové Výstražné In for mativ níDopravníZnačení A65 Lincoln 12 km For 5 miles Příka zové
13
Školení CDV 13 Tvary dopravních značek: Značky výstražné Značky Značky příkazové informativní Viditelnosti dopravních značek
14
Školení CDV 14 Viditelnosti dopravních značek Jas 50
15
Školení CDV 15 Viditelnost dopravních značek Jas 50
16
Školení CDV 16 Ovlivňující prvky: Viditelnosti dopravních značek Tvar Barva Symbol Velikost značky Velikost písma Jas P P P
17
Školení CDV 17 Dopravní značky jsou efektivní pokud: Pokryjí určený požadavek Upoutají pozornost řidiče Sdělují jednoduché a srozumitelné sdělení Jsou řidičem respektovány Jsou umístěny tak, aby umožnily dostatek času pro příslušné kroky
18
Školení CDV 18 Okolní prostředí dopravních značek Okolním světlem Dopravní složitostí Rychlostí Umístěním dopravní značky Okolí dopravních značek je charakterizováno:
19
Školení CDV 19 Pozorovací úhel ( ): Osvětlovací úhel (ß): Úhel mezi světelným paprskem a normálou (normála = kolmice od povrchu značky). Viditelnosti dopravních značek Úhel mezi světelným paprskem a paprskem zpětného odrazu vzniklého reflexí povrchu značky zpět k řidiči. odrazu vzniklého reflexí povrchu značky zpět k řidiči.
20
Školení CDV 20 Osvětlovací úhel (ß): Úhel mezi světelným paprskem a normálou (normála = kolmice od povrchu značky). Viditelnost dopravních značek
21
Školení CDV 21 Pozorovací úhel Příklad: Osobní auto Viditelnost dopravních značek = 0.2 - 0.3° 200 m 2,5m
22
Školení CDV 22 Pozorovací úhel Příklad: Nákladní auto Viditelnost dopravních značek 200 m 2,5m = 0.6 - 0.7 °
23
Školení CDV 23 ß Osvětlovací úhel Viditelnost dopravních značek
24
Školení CDV 24 ß = 58° Osvětlovací úhel Viditelnost dopravních značek
25
Školení CDV 25 Závěr Kvality dopravního značení má přímý vliv na bezpečnostKvality dopravního značení má přímý vliv na bezpečnost
26
Školení CDV 26 Dopravní značení to je bezpečnost na silnicích
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.