Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJindřiška Bártová
1
H2AC The Hydrogen Horizon Automotive Challenge
2
Co je to H2AC? H2AC je soutěž, ve které studenti designují a staví svůj vlastní hybridní model auta na vodíkový pohon a baterii v měřítku 1:10 H2AC zvyšuje kreativitu studentů v řešení problémů, kritické myšlení, spolupráci a lepší povědomí o tom, co je obnovitelná energie Celý program je rozdělen do 3 částí: 1) Zkoumání změn klimatu v času, zamyšlení se, proč tomu tak je, přemýšlení nad alternativním řešením než jsou fosilní paliva 2) Designování a stavba modelu 3) Testování modelu auta, implementace různých zlepšení a příprava na samotný závod
3
Cíl Studenti získají sebevědomí a mohou se díky němu hlásit na VŠ technického zaměření či zajímavá zkušenost do CV Studenti, kteří se zúčastní takovéto soutěže mohou mít větší zájem o technické obory, kterých je v současné době nedostatek Mladým lidem se dostává do podvědomí, že bychom měli využívat obnovitelné zdroje energie, jak v energetice, tak v dopravě (Dánsko r. 2050 – SMART ENERGY SYSTEM) I věda může být zábavná „škola hrou“ studenti se chtějí účastnit i příští rok Prestiž pro zúčastněné školy i pro samotné studenty
4
Povědomí o obnovitelný zdrojích Z shromážděných dat z minulých let, můžeme jasně vidět změnu ve znalostech obnovitelné energie: Amerika H2AC, 2015
5
Časový plán Do začátku závodu: - seznámení se s energy boxem (pokusy na obnovitelnou energii) - aby studenti věděli, co vůbec obnovitelná energie je a proč se o toto téma máme vůbec zajímat? - sestavení autíčka a tréning řízení Co nejdříve sestavit tým, který bude na projektu pracovat, čím dříve, tím lépe – tým si následně určí svůj název, barvu, případně své logo (nechají se jim vytisknout na polo barevná trička) 11.4. deadline pro zaslání prezentace ve formě videa (jedna ze soutěžních kategorií) Závod v 15. týdnu v Praze - na SŠT Zelený pruh, ve dnech: 14. -15.4.
6
Požadavky V průběhu projektu vás prosíme o následující: Video či/a fotografie, jak pracujete s „energy boxem“ (solární panel, větrná elektrárna….) Video a/či fotografie konstruování modelu vozu Video a/či fotografie sestavování modelu a zprávu (popis), jak a proč jste co udělali, Video a/či fotografie jak se studenti učí řídit Použijte předchozí nasbíraný materiál či přidejte nový ke tvorbě finální prezentace A konečně: Finální automobil 1:10, který bude použit na závod (kontrola zda vše funguje správně, znát pravidla závodu, poslední přípravy) Studenti budou též vyplňovat 2 online dotazníky – 1 na začátku, 2. na konci celého projektu, z dotazníků poté vyplyne, co se studenti z projektu naučili Učitelé budou na konci závodu vyplňovat 1 dotazník
7
Finální prezentace Nejlepší je zvolit si 1 (více) šikovného a pečlivého studenta, kterého baví stříhání na PC, natáčení, fotografovaní a ten může z nasbíraného materiálu vytvořit finální prezentaci Prezentace má představit tým, školu, průběh, co a proč obnovitelná energie V reportu mohou být fotografie, kresby, rozhovory, grafy, zvuková stopa atd. – jednoduše: fantazii se meze nekladou Video prezentace na MAX. 3 minuty Video v HD kvalitě a fotografie ve vysokém rozlišení
8
Soutěž Soutěžící jsou povinni mít týmové dresy, aby bylo možné jejich přiřazení k týmu (dres – polo trička necháme vyrobit – určit barvu - s logem H2AC, názvem školy a názvem týmu) Soutěž je 6 (finále v Praze) a 24 hodinová (pro vítěze – v St. JO), tým o 3 – 5 členech – piloti by se měli rovnoměrně střídat, místo pilota se smí měnit Musejí být splněny podmínky pravidel, jinak tým může být diskvalifikován Mezinárodní soutěž je ve Francii v St. Jo ve dnech: 29. – 30.4.2016, kde se účastní 1 vítězný tým z finále konaného v Praze Soutěžní země ve světovém finále ve Francii: Česká republika, Slovenská republika, Polsko, Francie, Austrálie a Amerika Výherní trofeje: 1) Cena za VÝDRŽ (počet ujetých kol za stanovený čas) 2) Cena za ENERGII (nejekonomičtější tým) 3) Cena za DESIGN (nejhezčí karosérie) 4) Cena za ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ A ORGANIZACI STÁNKU 5) Cena za INOVACE (nápaditá řešení použitá při konstrukci modelu)
9
Curriculum 2 curricula: 1) „Proč je změna klimatu důležitá?“ – pro zamyšlení studentů, co se v dnešní době děje s atmosférou a proč a jaký to má vliv na životní prostředí 2) „Obnovitelná energie a dopady na životní prostředí“ – jaké máme typy obnovitelné energie a jak fungují – pokusy studentů V příručce pro učitele je vše vysvětleno, případně jsou zde napsány požadavky, co je za potřebí si připravit Curricula si můžete měnit dle vlastních časových požadavků a představ
10
Shrnutí Pro studenty 2 dotazníky – 1 na začátku, 2. na konci (pro srovnání) – odesláno jako online odkaz Pro učitele 1 dotazník po skončení závodu Průběžné informování o průběhu projektu Produkty zůstanou vlastnictvím školy, videa a fotografie, vč. finální prezentace zůstanou k volnému užívání firmě Horizon
11
…A konečně… ….kdo ví, možná vítězství…
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.