Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJozef Doležal
1
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu
2
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky T.2.6 Pomocná zařízení SMV T.2.6 Pomocná zařízení SMV Obor:Autoelektrikář Ročník:3. Vypracoval:Tomáš Dolina Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
3
Předehřívání motoru - Toto zařízení může být použito jak pro zážehový, tak pro vznětový motor. - Systém se skládá z elektrické odporové spirály, zařazené zpravidla do hadicových spojů a ohřívající chladící kapalinu. - Zařízení může být konstruováno na napětí sítě (230V) nebo na bezpečnější napětí 24V.
4
Zařízení pro zážehové motory Předehřívání sacího nebo plnícího potrubí pomocí elektrického odporového tělesa. Zařízení je napájeno z elektrické sítě vozidla, od spuštění motoru až do jeho zahřátí.
5
Zařízení pro vznětové motory Vysoká teplota musí být dosažena v okamžiku vstřiku paliva, jinak nemůže dojít k jeho vznícení. K ohřevu vzduchu se používají elektrická odporová topná tělesa tzv. žhavicí svíčky. Jejím úkolem je před spouštěním zvýšit teplotu vzduchu ve válci na teplotu vznícení nafty a spolupůsobit při vzněcování částeček rozpráš e-ného paliva.
6
Žhavící svíčka
7
Funkce žhavení Řídicí jednotka motoru sleduje pomocí čidla teplotu ve válci a podle této teploty určuje dobu žhavení. Proto se doba žhavení mění podle aktuálních podmínek (studený motor – delší doba žhavení a teplý motor – kratší doba žhavení).
8
Kontrolka žhavení Činnost je signalizována kontrolkou oranžové barvy, která zhasíná při dosažení předepsané teploty. Kontrolka může také signalizovat poruchu ve žhavení, nejčastěji vadné žhaviče. Závady se vyhledávají pomocí diagnostiky.
9
Kontrolka žhavení
10
Střední průmyslová škola Uherský Brod, 2010 www.sps-ub.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.