Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVěra Marešová
1
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Autor: Bc. Pavel Šiktanc MS EXCEL 2010 Co se všechno naučíme??? Citlivostní analýza Hledání řešení
2
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Co už umíme? Orámování tabulky Psaní vzorců vždy začíná znaménkem = (rovná se) Nastavování formátu písma a buněk ikonami v záložce Domů Tučné písmo Nakloněné písmo Podtržené písmo Barva písma a buňky
3
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Co se všechno naučíme Citlivostní analýza proces změny hodnot v buňkách s cílem zjistit, jak tyto změny ovlivní výstup vzorců na listu Hledání řešení na základě zadaného výsledku určuje možné vstupní hodnoty, které povedou k tomuto výsledku
4
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – hledání řešení Matematický příklad: Jirka má dvakrát více kuliček než Pavel Petr má čtvrtinu kuliček než Jirka a Pavel dohromady Kolik kuliček má Pavel mají-li všichni dohromady 120 kuliček? V Excelu vytvoříme jednoduchou tabulku Vstupní hodnoty, které známe Jirka má dvakrát více kuliček než Pavel Klikneme do buňky A2 Napíšeme vzorec =2*C2 a potvrdíme klávesou ENTER TIP: při rozepsané buňce nemusíme psát adresy buněk, ale můžeme na ni kliknout myší – automaticky se doplní její adresa do vzorce Př: napíšeme =2* a klikneme na buňku C2, automaticky se doplní adresa =2*C2 Petr má čtvrtinu kuliček než Jirka a Pavel dohromady Klikneme do buňky B2 Napíšeme vzorec =(A2+C2)/4 a potvrdíme klávesou ENTER
5
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – hledání řešení Matematický příklad: Jirka má dvakrát více kuliček než Pavel Petr má čtvrtinu kuliček než Jirka a Pavel dohromady Kolik kuliček má Pavel mají-li všichni dohromady 120 kuliček? Hodnota Celkem je součet všech kuliček Klikneme do buňky D2 Napíšeme vzorec =A2+B2+C2 a potvrdíme klávesou ENTER Hledání řešení Přepneme se do záložky Data, klikneme na ikonu Citlivostní analýza a vybereme Hledání řešení Vyplníme hodnoty v tabulce tak, abychom zjistili, kolik kuliček má každý z chlapců
6
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Postup práce – hledání řešení Matematický příklad: Jirka má dvakrát více kuliček než Pavel Petr má čtvrtinu kuliček než Jirka a Pavel dohromady Kolik kuliček má Pavel mají-li všichni dohromady 120 kuliček? Nastavená buňka Buňka, ve které je vzorec pro celkový součet – D2 (napíšeme nebo klikneme do D2) Cílová hodnota Konečná hodnota – v našem případě celkový počet kuliček, tj. 120 Měněná buňky Buňka, ve které nemáme žádnou hodnotu ani vzorec – v našem případě buňky C2 Potvrdíme OK – Excel našel řešení
7
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Citlivostní analýzaSensitivity analysis Hledání řešeníSearch for solutions Nastavená buňkaCell configuration Cílová hodnotaTarget value Měněná buňkaChanging cells
8
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Samostatný úkol Pomocí citlivostní analýzy – hledání řešení - vyřešte následující úlohu Adéla má třikrát více květin než Markéta Iveta má o polovinu květin méně, než Adéla a Markéta dohromady Kolik květin má Markéta mají-li všichni dohromady 300 květin?
9
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – tabulkový procesor Použité zdroje: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.