Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vývoj aplikací pro Windows Phone 8 David Gešvindr MCSA | MCPD | MSP
2
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
3
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
4
Windows Phone API WINDOWS PHONE API MANAGEDMANAGED & NATIVENATIVE
5
Podporované programovací jazyky Využití C++ omezeno na hry –Neexistuje varianta XAML + C++ jako na Windows 8 –Využití C++ v XAML pouze skrze Windows Runtime komponentu HTML5 + JavaScript není přímo podporováno –Nutno do aplikace vložit webový prohlížeč
6
Nástroje potřebné pro vývoj aplikací Windows Phone 8.0 SDK –Visual Studio Express 2012 for Windows Phone –Windows Phone 8 emulátor –Požadavky včetně Windows Phone 8 emulátoru: Windows 8 Pro (x64) Procesor s podporou Second Level Address Translation Plná podpora vývoje Windows Phone 7 aplikací Telefon je třeba odemknout vývojářským účtem
7
Doplňující online služby Location Service Push Notification Service Xbox Live Vývojářský portál –Registrace vývojáře –Publikace aplikace a jejich aktualizací, in-application nákupy –Informace o prodejích
8
Vztah Windows 8 a Windows Phone 8 Společné Windows Runtime API –Networking –Sensors –Proximity –Storage –Location –Online Identity –In-App Purchase 11 0002 800600
9
Phone-only Windows Phone Runtime API Windows.Phone.ApplicationModel – ApplicationProfile Windows.Phone.Devices.Power – Battery Windows.Phone.Management.Deployment Windows.Phone.Media.Capture Windows.Phone.Networking.NetworkOperators Windows.Phone.Networking.Voip Windows.Phone.PersonalInformation Windows.Phone.Speech Windows.Phone.System.UserProfile
10
Vztah Windows 8 a Windows Phone 8 Společný.net engine –Původně použitý.NET Compact Framework byl nahrazen CoreCLR z Windows 8 –Lepší podpora práce s více CPU jádry –Podpora asynchronního programovacího modelu –Cloud compiled aplikace
12
Async/await
13
Async/await v C# 5.0 Ukázka
14
Vztah Windows 8 a Windows Phone 8 Podobné ovládací prvky –Veliká množina společných ovládacích prvků –Odlišnosti ve specifických ovládacích prvcích závislých na formátu zařízení Stále platí principy návrhu aplikací z Windows Phone 7
15
Vztah Windows Phone 8.0 a 7.5 Windows Phone 8 podporuje běh Windows Phone 7.5 aplikací bez nutnosti změn –Existují drobné odlišnosti, problém bývá nové rozlišení obrazovky Aplikace cílené na Windows Phone 8 nelze provozovat na nižší verzi
16
Různá rozlišení obrazovky Aplikace s tím musí počítat! Používejte vhodné ovládací prvky
17
Efektivní sdílení kódu Netriviální problém, není jedno jasné řešení Třeba vhodně kombinovat: –Portable Class Libraries –Windows Runtime Components –„Add as Link“ funkcionalitu Visual Studia Uživatelské rozhraní –WP 7.5 a WP 8.0 není problém z velké části sdílet –UI nelze sdílet s Windows 8
18
Portable Class Libraries + MVVM
19
Windows Runtime Components Vaše komponenty nezávislé na programovacím jazyce O projekci do ostatních jazyků se stará Windows Runtime PlatformCreateConsume Windows Phone 8C++C++, C#, VB Windows 8C++, C#, VBC++, C#, VB, JavaScript
20
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
21
Nové možnosti komunikace zařízení Bluetooth API –Podpora Bluetooth 3.1 –Komunikace mezi aplikacemi –Připojení k zařízení –Postup navázání spojení: 1.Vyhledání dostupných zařízení 2.Odsouhlasení spojení 3.Otevření StreamSocket pro komunikaci
22
Nové možnosti komunikace zařízení Proximity API –Komunikace zařízení, které jsou v těsné blízkosti (dotek) –Možné scénáře 1.Navázání spojení mezi zařízeními –Inicializace spojení přes NFC –Komunikace přes Bluetooth nebo Wi-Fi 2.Získání obsahu 3.Výměna digitálních objektů
23
Near Field Communication Windows Phone 8 podporuje: –Čtení a zápis NFC Forum Tag Type 1-4 and Mifare Classic tags –Komunikace výhradně přes NDEF zprávy NFC Data Exchange Format Třeba kupovat předformátované tagy NDEF library of Nfc Interactor at ndef.codeplex.com
24
Druhy NDEF zpráv Základní typy –Smart Poster –URI –Text Pokročilé typy –LaunchApp, WpSettings –Geo tags –SMS tags, Mailto tags, Telephone call tags
25
Windows Runtime Location API Přístupné i z nativního kódu (Direct3D hry) Rozdělení na –Jednorázové zaměření polohy –Kontinuální zaměřování polohy Aplikace sledující polohu může běžet plnohodnotně na pozadí –Navigace
26
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
27
Registrace URI schématu Spuštění aplikace při přístupu na specifickou URI Možnost registrovat i příponu souboru Vše se řeší v aplikačním manifestu Při startu aplikace se registruje vlastní UriMapper, který zpracuje vstupní URI a přesměruje na stránku
28
Uložení aplikačních dat Izolované úložiště aplikace –Souborový systém izolovaný pro danou aplikaci –Uložení souborů, nastavení a práce s SQL Server Compact databází Podpora práce s paměťovými kartami –Přístup pouze k souborům s registrovanou příponou –Využijte pro rozšíření paměti telefonu Vlastní úložiště kontaktů
29
Využití uzamčené obrazovky Aplikace může zobrazovat text na hlavní obrazovce Text je načten z aplikační dlaždice stejně jako číselné notifikace
30
Aktivní dlaždice Nově 3 rozměry aktivní dlaždice a 3 vizuální styly Flip Template Iconic Template Cycle Template
31
Využití map v telefonu Windows Phone 8 podporuje off-line mapy Aplikace využívají systémovou komponentu s mapami –Přístup k off-line mapám Použití Bing map není doporučeno
32
Integrace do prostředí Peněženky Aplikace Peněženka –Centrální místo pro správu plateb a platebních metod –Poskytuje aplikacím prostor pro prezentaci Speciálních nabídek (Coupon & Deal) Členských karet (Membership) –Umožněno propojení s webovou službou pro aktualizaci stavu účtu –Aplikace mohou vyvolat i přidání platební metody
33
Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
34
Veřejný Marketplace Hlavní způsob prodeje a distribuce aplikací –Platby realizuje Microsoft (kreditní karta, PayPal, operátor) Aplikace je před zveřejněním testována a certifikována –Platí i pro každou její aktualizaci Nelze dobře omezit přístup k dané aplikaci
35
In-Application nákupy
36
Vnitrofiremní distribuce aplikací Nově lze distribuovat vnitrofiremní aplikaci bez veřejného Marketplace Postup: 1.Registrace firemního účtu na Marketplace ($99/rok) 2.Ověření firemního účtu 3.Vystavení firemního „ Enterprise Mobile Code Signing Certificate“ ($299/rok) 4.Vygenerování „Application Enrollment Tokenu“ 5.Naprogramování „Company Hubu“
37
Company Hub Nabízí vnitrofiremní aplikace a poskytuje další informace zaměstnancům o dění ve společnosti
38
Vnitrofiremní distribuce aplikací Pokračování postupu: 6.Příprava aplikací pro distribuci – kompilace a podepsání 7.Registrace telefonu Import Application Endrollment Tokenu Instalace Company Hubu z XAP souboru Instalace ostatních aplikací přes Company Hub –Podepsané aplikace lze distribuovat i přes web nebo posílat emailem
39
Shrnutí 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací
40
Další informace Kurz GOC 4131 Vývoj Windows Phone 8 aplikací (3 dny) Popis Windows Phone 8 SDK na MSDN
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.