Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJaroslav Rohla
1
Asociace turistických informačních středisek České republiky - A.T.I.S. ČR 9. 11. 1994 NIRES - Národní informační a rezervační systém turistiky Ministerstva hospodářství prosinec 1993 Asociace turistických informačních center České republiky - A.T.I.C. ČR 3. 11. 1997
2
Cíl asociace Stát se postupně centrem celorepublikové informační sítě v rámci cestovního ruchu a tím přispět k lepší informovanosti našich i zahraničních turistů, obyvatel měst, obcí a také podnikatelských subjektů. V počátcích po založení asociace bylo značné úsilí věnováno tomu, aby se asociace co nejrychleji dostala do povědomí turistických informačních středisek, republikových subjektů a organizací. Byly tu také cíle komerčního charakteru, i snaha o úpravu legislativy a obecné cíle, které však prakticky nebyly naplňovány. V důsledku toho došlo ve 2. polovině 90. let ke snížení členské základny. Postupně docházelo k zaměření na každodenní problémy TIC i výměně osob v managementu. V roce 2002 – rada asociace 14 zástupců, jeden za každý kraj.
4
Standardizace a kategorizace Zavedení standardizace a kategorizace na 2. jednání členského fóra v říjnu 1995. Cílem byla větší důvěryhodnost veřejnosti k činnosti turistických informačních středisek a také stanovení minimálního standardu poskytovaných služeb. V letech 1998 - 1999 začala probíhat jednání mezi asociací a ČCCR o vytvoření jednotné certifikace v rámci České republiky. Od roku 1999 noví členové přijímáni po zkontrolování pověřenou osobou. ČCCR jednodušší certifikace od roku 2003. Přijetí nové kategorizace a certifikace TIC v ČR v dubnu 2011 pouze pro členy A.T.I.C. Jednotná klasifikace TIC ČR přijata 25. 4. 2013
5
Jednotná informační síť asociace Jednotný informační systém pro všechny členy na přelomu roku 1995 a 1996. Rezervační a informační systém (RIS), později upgradován na Win RIS, zabezpečoval sběr a přenos dat mezi jednotlivými informačními centry,… Projekt byl oficiálně ukončen v roce 2006 – nástup internetu.
6
Certifikace činnosti A.T.I.C. ČR V roce 2005 padlo rozhodnutí certifikovat činnost A.T.I.C. ČR podle normy ISO. V roce 2006 je činnost asociace poprvé certifikována dle ISO 9001:2001. Asociace si certifikaci udržuje až do současnosti.
7
1999 - 2004 vydání tištěného Zpravodaje 1999 vydání první tištěné mapy ČR s vyznačením členských TIC 2003 první vydání Adresáře informačních center A.T.I.C. ČR 2004 vydání brožury Turistická informační centra, spolufinancováno MMR 2005 vydání brožury Abeceda turistického informačního centra 2006 vydávání elektronického bulletinu Zpravodaj A.T.I.C. ČR 2009 natočení vzdělávacího filmu o informačních centrech v rámci seriálu Služby v našich službách ČT Ediční činnost
8
Vzdělávání pracovníků TIC S nastavením kvality služeb je v letech 2006 - 2008 realizován projekt dosud nejrozsáhlejšího vzdělávání pracovníků TIC (financováno z Evropského sociálního fondu, rozpočet cca 1 mil. Kč). Vzdělávací semináře pořádané v jednotlivých krajích – příspěvek asociace 20 tisíc Kč. Vstup A.T.I.C. ČR do Kolegia cestovního ruchu ČR v roce 2008. Kolegium Cestovního ruchu
9
Informační centrum roku Novinkou roku 2009 bylo vytvoření soutěže popularity a oblíbenosti TIC. Partnerem soutěže se staly Deníky Bohemia. Soutěž byla v dalších letech rozšířena o mystery shoping v informačních centrech umístěných na předních místech. V roce 2010 se asociace podílela na rozsáhlém průzkumu TIC v ČR a jejich služeb v kontextu evropských informačních center. Asociace se v tomto roce zapojila jako partner také do projektu agentury CzechTourism zaměřeného na monitoring návštěvnosti. Monitoring návštěvnosti
10
Katalog prací Zřejmě největším úspěchem roku 2010 bylo dosažení aktualizace katalogu prací, kdy se do katalogu prací dostal popis práce pracovníka TIC. To později pomohlo mnohým pracovníků informačních center v jejich adekvátnějšímu platovému ohodnocení a zařazení do vyšší platové třídy. Asociace se podílela v roce 2012 na stanovení kvalifikace pracovníka a vedoucího TIC v rámci národního systému profesí a kvalifikací a dále vytvořila požadavky na provoz, znalosti a komunikaci pracovníka TIC s klienty, tzv. kvalitativní parametry obsluhy návštěvníků pracovníky TIC. Kvalifikace pracovníka
11
Vizuální styl Rok 2012 přinesl jednotný vizuální styl asociace, který se následně projevil na všech tiskových výstupech. Byly upraveny a modernizovány webové stránky, včetně cizojazyčných mutací.
12
Statutární osoby - prezidentové A.T.I.C. ČR Zlatko Voráček, Hořice: 12. 12. 1994 – 31.12.1995 Ing. Jiří Pavlík, Praha: 12. 1. 1996 - 23. 3. 1999 Miroslav Foltýn, Klášterec nad Ohří: 17. 5. 1999 - 17. 10. 2013 Pavel Hlaváč, Milovice: od 17. 10. 2013 dosud
13
Zajištění sekretariátu: TIC s.r.o. sídlem v Praze zastoupené Mgr. Františkem Hrabánkem od 18. 7. 1995 do 27. 3. 1996 TIC s.r.o. se sídlem v Praze zastoupené Jaroslavou Polanskou od 27. 3. 1996 do 31. 12. 1997 Mgr. Naděžda Jahodová, Neratovice, v období 23. 6. 1998 - 31. 12. 2002 Informační centrum Kam na Pardubicku s.r.o. zastoupené Luďkem Šormem, se sídlem v Pardubicích, následně v Rábech u Pardubic v období 1. 1. 2003 - 31. 12. 2005 Ing. Štěpánka Radostná (provdaná Nebeská), sídlem v Praze v období 2. 1. 2006 - 31. 12. 2007 Mgr. Jan Matouš, sídlem v Poličce v období 1. 1. 2008 - dosud
14
1995 - Brno, Praha 1996 - Brno, Praha 1997 - Brno, Praha, Praha 1998 - Praha, Pardubice 1999 - Kroměříž, Ústí nad Labem 2000 - Jihlava 2001 - Kladno, Rožnov pod Radhoštěm 2002 - Litomyšl, České Budějovice 2003 - Uherské Hradiště, Praha 2004 - Ostrava, Sokolov 2005 - Olomouc, Ráby 2006 - Mikulov, Český Krumlov 2007 - Zlín, Liberec 2008 - Vsetín, Karlovy Vary 2009 - Polička, Loučeň 2010 - Jeseník, Klášterec nad Ohří 2011 - Holešov, Jihlava 2012 - Frenštát pod Radhoštěm, Poděbrady 2013 - Frýdek-Místek, Tábor 2014 - Krnov, Plzeň Přehled členských fór A.T.I.C. ČR
20
Děkuji za pozornost!
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.