Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place."— Transkript prezentace:

1 marketing

2 nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place – distribuce (pozice) promotion – propagace promotion – propagace people – lidské zdroje people – lidské zdroje

3 marketing metody řízení zaměřené na potřeby zákazníků, které chce uspokojit lépe než konkurence metody řízení zaměřené na potřeby zákazníků, které chce uspokojit lépe než konkurence důvod – zisk přiměřený, dlouhodobý důvod – zisk přiměřený, dlouhodobý nabídka – organizacím, obyvatelům nabídka – organizacím, obyvatelům

4

5 segment trhu – cílová skupina věk, povolání, pohlaví věk, povolání, pohlaví sociální vrstva sociální vrstva region region

6 průzkum trhu – informace o produktech – podobné, obliba, přednosti a nedostatky o produktech – podobné, obliba, přednosti a nedostatky o konkurenci – podniky a jejich nástroje marketingu o konkurenci – podniky a jejich nástroje marketingu o spotřebitelích o spotřebitelích o cenách o cenách

7 produkt – celková nabídka image (značka…) image (značka…) obal obal doplňkové služby (bezplatné, placené) – doprava, poradenství, dětský koutek, taška, úprava, montáž; doplňkové služby (bezplatné, placené) – doprava, poradenství, dětský koutek, taška, úprava, montáž;

8 životní cyklus produktu zavádění – nízký prodej, vyšší náklady, získat zákazníky zavádění – nízký prodej, vyšší náklady, získat zákazníky růst – zvyšování poptávky, podpora propagací, rozšiřování růst – zvyšování poptávky, podpora propagací, rozšiřování zralost – nejvyšší prodej, standardní nabídka, konkurence zralost – nejvyšší prodej, standardní nabídka, konkurence útlum – vyprodat stávající zásoby útlum – vyprodat stávající zásoby

9 cena stanovení podle zákazníka zákazníka konkurence konkurence

10 rozdíl v cenách místo prodeje místo prodeje zákazníci – věrnostní programy, slevy pro seniory, děti zákazníci – věrnostní programy, slevy pro seniory, děti období období způsob platby – skonto (sleva při hotovostní platbě) způsob platby – skonto (sleva při hotovostní platbě) doba, kdy je výrobek na trhu doba, kdy je výrobek na trhu výprodej výprodej

11 cenové strategie cena vypadá výhodněji cena vypadá výhodněji –„9“, liché číslo –bez DPH –zdánlivá sleva, uvedení i vyšší ceny –slevové akce balíčky balíčky vyrovnávací ceny (vyšší u jiného výrobku, vyšší spotřební materiál) vyrovnávací ceny (vyšší u jiného výrobku, vyšší spotřební materiál)

12 distribuce bez mezičlánku (podniková prodejna, řemeslník, pobočka, internetový obchod) bez mezičlánku (podniková prodejna, řemeslník, pobočka, internetový obchod) zprostředkovatel – hledá výhodné dodávky, nezajišťuje zprostředkovatel – hledá výhodné dodávky, nezajišťuje maloobchod – výrobky rychle ztrácející na hodnotě maloobchod – výrobky rychle ztrácející na hodnotě velkoobchod – prostředník, který dále prodává, ztrácí se možnost ovlivnit prodej a cenu velkoobchod – prostředník, který dále prodává, ztrácí se možnost ovlivnit prodej a cenu

13 propagace reklama – důvod proč koupit reklama – důvod proč koupit podpora prodeje – motiv ke koupi podpora prodeje – motiv ke koupi osobní prodej – přístup k zákazníkovi osobní prodej – přístup k zákazníkovi publicita – média, nezávislá publicita – média, nezávislá

14 strategie reklamy slogany slogany racionální působení racionální působení emocionální působení emocionální působení

15 podpora prodeje vzorek zdarma vzorek zdarma odměna odměna soutěž soutěž

16 kupní smlouva ústně ústně konkludentní čin (neverbálně) konkludentní čin (neverbálně) písemně (i elektronicky) písemně (i elektronicky)

17 závady a reklamace zjevné – chybí kus, poškození zjevné – chybí kus, poškození skryté – v záruční době skryté – v záruční době právní – nárok 3. osoby právní – nárok 3. osoby reklamace – uplatnění odpovědnosti za vadu v kupní smlouvě (oprava, výměna, odstoupení od smlouvy, sleva); doklad o koupi, záruční doba – 24 měsíců

18 prodlení s plněním odběratel neodebere (urgence) odběratel neodebere (urgence) odběratel je v prodlení s platbou (upomínka) odběratel je v prodlení s platbou (upomínka) dodavatel nezašle zboží včas (urgence) dodavatel nezašle zboží včas (urgence)

19 platba před dodáním (výhodné pro prodávajícího) před dodáním (výhodné pro prodávajícího) záloha - částečná záloha - částečná po dodání po dodání dodavatelský úvěr (více jak 30 dní) dodavatelský úvěr (více jak 30 dní)


Stáhnout ppt "Marketing. nástroje marketingu mix 5P product – produkt product – produkt price – cena (prodej) price – cena (prodej) place – distribuce (pozice) place."

Podobné prezentace


Reklamy Google