Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDrahomíra Burešová
1
Alena Zítková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
2
Alena Zítková 26. září 2016 Principy způsobilosti výdajů Obecná pravidla způsobilosti výdajů a)Charakter výdaje b)Účel výdaje c)Prokazatelnost výdaje d)Datum uskutečnění výdaje PŘÍRUČKA PRO PŘÍJEMCE FINANČNÍ PODPORY Z OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
3
Alena Zítková 26. září 2016 Osobní výdaje Osobní výdaje na zaměstnance projektu Způsobilé výdaje: hrubá mzda zaměstnance; sociální a zdravotní pojištění za zaměstnavatele; zákonné pojištění odpovědnosti, tzv. Kooperativa; FKSP (ve výši stanovené zákonem); nemocenská hrazená zaměstnavatelem; Dokladování: kopie pracovních smluv, DPČ nebo DPP; originál Rozpisu mzdových nákladů zaměstnanců; kopie měsíčních pracovních výkazů práce; mzdový list/výplatní páska zaměstnance; kopie podkladů k vyplaceným nemocenským dávkám.
4
Alena Zítková 26. září 2016 Osobní výdaje - chyby Osobní výdaje za zaměstnance projektu nejčastější chyby nepředložení kopií DPP/DPČ/PS; PS/DPČ/DPP neobsahují povinné náležitosti viz Příručka; PS/DPČ/DPP je podepsána po zahájení výkonu práce; výkazy práce nejsou podepsány/jsou podepsány dříve než je vykonána poslední činnost v měsíci; obecné vymezení činnosti pro projekt; činnost vykázána souhrnně (např. 1. – 10. 6. = 8 hodin admin. prací); zahrnutí činností spadajících do kategorie nepřímých nákladů do výkazu práce jeden výkaz práce pro více projektových pozic/více pracovněprávních vztahů; nepředložené mzdové listy a výpisy z účtu organizace.
5
Alena Zítková 26. září 2016 Cestovní náhrady Cestovné za tuzemské služební cesty spadá do nepřímých nákladů Cestovné za zahraniční službení cesty: výdaje musí být plánovány v rozpočtu projektu – NELZE NAVYŠOVAT; cestovné – letenky, jízdenky cestovní náhrady při použití soukromého vozidla; náhrady za spotřebované PHM při použití služebního vozidla; výdaje na ubytování zaměstnanců – zpravidla hotel*** stravné dle vyhlášky MF o základních sazbách stravného v cizí měně. Dokladování: originál Rozpisu cestovních náhrad; kopie účetních dokladů ke vzniklým výdajům; kopie cestovních příkazů; kopie technického průkazu vozidla; kopie knihy jízd; kopie zprávy ze služební cesty; kopie interních směrnic příjemce.
6
Alena Zítková 26. září 2016 Cestovní náhrady - chyby Cestovní náhrady nejčastější chyby cestovní příkaz neobsahuje povinné náležitosti – je neúplný; předložena pouze kopie 1. strany cestovního příkazu; používání neaktuálních sazeb pro stanovení ceny pohonných hmot; účel služební cesty – reg. číslo projektu/název projektu; nepředložena kopie technického průkazu vozidla;
7
Alena Zítková 26. září 2016 Zařízení a vybavení Zařízení související s realizací projektu Způsobilé výdaje: nehmotný majetek do 60 000,- Kč; dlouhodobý nehmotný majetek; drobný hmotný majetek do 40 000,- Kč; daňové odpisy; křížové financování – investiční a neinvestiční část. Dokladování: podklady k výběrovým řízením na pořízení zboží; přehled uzavřených výběrových řízení – je-li relevantní; faktury, objednávky, dodací listy; účetní doklady; inventární karty
8
Alena Zítková 26. září 2016 Zařízení a vybavení - chyby Zařízení související s realizací projektu nejčastější chyby chyby ve výběrových řízeních; nedoložení veškerých podkladů k výběrovému řízení; chybějící objednávky, dodací listy; chybějící smlouvy o výpůjčce zařízení partnerům projektu; POZOR na označení zařízení závazným logolinkem OP VK; neodůvodněný nákup vybavení z uspořených peněz.
9
Alena Zítková 26. září 2016 Nákup služeb Nákup služeb souvisejících s realizací projektu Způsobilé výdaje: publikace, školící materiály; odborné služby, studie a výzkum; výdaje na konference a kurzy – nájemné; občerstvení – max. 300,- Kč/osoba/8hodinová akce; ubytování – max. 1 500,- Kč/osoba/noc. Dokladování: podklady k výběrovým řízením na pořízení služeb; přehled uzavřených výběrových řízení – je-li relevantní; faktury, objednávky, dodací listy; účetní doklady; prezenční listiny k pořádaným kurzům.
10
Alena Zítková 26. září 2016 Nákup služeb – nejčastější chyby Nákup služeb souvisejících s realizací projektu nejčastější chyby věcné chyby ve výběrových řízeních; dodavatelem nesmí být osoba, která je současně zaměstnancem projektu (příjemce/partnera); nedoložení veškerých podkladů k výběrovému řízení; chybějící objednávky, dodací listy; nedoložení prezenčních listin z uskutečněných kurzů; POZOR na označení všech dokumentů závazným logolinkem OP VK; výdaje spojené s administrací výběrových řízení dle pravidel Příručky; úhrada občerstvení zaměstnanců projektu z položky Podpora účastníků; překročení limitů stanovených pro ubytování a stravné.
11
Alena Zítková 26. září 2016 Stavební úpravy, Přímá podpora, N ze smlouvy Stavební úpravy drobné stavební úpravy; stavební úpravy v rámci křížového financování; lze provádět pouze na majetku příjemce/partnera/zřizovatele. Přímá podpora mzdové příspěvky (dokladuje se stejně jako mzdové náklady zaměstnanců); cestovné, ubytování a stravné; doprovodné aktivity. Náklady vyplývající přímo ze smlouvy audit projektu. Dokladování objednávky, faktury, účetní doklady
12
Alena Zítková 26. září 2016 Nepřímé náklady Nepřímé náklady: taxativní výčet dle Příručky pro příjemce; jedná se zejména o výdaje související s administrací projektu nebo s činnostmi, které jsou od běžného provozu organizace těžko oddělitelné; nejsou dokládány jednotlivými účetními doklady, výpisy z účtů, jejich čerpání není sledováno v položkovém členění; čerpání nepřímých nákladů nebude předmětem administrativních kontrol ani kontrol na místě poskytovatelem podpory; příjemce je povinen tyto náklady/výdaje vést v účetnictví – doporučuje se samostatná analytická evidence; STÁLE PLATÍ PRAVIDLO PŘÍMÉ SOUVISLOSTI VÝDAJE S REALIZACÍ PROJEKTU.
13
Alena Zítková 26. září 2016 Závěrem Upozornění na závěr: účetní doklady označovat dle Příručky pro příjemce; daňový doklad není vždy totéž co účetní doklad; úprava interních směrnic, nastavení interních postupů; výpisy z účtu organizace/kopii pokladní knihy – jsou-li relevantní; vždy výpisy z projektového účtu; sestava z účetnictví – doložení analytické účetní evidence; objednávky – pořizovací cena zboží/služeb nad 10 000,- Kč bez DPH; zajistit čitelnost dokumentů; každý nezpůsobilý výdaj a mylná platba z projektového účtu = nesrovnalost = porušení rozpočtové kázně (zákon 250/2000 Sb.).
14
Alena Zítková 26. září 2016 Nová PpP. verze č. 4 Novinky v příručce pro příjemce verze č. 4: v případě osobních nákladů pravděpodobně bude umožněna refundace prostředků z projektového účtu na provozní účet max. 5 dní před uskutečněním platby zaměstnancům a organizacím odpovídajícím za správu zákonného pojištění; v PS/DPČ/DPP nemusí být uvedena povinnost předkládání výkazů práce; nově lze zapůjčovat v odůvodněných případech učební pomůcky případně zařízení cílové skupině – po konzultaci s poskytovatelem. LZE APLIKOVAT AŽ V DOBĚ ÚČINNOSTI NOVÉ PŘÍRUČKY PRO PŘÍJEMCE FINANČNÍ PODPORY Z OP VK.
15
Alena Zítková 26. září 2016 Prostor pro dotazy PROSTOR PRO VAŠE DOTAZY Krajský úřad kraje Vysočina Odbor regionálního rozvoje Oddělení grantových programů Žižkova 16, Jihlava zitkova.a@kr-vysocina.cz tel. č.: 564 602 545
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.