Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKateřina Vlčková
1
ANALYTICKÉ NÁSTROJE A JEJICH VYUŽÍVÁNÍ …CO LZE VYČÍST ZE STATISTIK NÁVŠTĚVNOSTI SEMINÁŘ K SOUTĚŽI PARÁDNÍ WEB 18. ÚNOR 2015 Ing. Kamil Válek, tajemník městského úřadu město Uherský Brod, www.uherskybrod.cz
2
Návštěvnost webu, statistiky Každý provozovatel webu by měl (mohl, chtěl, rád by, musí, …) vědět, jak jsou jeho stránky navštěvovány, jak se na nich návštěvníci chovají a odkud přicházejí. Statistika návštěvnosti webu nám prozradí, o které stránky je největší zájem. Pomocí podrobných statistik zjistíme, zda-li se nám daří vytvořit úspěšný web. K sledování a měření návštěvnosti vedou provozovatele dva hlavní důvody: možnost zveřejňovat výsledky měření (návštěvnost) a ukazovat tak informační sílu a zajímavost svého webu, získávání zpětné vazby; zejména informace o tom jak je web navštěvován (vstupy, výstupy, vyhledávače) a jak se jeho návštěvníci chovají (doba, počet).
3
Zveřejněné výsledky MFČR Zdroj: http://www.mfcr.cz/cs/aktualne/tiskove-zpravy/2004/2004-05-07- tiskova-zprava-6345-6345, vydáno 07.05.2004
4
Vzhled webu MFČR v roce 2004 Zdroj: https://web.archive.org/web/20040418075619/http://www.mfcr.cz/
5
Nástroje pro měření 1 NetMonitor – (www.netmonitor.cz); jediný poskytovatel statistik, který provádí auditované měření a jeho statistický přepočet na konkrétní lidi. NetMonitor se používá zejména pro měření velkých webů, které mají reklamní potenciál. Výsledky měření nelze on-line zobrazovat na webu. Služba je placená.www.netmonitor.cz
6
Nástroje pro měření 2 TOPlist – (www.toplist.cz); jeden z nejznámějších poskytovatelů měření a statistik. Výsledné statistiky lze on-line zobrazovat na webových stránkách. Současně lze přímo na stránkách Toplist.cz zveřejnit detaily měření. Služba je zdarma.www.toplist.cz
7
Nástroje pro měření 3 Google Analytics – (www.google.com/analytics); nejdynamičtěji se vyvíjející nástroj na měření statistik a další analýzy měření. Umožňuje např. měření návštěv, unikátní návštěvníky, zobrazení stránek, počet stránek na návštěvu, průměrnou dobu trvání návštěvy aj. Služba je zdarma.www.google.com/analytics
8
Základní parametry měření 1 Počet uživatelů, kteří navštívili stránky (návštěvníci, visits) :: informace o počtu návštěvníků po hodinách, dnech, týdnech i měsících (ideálně v jakémkoli nastaveném období); uživatelem není konkrétní člověk, ale IP adresa počítače ze kterého bylo na web přistoupeno. Počet unikátních uživatelů, kteří navštívili stránky (unikátní návštěvníci, uniqu IP) :: podmnožina návštěvníků; při měření jsou v daném období započítání návštěvníci pouze jednou, tzn. že každá IP adresa je započítána pouze jednou. Počet zobrazených stránek (pageviews) :: celkové množství zobrazených stránek za dané období zobrazené návštěvníkům.
9
Základní parametry měření 2 Počet návštěv a parametry návštěvy :: návštěva je parametr vyjadřující jedno působení návštěvníka na vašich stránkách. Je definována buď časem, nebo různými aktivitami. Počet zhlédnutých stránek, doba návštěvy apod. Informace o technických prostředcích návštěvníků :: parametr ukazuje, jak je vybaven počítač ze kterého bylo na web přistupováno. Tato data jsou dobrá pro optimalizaci webu pro nejčastější parametry. Další parametry :: parametry měření, které výběru statistického nástroje.
10
Analýza naměřených hodnot Nástroje mohou pomoci odhalit silné a slabé stránky webu. Pro průběžné zkvalitňování oceníte přesné informace o tom, kde se uživatelé ztrácejí, která sekce či část menu jim dělá problémy. Při analýze chování uživatelů se zaměřujeme zejména na: krátké návštěvy (zobrazení jen jedné stránky), stránky, ze kterých uživatelé web opouštějí, často používané položky v navigaci, chování uživatelů na klíčových stránkách (na co klikají), využívání speciálních funkcí (vyhledávání, diskuze). Vždy mějte na paměti, že reálná zpětná vazba – ať už pozitivní či negativní připomínky – přichází zejména od loajálních uživatelů.
11
Vyhodnocení návštěvy Nejzajímavější webové stránky Odkud přicházejí návštěvníci Vstupní a výstupní stránky Hledaná klíčová slova Webové počítadlo přístupů
12
GA – použití velmi snadné 1. výběr poskytovatele měření 2. získání měřícího kódu Vygenerovaný jedinečný měřící kód vypadá takto: (function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertB efore(a,m) })(window,document,'script','//www.google- analytics.com/analytics.js','ga');ga('create', 'UA-65259853-5', ‚uherskybrod.cz'); ga('send', 'pageview'); 3. vložení měřícího kódu na všechny stránky webu 4. výsledky měření a jejich analýza
13
GA – praktická ukázka
23
Ing. Kamil Válek tajemník městského úřadu město Uherský Brod Masarykovo nám. 100 688 01 Uherský Brod Zdroje: https://clipsan.com/blog/sledovat-kazdy-mesic-google-analytics/ http://blog.h1.cz/aktualne/retro-monday-dil-12-navstevnost/ http://www.studio20.cz/zavedeni-podrobnych-statistik/ http://www.vevane.cz/studijni-materialy-pro-ucastniky-kurzu-a-workshopu/zakladni-kurzy- weby/navstevnost-webu-statistiky-a-jejich-analyza/ Děkuji za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.