Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKvětoslava Krausová
1
Evropské nástroje a projekty ve výuce středních škol Výstupy projektu Kurikulum S a perspektivy spolupráce v regionech Zasedání KVZ, 23.4.2012 Irena Palánová, NÚV oddělení pro sociální partnerství a mezinárodní spolupráci
2
Obsah příspěvku: 1. výstupy a výsledky projektu Kurikulum S (2009-2012) 2. priority práce na SŠ a se SŠ (šetření 11/2011) 3. mezinárodní spolupráce a projekty na SŠ (šetření 11/2011) 4. evropské nástroje a projekty – nabídka témat ke spolupráci v regionech
3
1.Výstupy a výsledky projektu Kurikulum S přes 10 tis. podpořených osob pro ŠVP a kvalitu odborného vzdělávání analýzy, šetření potřeb SOŠ a SOU publikace, metodiky a příklady dobré praxe (viz přehled publikací pro učitele) nové trendy ve vzdělávání a spolupráci (stáže, koučování, brain jogging aj.) více na www.nuov.cz/kurikulumwww.nuov.cz/kurikulum
4
2. Priority práce na SŠ a se SŠ Šetření z listopadu 2011, za podpory RKC zapojeno celkem 396 SOŠ a SOU, odpovídá 37%, tzv. reprezentativní vzorek. potřeby a formy DVPP a spolupráce se mění roste vytíženost SŠ jinými aktivitami projekty se promítají do výuky a ŠVP roste podíl mezinárodních aktivit
5
NEJVHODNĚJŠÍ OBLASTI SPOLUPRÁCE PO SKONČENÍ PROJEKTU Nejčetnější vyjádření Další vzdělávání pedagogických pracovníků (50%) Konzultace k řešení aktuálních otázek a problémů za pomoci konzultanta e- mailem (38%) Workshopy – standardně pořádané semináře (34%) Nejméně četná vyjádření Stáže (5%) Exkurze (9%) Žádné (11%)
6
PRIORITNÍ CÍLOVÉ SKUPINY VE VZDĚLÁVACÍ NABÍDCE 1.Vzdělávání předsedů předmětových komisí (60%) 2.Vzdělávání koordinátorů ŠVP (54%) 3.Vzdělávání začínajících učitelů (54%) 4.Vzdělávání zástupců ředitelů škol (32%) 5.Vzdělávání ředitelů škol (28%) 6.Mentoring (zavádějícího učitele) u začínajících učitelů (18%)
7
VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI
8
3. Mezinárodní spolupráce a projekty na SŠ Tipněte si: Kolik % SŠ má aktivní mezinárodní spolupráci? Čeho se týká?
9
SPOLUPRÁCE ŠKOL SE ZAHRANIČNÍ ŠKOLU NEBO PODNIKEM
10
SPOLUPRÁCE ŠKOL SE ZAHRANIČNÍ ŠKOLU NEBO PODNIKEM – TYP SPOLUPRÁCE 1.Výměnný pobyt – kulturní, poznávací (55%) 2.Odborná stáž v podniku nebo výukovém pracovišti zahraniční školy (51%) 3.Práce na společném tématu se zahraniční školou či školami (42%) 4.Mobilita žáků na zahraniční škole (zapojení žáků do výuky ve škole) (33%) 5.Stáž či jiná aktivita učitelů v zahraničí (22%)
11
SPOLUPRÁCE ŠKOL SE ZAHRANIČNÍ ŠKOLU NEBO PODNIKEM – MOBILITY
12
SPOLUPRÁCE ŠKOL SE ZAHRANIČNÍ ŠKOLU NEBO PODNIKEM – TYP MOBILITY A FINANCOVÁNÍ 1.Mobilita žáků (91%) 2.Délka mobility do 7 dnů (46%) 3.Financována z jiného programu (45%) 4.Mobilita učitelů (44%) 5.Délka mobility nad 14 dní (32%) 6.Délka mobility do 14 dnů (29%) 7.Financována z programu LLP (28%) 8.Financována z vlastních zdrojů (21%)
13
SPOLUPRÁCE ŠKOL SE ZAHRANIČNÍ ŠKOLU NEBO PODNIKEM – PRŮNIK DO ŠVP
14
ZAPOJENÍ ŠKOL DO PROJEKTŮ 1.OPVK (59%) 2.Rozvojové programy kraje (48%) 3.Rozvojové programy MŠMT (42%) 4.Mezinárodní projekt z programu LLP (14%) 5.ROP (13%) 6.OP ŽP (12%) 7.Nejsme zapojení do žádných projektů (10%)
15
ZAPOJENÍ DO PROJEKTŮ V RÁMCI ČR (v posledních dvou letech)
16
VYUŽÍVÁNÍ VÝSTUPŮ PROJEKTŮ PŘI PRÁCI ŠKOL
17
4. Evropské nástroje a projekty – nabídka témat ke spolupráci v regionech Europass EJP Evropské jazykové portfolio EQF Evropský rámec kvalifikací ECVET Evropský systém přenosu kreditů pro odborné vzdělávání EQAVET Síť pro zajišťování kvality v odborném vzdělávání
18
Děkuji Vám za pozornost. Věříme, že některé informace budou využitelné ve vaší další práci se středními školami. irena.palanova@nuv.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.