Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilNatálie Navrátilová
1
2010/2011 26-51-H/003 Elektrikář – silnoproud 26-51-H/001 Elektrikář 2011/2012 26-51-H/02 Elektrikář – silnoproud editorka: Lenka Demjanová SŠEaS Chomutov
2
Zadání a tým Zapojení školy a mé při vytváření ZZ moje škola má dlouholeté zkušenosti se společným zadáním společné zadání – energetické školy 2000/2001 Závěrečná zkouška – praktická část 2003/2004 (ve spolupráci s NÚOV) pilotní ověřování jednotného zadání ZZ (písemka 300 minut, 60 testových otázek, praktická zkouška, ústní zkouška – 25 otázek + podotázka Kvalita I 2004 – 2008 (2009) zapojení do vytváření – „jsi učitel odborných předmětů“ co by mělo být v ZZ? kde toto téma žáci probírají? napiš to, nakresli…
3
Zadání a tým NOVÁ ZÁVĚREČNÁ ZKOUŠKA – KVALITA PRO UČŇOVSKÉ ŠKOLSTVÍ 2009/2010 zapojení v týmu – technický autor 2010/2011 2011/2012 Editor editor – vedoucí týmu nese odpovědnost za zpracování celého jednotného zadání řídí, kontroluje, koordinuje vybírá si své spolupracovníky ze škol (autory)
4
Zadání a tým Kolik? doporučeno: 2010 – zástupci tří škol 2011 – 2 – 3 osoby (po konzultaci možná změna) Kdo? každý rok - výměna autora Držíme se počtu – 5 škol – cca 2 – 3 zástupci Počet se i u týmu elektrikář snižuje, ale k doporučenému počtu se asi nedostaneme 29 – 15 – 10 (2009 – 2010 – 2011) změna: 2 školy 3 noví autoři Autoři
5
Zadání a tým školní rok 2010/2011 5 škol 15 autorů Chomutov Česká Třebová Plzeň Sokolnice Ostrava
6
Zadání a tým školní rok 2011/2012 5 škol 10 autorů Chomutov Česká Třebová Hluboká Sokolnice Praha
7
Zadání a tým Odborník z praxe odborník z praxe posuzuje, zda jednotné zadání odpovídá požadavkům stanoveným na výkon profese, ke které vyučení v oboru směřuje Ing. Jaroslav Ďoubalík vynikající spolupráce účastnil se aktivně pracovních schůzek kontroloval, doporučoval…
8
Problémy při práci týmu místo a termín schůzek dostupnost: autoři z celé republiky počasí – problém cestování vhodné místo dostupnost odborné literatury
9
1. schůzka – Chomutov nebyl volný termín v Praze výhody pro mě jako editora k dispozici technika, literatura „návštěva“ si prohlédla prostory dílen 2. a 3. schůzka – NÚOV dostupnější lokalita účast odborníka z praxe 1. schůzka – NÚV lokalita dostupná pro všechny autory k dispozici technika zajištění schůzky na místě (není nutné řešit administrativu – nájem, občerstvení) 2. a 3. schůzka – Praha, SOU Ohradní pracoviště jednoho z autorů účast odborníka z praxe 2010/2011 2011/2012
10
Problémy při práci týmu výběr autorů známá škola spolupráce i v jiných aktivitách – např. soutěže řešení problémů je jednodušší neznámá škola – při změně autora zájem projeven např. při monitoringu jiný přístup k řešení zadání nutná záloha (zástupce vlastní školy - aby byly dodrženy termíny při vytváření ZZ)
11
Problémy při práci týmu ČSN změny terminologie změny obsahu výklad rušení např. elektrotechnické značky různé energetické společnosti připojovací podmínky tarify
12
Vytváření zadání Rozdělení zadání na pět částí Písemná zkouška Testy Praktická zkouška Ústní zkouška Podklady pro žáky témata písemné a ústní zkoušky – rozdělené mezi školy v rámci školy – samostatně, společně testy – návrhy na změny provádějí všichni ústní otázky – společný výběr podklady – kdo co má, vytváření nových
13
Vytváření zadání Písemná zkouška, praktická zkouška počet témat optimální počet - 5 okruhy – hlavní témata Elektroinstalace – bytová, průmyslová Stykačová úloha Měření Sítě, přípojky Elektrospotřebiče bytová elektroinstalace 2010/2011 – rekonstrukce bytového jádra 2011/2012 – elektroinstalace nové kuchyně stykačová úloha 2010/2011 – kombinace hvězda - trojúhelník 2011/2012 – ovládaní motoru pomocí reverzace přípojka 2010/2011 – kabelové zemní vedení 2011/2012 – vzdušná rozvodná síť
14
Vytváření zadání Ústní zkouška počet témat optimální počet - 30 obsah učiva lze rozumně rozdělit některé části se překrývají – není na škodu školy mají připraven odpovídající počet „koleček pro losování“ podotázka - Obecný přehled ze světa práce (přidána ke každé otázce) příloha – Seznam otázek pro ústní zkoušku
15
Vytváření zadání Testy v testu se vyzkouší kompetence, které nemusí být v jiných částech zkoušky příprava na vyhlášku 50/1978Sb. Testů je vytvořeno tolik, co témat písemné zkoušky nutno tisknout x-krát všechny vybrané každý test – 6 listů všechny nejsou využité Návrh: vytvořit např. jen 3 testy losovaly by se nezávisle na vybraném tématu méně kopií více variant mezi žáky úspora 4 vybraná témata, 20 žáků – 360 listů
16
Vytváření zadání Podklady pro žáky není nutné je použít návod pro školy – možno použít vlastní materiály myšleno jako pomoc žákům při ústní zkoušce ne jako další „problém“ předpokládáme, že každý učitel používá obrázky, schémata, má soubor – pomocných – otázek…
17
Indexy, symboly, vzorce v zadání pro elektrikáře nutnost
18
Indexy, symboly, vzorce Problémy lepší varianta – při kontrole je hned vidět změna formátu – změna symbolu
19
Indexy, symboly, vzorce pdf vytvořeno 20.2.2012 pdf vytvořeno 26.2.2012 pdf vytvořeno 6.3.2012 – po otevření tvůrce překlopení do pdf
20
Indexy, symboly, vzorce tisk z pdf některé tiskárny neumí nutno tisknout jako obrázek najít „jinou“ – některé si neporadí se všemi fonty
21
Obrázky, schémata Jednoduché obrázky, schémata, časové průběhy
22
Obrázky, schémata Problémy obrázek je nutné upravovat – velikost, obtékání musí být čitelný i v pdf barvaano×ne obrázek musí být čitelný i při tisku v černé škále ať si vybere škola (barva je pro žáky pomůckou)
23
Obrázky, schémata Schémata při vytváření schémat používají autoři různé programy mají k dispozici vyhovuje jim… ProfiCAD, SchémataCAD, Schémata, ale i Malování
24
Obrázky, schémata
25
Obrázky kopie – ne vždy kvalitní problém autorských práv snažili jsme se o vlastní – používáme vlastní i při výuce
26
Obrázky, schémata porovnání zadání každý rok kvalitnější schémata rozšiřuje se část – podklady pro žáka překreslujeme obrázky (u kterých neznáme zdroj, kopie obrázků)
27
Fotografie v řešení jsou i fotografie – praktická zkouška
28
Kompetence 2010/2011 vytvořena zadání: Elektrikář – silnoproud 26-51-H/003 Elektrikář – slaboproud 26-51-H/002 plánovalo se překlopení 002 do Elektrikář 26-51-H/001 změna vytvořeno nové písemná a praktická – 3 + 3 témata (slabo, silno) upravené testy otázky pro ústní zkoušku Soulad jednotného zadání (JZZZ) s kvalifikačním standardem úplné kvalifikace (KS ÚK)
29
Kompetence Ověřené kompetence při závěrečné zkoušce 2010/2011 Elektrikář 26-51-H/001 92,8% (13 ze 14) Elektrikář – silnoproud 26-51-H/003 88,2% (15 ze 17) 2011/2012 Elektrikář – silnoproud 26-51-H/02 100% (17 ze 17)
30
Děkuji za pozornost Ing. Lenka Demjanová Střední škola energetická a stavební Chomutov, Na Průhoně 4800, příspěvková organizace lenka.demjanova@ssescv.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.