Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIlona Krausová
1
OPAKOVÁNÍ
2
Přetopená místnost Přehledné poznámky Příliš velká večeře Talent na jazyky Spolupráce se spolužáky Zábavné příklady Bolest hlavy Lehké učivo Strach ze špatné známky Adolescence Příliš přísný učitel Špatná lampička Dobrá představivost Chuť se to naučit Zájem rodičů Špatné abstraktní myšlení Nová kalkulačka Sluchová vada Nevolnost Oblíbený předmět Nebýt zvyklý se učit Pozdní večer Rozdělte následující příklady vnějších a vnitřních podmínek:
3
Vnější podmínky učeníVnitřní podmínky učení Přetopená místnostPříliš velká večeře Zájem rodičůTalent na jazyky Přehledné poznámkyBolest hlavy Lehké učivoChuť se to naučit Oblíbený předmětStrach ze špatné známky Příliš přísný učitelNebýt zvyklý se učit Špatná lampičkaDobrá představivost Zábavné příkladyŠpatné abstraktní myšlení Nová kalkulačkaSluchová vada Spolupráce se spolužákyNevolnost Pozdní večerAdolescence
4
Vnější faktory učení Senzomotorické učení Podmiňování Sociální učení Identifikace Efektivní učení Paměť Senzorická paměť Kolektivní paměť Zapomínání Křivka zapomínání
5
Vysvětlete spolužákům následující pojmy. Podtržená slova nesmíte ve své definici použít. Po 30 s se objeví definice pojmu.
6
paměť Schopnost uchovat si pro pozdější použití nějakou získanou informaci. (Denglerová, 2009)
7
sociální učení Druh učení jedince, který probíhá neustále v kontaktu s druhými lidmi. Jedinec si osvojuje vzorce chování v určitých situacích. Má tři formy: nápodoba, posilování a identifikace.
8
zapomínání Mizení mozkových stop a vyhasínání dočasných spojů. Je to proces ztrácení zřetelnosti, přesnosti a spolehlivosti zapamatovaného. (Hartl, 2000)
9
senzomotorické učení Druh lidského učení, kdy se jedinec učí pohybovým návykům. Je nutné vzájemně koordinovat (sjednotit) pohyby. Výsledkem jsou pohybové dovednosti, např. zavazování tkaniček, chůze, pletení apod.
10
kolektivní paměť Sdílené představy o dějinách a vlastnostech národa či určité skupiny lidí.
11
efektivní učení Soubor postupů a doporučení přispívající k úspěšnému učení.
12
identifikace Jedna z forem sociálního učení. Funguje na principu nápodoby, kdy se jedinec snaží co nejvíce připodobnit, ztotožnit se s napodobovanou osobou – rodičem, kamarádem, idolem.
13
podmiňování Jedna z nejjednodušších forem učení, kdy si jedinec vštěpuje určité návyky. Tuto formu dobře popsal Ivan Petrovič Pavlov po svém pokusu se slinícími psy.
14
senzorická paměť Zvláštní typ krátkodobé paměti, která uchovává informace získané smysly. Trvá pouze zlomky sekundy.
15
vnější faktory učení Podmínky lidského učení, které se týkají prostředí jedince – fyzické prostředí, sociální, rodinné. Zahrnuje i pomůcky, osvojovanou látku nebo postupy učení.
16
křivka zapomínání Tzv. Ebbinghausova; znázorňuje množství dat, které je lidská paměť schopna uchovat po uplynulou obu.
17
Konec
18
Senzomotorické učení Podmiňování Efektivní učení Sociální učení Identifikace Vnější faktory učení Paměť Senzorická paměť Kolektivní paměť Zapomínání Křivka zapomínání
19
Zdroje DENGLEROVÁ, Denisa. Společenské vědy pro střední školy. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2009, 83 s. ISBN 978-807-3581-442. DENGLEROVÁ, Denisa a Jan DVOŘÁK. Společenské vědy pro 1. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2009, 3 sv. ISBN 978-80-7358-146-6. HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000, 774 s. ISBN 80-717-8303-X.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.