Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vývoj aplikací pro Windows Phone 8 David Gešvindr MCSA | MCPD | MSP.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vývoj aplikací pro Windows Phone 8 David Gešvindr MCSA | MCPD | MSP."— Transkript prezentace:

1 Vývoj aplikací pro Windows Phone 8 David Gešvindr MCSA | MCPD | MSP

2 Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací

3 Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací

4 Windows Phone API WINDOWS PHONE API MANAGEDMANAGED & NATIVENATIVE

5 Podporované programovací jazyky Využití C++ omezeno na hry –Neexistuje varianta XAML + C++ jako na Windows 8 –Využití C++ v XAML pouze skrze Windows Runtime komponentu HTML5 + JavaScript není přímo podporováno –Nutno do aplikace vložit webový prohlížeč

6 Nástroje potřebné pro vývoj aplikací Windows Phone 8.0 SDK –Visual Studio Express 2012 for Windows Phone –Windows Phone 8 emulátor –Požadavky včetně Windows Phone 8 emulátoru: Windows 8 Pro (x64) Procesor s podporou Second Level Address Translation Plná podpora vývoje Windows Phone 7 aplikací Telefon je třeba odemknout vývojářským účtem

7

8

9

10 Doplňující online služby Location Service Push Notification Service Xbox Live Vývojářský portál –Registrace vývojáře –Publikace aplikace a jejich aktualizací, in-application nákupy –Informace o prodejích

11 Vztah Windows 8 a Windows Phone 8 Společné Windows Runtime API –Networking –Sensors –Proximity –Storage –Location –Online Identity –In-App Purchase 11 0002 800600

12 Phone-only Windows Phone Runtime API Windows.Phone.ApplicationModel – ApplicationProfile Windows.Phone.Devices.Power – Battery Windows.Phone.Management.Deployment Windows.Phone.Media.Capture Windows.Phone.Networking.NetworkOperators Windows.Phone.Networking.Voip Windows.Phone.PersonalInformation Windows.Phone.Speech Windows.Phone.System.UserProfile

13 Vztah Windows 8 a Windows Phone 8 Společný.net engine –Původně použitý.NET Compact Framework byl nahrazen CoreCLR z Windows 8 –Lepší podpora práce s více CPU jádry –Podpora asynchronního programovacího modelu –Cloud compiled aplikace

14

15 Async/await

16 Async/await v C# 5.0 Ukázka

17 Vztah Windows 8 a Windows Phone 8 Podobné ovládací prvky –Veliká množina společných ovládacích prvků –Odlišnosti ve specifických ovládacích prvcích závislých na formátu zařízení Stále platí principy návrhu aplikací z Windows Phone 7

18 Vztah Windows Phone 8.0 a 7.5 Windows Phone 8 podporuje běh Windows Phone 7.5 aplikací bez nutnosti změn –Existují drobné odlišnosti, problém bývá nové rozlišení obrazovky Aplikace cílené na Windows Phone 8 nelze provozovat na nižší verzi

19 Různá rozlišení obrazovky Aplikace s tím musí počítat! Používejte vhodné ovládací prvky

20 Efektivní sdílení kódu Netriviální problém, není jedno jasné řešení Třeba vhodně kombinovat: –Portable Class Libraries –Windows Runtime Components –„Add as Link“ funkcionalitu Visual Studia Uživatelské rozhraní –WP 7.5 a WP 8.0 není problém z velké části sdílet –UI nelze sdílet s Windows 8

21 Portable Class Libraries + MVVM

22 Windows Runtime Components Vaše komponenty nezávislé na programovacím jazyce O projekci do ostatních jazyků se stará Windows Runtime PlatformCreateConsume Windows Phone 8C++C++, C#, VB Windows 8C++, C#, VBC++, C#, VB, JavaScript

23 Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací

24 Nové možnosti komunikace zařízení Bluetooth API –Podpora Bluetooth 3.1 –Komunikace mezi aplikacemi –Připojení k zařízení –Postup navázání spojení: 1.Vyhledání dostupných zařízení 2.Odsouhlasení spojení 3.Otevření StreamSocket pro komunikaci

25 Nové možnosti komunikace zařízení Proximity API –Komunikace zařízení, které jsou v těsné blízkosti (dotek) –Možné scénáře 1.Navázání spojení mezi zařízeními –Inicializace spojení přes NFC –Komunikace přes Bluetooth nebo Wi-Fi 2.Získání obsahu 3.Výměna digitálních objektů

26 Near Field Communication Windows Phone 8 podporuje: –Čtení a zápis NFC Forum Tag Type 1-4 and Mifare Classic tags –Komunikace výhradně přes NDEF zprávy NFC Data Exchange Format Třeba kupovat předformátované tagy NDEF library of Nfc Interactor at ndef.codeplex.com

27 Druhy NDEF zpráv Základní typy –Smart Poster –URI –Text Pokročilé typy –LaunchApp, WpSettings –Geo tags –SMS tags, Mailto tags, Telephone call tags

28 Windows Runtime Location API Přístupné i z nativního kódu (Direct3D hry) Rozdělení na –Jednorázové zaměření polohy –Kontinuální zaměřování polohy Aplikace sledující polohu může běžet plnohodnotně na pozadí –Navigace

29 Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací

30 Registrace URI schématu Spuštění aplikace při přístupu na specifickou URI Možnost registrovat i příponu souboru Vše se řeší v aplikačním manifestu Při startu aplikace se registruje vlastní UriMapper, který zpracuje vstupní URI a přesměruje na stránku

31 Uložení aplikačních dat Izolované úložiště aplikace –Souborový systém izolovaný pro danou aplikaci –Uložení souborů, nastavení a práce s SQL Server Compact databází Podpora práce s paměťovými kartami –Přístup pouze k souborům s registrovanou příponou –Využijte pro rozšíření paměti telefonu Vlastní úložiště kontaktů

32 Využití uzamčené obrazovky Aplikace může zobrazovat text na hlavní obrazovce Text je načten z aplikační dlaždice stejně jako číselné notifikace

33 Aktivní dlaždice Nově 3 rozměry aktivní dlaždice a 3 vizuální styly Flip Template Iconic Template Cycle Template

34 Využití map v telefonu Windows Phone 8 podporuje off-line mapy Aplikace využívají systémovou komponentu s mapami –Přístup k off-line mapám Použití Bing map není doporučeno

35 Integrace do prostředí Peněženky Aplikace Peněženka –Centrální místo pro správu plateb a platebních metod –Poskytuje aplikacím prostor pro prezentaci Speciálních nabídek (Coupon & Deal) Členských karet (Membership) –Umožněno propojení s webovou službou pro aktualizaci stavu účtu –Aplikace mohou vyvolat i přidání platební metody

36 Osnova 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací

37 Veřejný Marketplace Hlavní způsob prodeje a distribuce aplikací –Platby realizuje Microsoft (kreditní karta, PayPal, operátor) Aplikace je před zveřejněním testována a certifikována –Platí i pro každou její aktualizaci Nelze dobře omezit přístup k dané aplikaci

38 In-Application nákupy

39 Vnitrofiremní distribuce aplikací Nově lze distribuovat vnitrofiremní aplikaci bez veřejného Marketplace Postup: 1.Registrace firemního účtu na Marketplace ($99/rok) 2.Ověření firemního účtu 3.Vystavení firemního „ Enterprise Mobile Code Signing Certificate“ ($299/rok) 4.Vygenerování „Application Enrollment Tokenu“ 5.Naprogramování „Company Hubu“

40 Company Hub Nabízí vnitrofiremní aplikace a poskytuje další informace zaměstnancům o dění ve společnosti

41 Vnitrofiremní distribuce aplikací Pokračování postupu: 6.Příprava aplikací pro distribuci – kompilace a podepsání 7.Registrace telefonu Import Application Endrollment Tokenu Instalace Company Hubu z XAP souboru Instalace ostatních aplikací přes Company Hub –Podepsané aplikace lze distribuovat i přes web nebo posílat emailem

42 Shrnutí 1.Představení platformy Windows Phone 8 2.Seznámení s novými API pro vývoj vašich aplikací 3.Možnosti integrace aplikace do telefonu 4.Prodej a distribuce aplikací

43 Další informace Kurz GOC 4131 Vývoj Windows Phone 8 aplikací (3 dny) Popis Windows Phone 8 SDK na MSDN


Stáhnout ppt "Vývoj aplikací pro Windows Phone 8 David Gešvindr MCSA | MCPD | MSP."

Podobné prezentace


Reklamy Google