Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPeter Novák
1
Ovládáme králíčka Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
2
Automaty V továrnách přesné a složité výrobky vyrábějí automaty řízené počítači. Pomocí počítačových programů operují lékaři v nemocnicích, piloti řídí letadla. Bez vložených programů by nefungovaly dopravní prostředky. Díky naprogramovaným robotům jsou výrobky natolik levné, že si je může koupit téměř každý z nás. Pomocí programu v počítači musíme přístrojům sdělit, co a v jakém pořadí mají dělat. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
3
Programování robota My se nyní seznámíme s tím, jaké to je programovat robota. Náš robot se jmenuje Peťulda, není skutečný, je pouze zobrazený na monitoru. Zato nás bude poslouchat na slovo, běhat po obrazovce a třeba nám postaví domek i se zahrádkou. Po spuštění aplikace se nám objeví okno, ve kterém budeme programovat činnost králíčka Peťuldy. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
4
Ovládáme králíčka Spustíme aplikaci Programujeme s králíčkem. Okno aplikace je rozdělené na tři části. V horní části provádí Peťulda naše příkazy, ve spodní části vidíme sled sestavených příkazů a konečně v pravém sloupci najdeme ikony: čtyři pro chůzi a otáčení Peťuldy, čtrnáct ikon pro volbu pozadí a dvě spodní ikony slouží pro vymazání příkazu a pro spuštění běhu programu. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
5
Ovládáme králíčka Po stisku klávesy ENTER nebo kliknutím na ikonu se startovacím praporkem se v horní části objeví Peťulda, který vystaví zahrádku se stromkem a domeček. Celou akci si spusť ještě několikrát a přitom pozoruj obě velké části. Všimni si: - chce-li Peťulda postavit další část plotu, musí nejdřív popojít - před umístěním horní plošky (například střechy) se musí králíček otočit čelem k domku Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
6
Programujeme králíčka Klikej na ikonu odpadkového koše tak dlouho, až bude okno pro sestavení programu celé černé. Zůstane zde pouze Peťulda. Program budeme sestavovat tak, že postupně klikáme na ikony v pravém sloupci. Vybrané ikony se nám řadí do programu ve spodním okně. Pokud klikneme na ikonu se startovacím praporkem, Peťulda celý program přečte a poté nám ho v horním okně předvede. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
7
Příklady Jednoduchý program pro stavbu plotu se stromy Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. se nám v horním okně předvede takto
8
Příklady Domeček se zahrádkou můžeme postavit následujícími příkazy Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. a postavený ho uvidíme takto
9
Programujeme. Sestavuj programy pro Peťuldu a nechej ho vystavět několik následujících obrázků. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 1. úkol: Postav domeček se zahrádkou a stromkem a vedle tohoto prvního domečku vystav druhý, úplně stejný, se stejnou zahrádkou a stromkem. 2. úkol: Postav domeček se zahrádkou a stromkem a vedle vystav druhý domeček tak, aby měl zahrádku na druhou stranu.
10
Programujeme 3. úkol: 3. úkol: Vybuduj středověký hrad. Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. 4. úkol: Postav domeček se zahrádkou a nad něj na oblohu umísti sluníčko. 5. úkol: Na obloze je sluníčko s mráčkem, dole jsou dva domečky s propojenými zahrádkami.
11
Co bys měl zvládnout? - logicky sestavit s pomocí učitele sled jednotlivých příkazů, a vytvořit tak jednoduchý počítačový program - sledovat chod programu - dokázat odstranit jeho případné nedostatky Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze. Pomocí smajlíků na magnetické tabuli sám zhodnoť, jak jsi zvládl očekávané výstupy: zvládl jsem bez problémů zvládl jsem s pomocí učitele či spolužáků mám větší problémy při zvládání nezvládl jsem vůbec – nerozumím tomu
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.