Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů."— Transkript prezentace:

1 MARKETING

2 Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů

3 Marketingové nástroje – 4P – marketingový mix  Produkt (Product)  Cena (Price)  Distribuce (Placement)  Propagace (Promotion)

4 Účinnost marketingu Marketingový mix – provázanost nástrojů, vzájemné doplnění Správné nastavení – nutnost průzkumu trhu (konkurenční produkty + potřeby spotřebitelů) Proč kupujete žvýkačky a jakou značku preferujete?

5 Jak má nastaven marketingový mix firma McDonald‘s?

6 Konkurence  Cenová (výše ceny)  Necenová (produkt, distribuce, propagace)

7 Produkt Výrobek nebo služba  Užitná hodnota  Vlastnosti a kvalita  Obal, vzhled  Rozšíření produktu, doplňkové sklužby

8 Cena Stanovení ceny :  Nákladový přístup  Marketingový přístup (podle poptávky a cen konkurenčních výrobků)

9 Cena - nákladová Cena = náklady + zisk + DPH DPH = základní ( většina výrobků a služeb) = snížená ( potraviny, léky, knihy) = osvobozeno od DPH – vzdělávání Stanovení nákladové ceny

10 Stanovení ceny - úkol Soukromý truhlář vyrábí nábytkové stěny. Přímé náklady na 1 stěnu tvoří 15 000 Kč materiál + 6000 Kč mzdové náklady Nepřímé náklady na 1 stěnu tvoří odpisy zařízení dílny -1500 Kč a služby dodavatelů 500 Kč Zisková přirážka je 10% ze součtu nákladů DPH z celkové ceny je 20% Jaká bude prodejní cena?

11 Distribuce  Přímý prodej  Prodej s pomocí mezičlánků

12 Cena marketingová Stanoví se: A/ na základě nabídky a poptávky B/ podle konkurence

13 Propagace  Reklama (důvod koupě)  Podpora prodeje (motiv koupě- demo verze zdarma apod.)  Publicita (PR – Public relations – spolupráce s médii, charitativní akce, sponzoring...)

14 Moderní marketingové techniky  Guerilla marketing ( nápad, kreativita, nečekanost – stávající zákazníci)  nižší náklady (malé a střední firmy)= větší konkurenceschopnost  Formy – netradiční nosiče, figuranti, viral marketing apod.  Př. – nálepky firmy Adidas na dopravních značkách během maratonu v Praze; trvání – dočasné, přesně vybraná cílová skupina, náklady – samolepky + brigádníci na vylepení a úklid

15 Moderní marketingové techniky  Viral marketing  šíření komerčního sdělení pomocí e-mailů nebo sítí, webových odkazů (samovolně - vir)  musí mít virální důvod – spouštěč= emocionální, sociální nebo skutečná hodnota  (Kofola - elektronická pohlednice k Vánocům http://strategie.e15.cz/zurnal/uspesny-viral-kofoly-415236)

16 Moderní marketingové techniky  Buzz marketing ( rozruch, nečekaná událost, lži, drsný humor)  Event marketing ( sportovní, kulturní a jiné akce)  Webové sociální komunity ( Facebook, diskusní fóra)  Doporučení známých ( kontakty firmám)


Stáhnout ppt "MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů."

Podobné prezentace


Reklamy Google