MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů."— Transkript prezentace:

1 MARKETING

2 Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů

3 Marketingové nástroje – 4P – marketingový mix  Produkt (Product)  Cena (Price)  Distribuce (Placement)  Propagace (Promotion)

4 Účinnost marketingu Marketingový mix – provázanost nástrojů, vzájemné doplnění Správné nastavení – nutnost průzkumu trhu (konkurenční produkty + potřeby spotřebitelů) Proč kupujete žvýkačky a jakou značku preferujete?

5 Jak má nastaven marketingový mix firma McDonald‘s?

6 Konkurence  Cenová (výše ceny)  Necenová (produkt, distribuce, propagace)

7 Produkt Výrobek nebo služba  Užitná hodnota  Vlastnosti a kvalita  Obal, vzhled  Rozšíření produktu, doplňkové sklužby

8 Cena Stanovení ceny :  Nákladový přístup  Marketingový přístup (podle poptávky a cen konkurenčních výrobků)

9 Cena - nákladová Cena = náklady + zisk + DPH DPH = základní ( většina výrobků a služeb) = snížená ( potraviny, léky, knihy) = osvobozeno od DPH – vzdělávání Stanovení nákladové ceny

10 Stanovení ceny - úkol Soukromý truhlář vyrábí nábytkové stěny. Přímé náklady na 1 stěnu tvoří 15 000 Kč materiál + 6000 Kč mzdové náklady Nepřímé náklady na 1 stěnu tvoří odpisy zařízení dílny -1500 Kč a služby dodavatelů 500 Kč Zisková přirážka je 10% ze součtu nákladů DPH z celkové ceny je 20% Jaká bude prodejní cena?

11 Distribuce  Přímý prodej  Prodej s pomocí mezičlánků

12 Cena marketingová Stanoví se: A/ na základě nabídky a poptávky B/ podle konkurence

13 Propagace  Reklama (důvod koupě)  Podpora prodeje (motiv koupě- demo verze zdarma apod.)  Publicita (PR – Public relations – spolupráce s médii, charitativní akce, sponzoring...)

14 Moderní marketingové techniky  Guerilla marketing ( nápad, kreativita, nečekanost – stávající zákazníci)  nižší náklady (malé a střední firmy)= větší konkurenceschopnost  Formy – netradiční nosiče, figuranti, viral marketing apod.  Př. – nálepky firmy Adidas na dopravních značkách během maratonu v Praze; trvání – dočasné, přesně vybraná cílová skupina, náklady – samolepky + brigádníci na vylepení a úklid

15 Moderní marketingové techniky  Viral marketing  šíření komerčního sdělení pomocí e-mailů nebo sítí, webových odkazů (samovolně - vir)  musí mít virální důvod – spouštěč= emocionální, sociální nebo skutečná hodnota  (Kofola - elektronická pohlednice k Vánocům http://strategie.e15.cz/zurnal/uspesny-viral-kofoly-415236)

16 Moderní marketingové techniky  Buzz marketing ( rozruch, nečekaná událost, lži, drsný humor)  Event marketing ( sportovní, kulturní a jiné akce)  Webové sociální komunity ( Facebook, diskusní fóra)  Doporučení známých ( kontakty firmám)


Stáhnout ppt "MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů."

Podobné prezentace


Reklamy Google