Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilIvo Bárta
1
Mezinárodná konferencia o problematike MHD v mestách SR Bojnice, 7. – 8. 9. 2006 INTEGROVANÝ DOPRAVNÍ SYSTÉM JIHOMORAVSKÉHO KRAJE Ing. Jaromír Holec
2
OBSAH ÚVOD VZNIK IDS JMK DOPRAVNÍ ŘEŠENÍ TARIFNÍ ŘEŠENÍ ORGANIZAČNÍ A EKONOMICKÉ ŘEŠENÍ VÝSLEDKY IDS JMK
3
Česká asociace organizátorů veřejné dopravy (ČAOVD) založena v roce 2004 za účelem sjednocování postupů, vzájemných konzultací a předávání informací. Integrované dopravní systémy v ČR
4
Základní cíle a principy IDS Ekonomická optimalizace Zapojení všech druhů veřejné dopravy Systémovou nabídkou zvyšovat počet uživatelů veřejné dopravy. Zavést jednotné tarifní a přepravní podmínky, jednotný prodejní, odbavovací a informační systém.
5
VZNIK IDS JMK
6
Historie IDS na jižní Moravě 1987 : využití spojů ČSAD na území města Brna s doplňkovým kuponem 1995 : systémová reorganizace MHD v Brně s přestupním systémem 2001 : zapojení dalšího dopravce do obsluhy území města Brna 2001 : zahájení aktivní činnosti Jihomoravského kraje (JMK) 2002: založení společnosti KORDIS JMK, spol. s r. o. - koordinátora integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje 2003: přípravné práce na projektu a realizaci 1. etapy IDS JMK – Integrovaného dopravního systému 2004: 1. ledna - zahájen provoz 1. etapy IDS JMK 2005: 1. ledna - zahájí provoz na části 2. etapy 1. července - zahájí provoz na zbytku 2. etapy 2010: integrace celého území JMK – strategický cíl JMK
7
KORDIS JMK – koordinátor IDS JMK KORDIS JMK, spol. s r. o. - vznik 2002 Společníci (zakladatelé) : Jihomoravský kraj (51%) Statutární město Brno (49%) Poslání: Servisní organizace pro společníky Cíl 1: Spuštění a provozování IDS JMK Cíl 2: Zajištění dopravní obslužnosti Činnosti KORDIS pro IDS JMK návrhy vedení linek a členění zón tvorba jízdních řádů návrhy Tarifu a Přepravních podmínek sledování a dělení tržeb kontrola systému rozvoj systému informovanost propagace veřejné dopravy
8
Etapy rozvoje IDS JMK E4 E5 – E7 2001 – Vznik Jihomoravského kraje 1. 1. 2004 - 1. etapa IDS JMK 1. 1. 2005 – 2A etapa IDS JMK 1. 9. 2005 – 2B etapa IDS JMK 11. 12. 2005 – 3A. etapa IDS JMK 1. 9. 2006 – 3B. etapa IDS JMK 4. 3. 2007 – 4A etapa IDS JMK 1. 7. 2007 – 4B etapa IDS JMK 2008 – 2010 – 5.-7. etapa IDS JMK 2010 – Strategický cíl: Integrace celého území Jihomoravského kraje
9
Dopravní podnik města Brna, a.s. České dráhy, a.s. ADOSA, a. s. Bítešská dopravní společnost, spol. s r. o. BODOS bus, a. s. BORS Břeclav, a. s. ČAD Blansko, a. s. ČSAD Tišnov, spol. s r. o. Jarmila Brtníková - BTC Optimalizace veřejné dopravy, s. r. o. SEBUS, s. r. o. TOURBUS, a.s. TREDOS spol. s r. o. VYDOS BUS, a. s. ZDAR, a. s. Zdeněk Pernica - Autoškola Znojemská dopravní společnost – PSOTA s. r. o. Dopravci v IDS JMK Údaje k 1. 9. 2006
10
Tři podsystémy IDS JMK IDS JMK Organizačně – ekonomický podsystém Dopravní podsystém Tarifní podsystém
11
DOPRAVNÍ ŘEŠENÍ
12
Dopravní řešení IDS JMK Kolejová doprava ( železnice, tramvaj ) - páteř systému Autobusy – převážně tangenciální a napaječové linky ( v odůvodněných případech nahrazuje páteř ) Systém přestupních uzlů, přestupů a návazností Taktová doprava Standardy dopravní obslužnosti Posílení dopravy o víkendech a večerních hodinách Nový vzhled jízdních řádů s uvedením návazností Tvorba jízdních řádů u koordinátora Výhledově řízení dopravy koordinátorem
13
Dopravní řešení ve městě Brně
14
Dopravní řešení IDS JMK Přestupní uzly
15
Vzhled jízdních řádů regionální autobus vlak městská doprava Jízdní řády v IDS JMK mají jednotný vzhled pro všechny druhy dopravy. Každoročně vychází soubor knižních jízdních řádů IDS JMK
16
Jak číst jízdní řády
17
ČAS PŘÍJEZDU DO PŘESTUPNÍHO UZLU ČÍSLA MOŽNÝCH NAVAZUJÍCÍCH LINEK A SMĚR ČASY ODJEZDŮ NAVAZUJÍCÍCH LINEK
18
TARIFNÍ ŘEŠENÍ
19
Tarifní řešení IDS JMK Území rozdělené na zóny - zónový tarif Jádrem jsou zóny 100 a 101 ležící na území Brna Každá zóna má trojmístný číselný kód Velikost zóny cca 7 km Minimálně dvouzónová jízdenka Jízdenky mají zónovou a časovou platnost Zavedeny předplatní jízdenky Předplatní jízdenky výhodnější než jednorázové jízdné Speciální tarifní nabídky (úseková a univerzální jízdenka, roční jízdenka)
20
Jednorázové jízdenky
22
Předplatní jízdenky
24
ORGANIZAČNÍ A EKONOMICKÉ ŘEŠENÍ
25
Postavení organizátora v IDS OBJEDNATELÉ DOPRAVY Stát Územní celky (kraje) Obce ORGANIZÁTOR (nezávislá společnost) PROVOZOVATELÉ DOPRAVY Železniční Autobusové Městské CESTUJÍCÍ
26
Organizační a smluvní řešení IDS JMK 1) Smlouvy s obcemi Konvence Integrovaného dopravního systému (KORDIS obec) Smlouva o zajišťování financování systému (Jihomoravský kraj obec) (obce přispívají jednotnou částkou 50 Kč na obyvatele) 2) Smlouvy s dopravci Smlouva o závazku veřejné služby (Jihomoravský kraj dopravce) Konvence integrovaného dopravního systému (KORDIS dopravce) Smlouva o podmínkách přepravy v IDS JMK (KORDIS dopravce) - Příloha č. 1: Rozsah zajištění veřejné osobní dopravy v IDS JMK - Příloha č. 2: Smluvní přepravní podmínky v systému IDS JMK - Příloha č. 3: Technické a provozní standardy IDS JMK - Příloha č. 4: Standardy finančních toků - Příloha č. 5: Sazebník smluvních postihů
27
Řešení ekonomiky IDS JMK 1.Území IDS JMK rozděleno na samostatné ekonomické jednotky 2.Příjmy a výdaje za každou jednotku evidovány zvlášť 3.Příjmy systému: tržby z jízdného dotace kraje, obcí 4.Dělení tržeb se skládá ze dvou fází: -dělení tržeb mezi samostatnými ekonomickými jednotkami -dělení tržeb uvnitř jednotky mezi jednotlivé dopravce
28
VÝSLEDKY IDS JMK
32
Děkuji za pozornost ! Kontakt: Tel.: +420 543 426 651 GSM: +420 605 292 360 Email: jholec@kordis-jmk.cz WWW: www.idsjmk.cz Ing. Jaromír Holec jednatel a ředitel společnosti
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.