Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Jednotný vizuální styl UJEP Jednota a sounáležitost
2
Do roku 2009 vstupuje UJEP s novým jednotným vizuálním stylem (JVS) a internetovými stránkami. Nové logo a JVS UJEP zpracoval v průběhu roku 2008 Ondřej Pazdera, grafik vítězné firmy ve veřejné soutěži na vytvoření JVS na UJEP (Media Flow s. r. o.). Výběrová komise v této soutěži byla složena ze zástupců všech součástí univerzity. Ondřej Pazdera je současně autorem Průvodce jednotným vizuálním stylem UJEP, šablon pro veškeré aplikace JVS popsaných v Průvodci, grafické podoby nových www stránek UJEP a jejích součástí. Ruku v ruce s tím vytvořila firma web4ce redakční systém nových Internetových stránek UJEP..
3
Jednotný vizuální styl – logo UJEP. Logotyp UJEP je složen z grafického symbolu barevných pruhů symbolizujících jednotlivé součásti univerzity a slovního označení oficiálního názvu univerzity. Logotyp je moderní, jednoduchý, snadno zapamatovatelný a čitelný.
4
Jednotný vizuální styl – loga součástí Loga jednotlivých součástí splňují hlavní záměr JVS: maximálně respektovat navrženou podobu loga UJEP a být s ním kompatibilní..
5
Hlavní grafický prvek logotypu = pruh Hlavní grafický prvek – pruh – vychází z původního oficiálního znaku (konkrétně z lomítka v erbu lva). Pruh připomíná tvar tužky, nejpoužívanější, každodenní nástroj studenta. Je to zvýrazňující a upozorňující symbol, který je dobře vidět..
6
Hlavní grafický prvek logotypu = pruh Pruh je díky své jednoduchosti a hravosti snadno aplikovatelný na veškeré univerzitní materiály. Při správném použití vždy evokuje souvislost s logotypem univerzity..
7
Jednotný vizuální styl – barevnost Každá součást univerzity má navrženu svoji barvu vycházející z logických principů snadné zapamatovatelnosti. Znak univerzity je úplný až ve chvíli, kdy je zaplněn barvami všech součástí, což je základní ideou JVS – představovat univerzitu jako soudržný celek fakult a ústavu.
8
Jednotný vizuální styl – Příkaz Příkaz rektorky č. 1/2009 k užívání JVS na UJEP s platností od 1.1.2009 Stanovuje postup přechodu univerzity i jejích součástí na jednotný vizuální styl UJEP ve všech oblastech vnější i vnitřní komunikace. Do 28. 2. 2009 platí přechodné období pro implementování JVS do merkantilních tiskovin (vizitky, dopisní papír, obálka, razítka), a to podle vzoru daného Průvodcem. V ostatních aplikacích JVS se doporučuje přecházet na nový JVS postupně, po spotřebování stávajících propagačních předmětů a při zavádění nových aplikací vizuální komunikace.
9
Základní pravidla užívání Veškerá pravidla vizuální komunikace stanoví Průvodce JVS UJEP! Průvodce se sadami šablon byl předán na CD na kolegiu rektorky v lednu 2009 děkanům a řediteli v počtu kateder a center jednotlivých součástí. Průvodce a sady šablon jsou vystaveny na www UJEP v sekci Pro veřejnost – Tiskové centrum. Šablony pro další aplikace JVS, které nepopisuje Průvodce, jsou dle potřeb UJEP průběžně zpracovávány.
10
Základní pravidla užívání – šablony Pro potřeby grafického zpracování jsou vytvořeny šablony ve formátech indd a pdf. Pro použití běžných uživatelů na UJEP jsou pro dopisní papíry vytvořeny také šablony pro MS Word ve formátu doc. Nedoporučuje se barevný tisk hlavičkových dopisních papírů na stolních nekalibrovaných tiskárnách. Barevnost dokumentu by byla mimo pravidla stanovená Průvodcem. Při použití tisku na předtištěné hlavičkové papíry se užívá tzv. „prázdná šablona“. Pro interní dokumenty se doporučuje užít černobílou variantu.
11
Základní pravidla užívání – logo Barevné logo UJEP je určeno k použití pro všechny dokumenty univerzity ve vnější komunikaci. Černobílé logo UJEP je určeno k použití pro vnitřní komunikaci na UJEP.
12
Základní pravidla užívání – logo Původní heraldický znak UJEP Zůstal zachován v původní podobě (nebarevné) pro použití na tiskovinách slavnostního charakteru (slavnostní dopisní papír, slavnostní obálka, diplom, osvědčení) a jako podklad na Jmenování. Bude užíván společně s novým znakem UJEP při slavnostních příležitostech.
13
Základní pravidla užívání – písmo Hlavní písmo – Helvetica CE Určeno grafikům a dodavatelům pro tvorbu grafických aplikací JVS UJEP. Licence pro 10 PC byla zakoupena z prostředků UJEP. V počtu 1 ks na součást byla předána děkanům a řediteli dne 6. února. Vedlejší písmo - Arial Určeno pro běžnou administrativu a tvorbu dokumentů UJEP. Jedná se o bezpatkové písmo, které nachází uplatnění hlavně v místech, kde je potřeba vměstnat hodně textu na malou plochu. Je čitelné již od malých velikostí (10 b.) a vzhledem ke své malé šířce zabere velmi málo prostoru. Dostupné na všech PC.
14
Základní pravidla užívání – písmo Hlavní písmo – Helvetica CE – řezy písma
15
Základní pravidla užívání – písmo Doplňkové písmo – Arial – řezy písma
16
Základní pravidla užívání – razítko Razítko kulaté Návrh zpracovaný v Průvodci nebude na UJEP použit. Není potřeba měnit současně užívaná razítka, neboť nový návrh neobsahuje prvky JVS. Používání kulatých razítek upravuje zákon.
17
Základní pravidla užívání – razítko Razítko hranaté Určeno pro potřeby stvrzení úředních a smluvních dokumentů UJEP v intencích zákona. Přechod na nová razítka upravuje Příkaz rektorky č. 1/2009.
18
Základní pravidla užívání – dopisní papír Šablona je navržena tak, aby co nejvíce vyniklo logo UJEP a součástí. Dopisní papír je navržen ve třech variantách – běžná, slavnostní a speciální. Volba varianty je na zvážení odesilatele.
19
Základní pravidla užívání – dopisní obálka Navržena šablona pro formát DL (110x220mm) bez okénka. Respektuje Poštovní podmínky České pošty, s.p. platné od 1.1.2009.
20
Základní pravidla užívání – vizitky Vizitky pracovníků univerzity jsou užívány s plnobarevnou značkou. Vizitky pracovníků fakult a ústavu respektují barevnost log součástí. Vizitky jsou oboustranné v české a anglické mutaci.
21
Doporučení pro objednávání tisků Pro úsporu nákladů se doporučuje objednávat vyšší počet kusů tiskovin (např. dopisní papíry a obálky od 5 000 ks jednou až dvakrát ročně). Pro dopisní papír se doporučuje používat gramáž 90 g/m 2 (úspora na poštovném při zasílání dokumentů o více stranách v listovní zásilce).
22
„Firma bez svébytného vizuálního stylu je jako jedinec bez osobnosti" ERNST LEHNER 1950 Jednotný vizuální styl má pro vznik dobré image naší alma mater neopomenutelný význam. Identita nevzniká přes noc. Je to proces, jehož výsledek stojí a padá s přísným dodržováním pravidel. Vytvářejme jasnou a příznivou pozici univerzity v představách svého okolí, vystupujme jednotně! Děkujeme za vstřícné přijetí. Jak chceme, aby nás veřejnost vnímala v budoucnu?
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.