Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

1 Životní scénář aneb Naučte se žít v přítomném okamžiku.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "1 Životní scénář aneb Naučte se žít v přítomném okamžiku."— Transkript prezentace:

1 1 Životní scénář aneb Naučte se žít v přítomném okamžiku

2 2 Obsah: Otázky. Otázky. Důležitost přítomného okamžiku. – Minulost, budoucnost, přítomnost. Důležitost přítomného okamžiku. – Minulost, budoucnost, přítomnost. Jak žít v přítomnosti. Jak žít v přítomnosti. Žít v souladu s Principy. Žít v souladu s Principy. Co je to životní scénář. Co je to životní scénář. Co se podílí na jeho vzniku – zákazy a příkazy našich rodičů. Co se podílí na jeho vzniku – zákazy a příkazy našich rodičů. Jak zjistit svůj scénář. Jak zjistit svůj scénář. Jak změnit, vylepšit svůj scénář. Jak změnit, vylepšit svůj scénář. Collegiate Association Research for Principle

3 3 Otázky: 1. Co si myslíte, že znamená žit v přítomném okamžiku? 2. Jak moc času trávíte v přítomnosti? 3. Co to znamená životní scénář a jak si ho utváříme? Collegiate Association Research for Principle

4 4 Důležitost přítomného okamžiku Žít v minulosti  vzpomínky  nevědomé (automatické) jednání zvyky zvyky vliv rodičů vliv rodičů výchova výchova vliv okolí, kultury vliv okolí, kultury Collegiate Association Research for Principle

5 5 Žít v budoucnosti  plány  představy  obavy Collegiate Association Research for Principle

6 6 Žít v přítomném okamžiku  Být tady a teď.  Čas je velice vzácný.  Důležitost okamžiku. Collegiate Association Research for Principle

7 7 Jak žít v přítomnosti? Žít v souladu s Principy. Žít v souladu s Principy. Zjistit, co se skrývá v našem podvědomí. Zjistit, co se skrývá v našem podvědomí. Vytvořit si dobrý životní scénář. Vytvořit si dobrý životní scénář. Neustále na sobě pracovat. Neustále na sobě pracovat. Collegiate Association Research for Principle

8 8 Žít v souladu s Principy: Principy = Univerzálně platné morální a etické principy. Principy = Univerzálně platné morální a etické principy. Jsou to přírodní zákony v lidské dimenzi, které jsou reálné a neměnné. Jsou to přírodní zákony v lidské dimenzi, které jsou reálné a neměnné. To, jestli v ně věříme, není rozhodující. Platí stále, bez ohledu na zvyklosti či kulturu. To, jestli v ně věříme, není rozhodující. Platí stále, bez ohledu na zvyklosti či kulturu. Jsou jako majáky v moři. Buďto se jimi budete řídit nebo narazíte na mělčinu. Jsou jako majáky v moři. Buďto se jimi budete řídit nebo narazíte na mělčinu. Collegiate Association Research for Principle

9 9 Co se skrývá v našem podvědomí? = životní plány, uložené v našem podvědomí. = životní plány, uložené v našem podvědomí. Ovlivňují každé naše rozhodnutí. Ovlivňují každé naše rozhodnutí. Vznikají většinou ve věku 3 – 5 let, takže jsou často zkreslené. Vznikají většinou ve věku 3 – 5 let, takže jsou často zkreslené. Když se scénář potvrdí, dochází k jeho posílení. Když se scénář potvrdí, dochází k jeho posílení. Pokud zažijeme něco v rozporu se scénářem, podvědomě to ignorujeme. Pokud zažijeme něco v rozporu se scénářem, podvědomě to ignorujeme. Scénář nemusí být jen jeden. V různých situacích mohu používat různé. Scénář nemusí být jen jeden. V různých situacích mohu používat různé. vítězné nevítězné prohrávající Scénáře: Životní scénáře

10 10 Rozhodující vliv našich rodičů: Princip společného centra a výsledku Princip společného centra a výsledku Collegiate Association Research for Principle muž žena Společné centrum děti

11 11 Co se podílí na vzniku našeho scénáře: Podvědomé signály – zákazy našich rodičů: 1. Bylo by lepší, kdyby ses nenarodil. 2. Nesmíš být sám sebou. – Rodiče si přejí, aby děti byly jiné – jiné pohlaví, zaměstnání, … pohlaví, zaměstnání, … 1. Potřebuju, abys byl dospělý. - Nejstarší dítě, problémy v manželství, … 2. Nechci abys dospěl. - Poslední dítě, jedináček, … 3. Nesmíš být lepší než já. - Syndrom velkého otce. Collegiate Association Research for Principle

12 12 6. To nedělej. – Naučená úzkost. 7. To, že se ti něco povedlo, je jen náhoda. 7. To, že se ti něco povedlo, je jen náhoda. 8. To je pod tvojí úroveň. – Např. děti z „lepších rodin“. 9. Straň se osobní blízkosti. – Málo mazlení v dětství. 10. Buď nemocný. – Přehnané pečování při nemoci. 11. Nemysli. - Tomu ty nerozumíš. 12. Nesmíš projevovat emoce. – Chlapi nepláčou, smát nahlas je neslušné, … Collegiate Association Research for Principle

13 13 Co se podílí na vzniku našeho scénáře: Podvědomé signály - příkazy našich rodičů: Podvědomé signály - příkazy našich rodičů: 1. Musíš být dokonalý. - Všechno, co děláš musí být perfektní. 2. Starej se o druhé. - Nemoc pomáhajících profesí. 3. To musíš vydržet. - Musíš být silný a všechno zvládnout. 4. Snaž se. - Pokusím se. 5. Pospěš si. - Na přemýšlení bude čas později. Collegiate Association Research for Principle

14 14 Jak zjistit svůj životní scénář? Zjistěte co nejvíc o svém jménu. Zjistěte co nejvíc o svém jménu. Jaké by bylo vaše příjmení, kdyby … Jaké by bylo vaše příjmení, kdyby … Jaký byl váš oblíbený dětský hrdina. Jaký byl váš oblíbený dětský hrdina. Jakých osobností si v současné době nejvíc vážíte? Jakých osobností si v současné době nejvíc vážíte? Jaké byly vaše oblíbené dětské knížky, pohádky, … Jaké byly vaše oblíbené dětské knížky, pohádky, … Jaké filmy nejvíc sledujete, jaké knihy rádi čtete? Jaké filmy nejvíc sledujete, jaké knihy rádi čtete? Jak se chováte v náročných situacích, jaké emoce se u vás nejvíc projevují? Jak se chováte v náročných situacích, jaké emoce se u vás nejvíc projevují? Jaké jsou typické projevy, vlastnosti, zvyky mé matky, otce? Jaké jsou typické projevy, vlastnosti, zvyky mé matky, otce? Jaký byl vztah mých rodičů, než jsem se narodila a když jsem se narodila. Jaký byl vztah mých rodičů, než jsem se narodila a když jsem se narodila. Collegiate Association Research for Principle

15 15 Neustále na sobě pracovat Jak změnit – vylepšit svůj životní scénář Zajímejte se o Principy. Zajímejte se o Principy. Zjistěte svůj životní scénář a odkud se vzal – buďte zvídaví. Zjistěte svůj životní scénář a odkud se vzal – buďte zvídaví. Rozhodněte se, které body chcete změnit, udělejte si plán a začněte. Rozhodněte se, které body chcete změnit, udělejte si plán a začněte. Buďte důslední a trpěliví – důležitost okamžiku. Buďte důslední a trpěliví – důležitost okamžiku. Najděte si podporu a vhodné prostředí. Najděte si podporu a vhodné prostředí. Nevzdávejte se. Nevzdávejte se. Vše je ve vašich rukou – život je lepší než pohádka. Vše je ve vašich rukou – život je lepší než pohádka.

16 16 Závěrečné shrnutí: Důležitost přítomného okamžiku. Důležitost přítomného okamžiku. Jak žít v přítomnosti. - žít v souladu s Principy, zjistit co se skrývá v našem Jak žít v přítomnosti. - žít v souladu s Principy, zjistit co se skrývá v našem podvědomí, vytvořit si dobrý ŽS a neustále na sobě pracovat, podvědomí, vytvořit si dobrý ŽS a neustále na sobě pracovat, Co je to životní scénář. Co je to životní scénář. Co se podílí na jeho vzniku – zákazy a příkazy našich rodičů. Co se podílí na jeho vzniku – zákazy a příkazy našich rodičů. Jak zjistit svůj scénář. Jak zjistit svůj scénář. Jak změnit, vylepšit svůj scénář. Jak změnit, vylepšit svůj scénář. Collegiate Association Research for Principle


Stáhnout ppt "1 Životní scénář aneb Naučte se žít v přítomném okamžiku."

Podobné prezentace


Reklamy Google