Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí."— Transkript prezentace:

1

2 Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí s intelektovým postižením  Sdílení zkušeností z různých zemích na 2 mezinárodních setkáních  ČR, Bulharsko, Srbsko, Velká Británie Aktivity na lokální úrovni – v Pardubickém kraji  lokální koordinátor Zlata Brůžková

3 Aktivity v Pardubickém kraji Jak zapojit děti a mladé lidi s mentálním postižením do rozhodování o jejich životě Mgr. Ingrid Hanzlíková, DiS. Praha, 30. října 2013

4 Cílová skupina projektových aktivit  Děti s intelektovým postižením žijící v ústavních zařízeních  Děti, které projeví zájem o účast na aktivitách ----------------------------------------------------------  Děti s intelektovým postižením z rodin  Personál zařízení dle individuálních potřeb

5  Výlety do „reality“ (okolí Slatiňan, cestování autobusem, vlakem, ZOO, muzeum loutek, dětský park, lanové centrum)  individuální aktivity s dětmi – komunikace, hry, poznávání, vybízení k činnostem  Skupinové aktivity – přímo na oddělení, motivace pracovníků k zapojení do aktivit (aktivity rukodělné, výtvarné, zpívání, tanec, hry s padákem, balónky, muziko)  Podpora při vytváření komunikačních pasů a individuálních profilů – komunikace s klíčovými pracovníky  Možnost přímého ovlivňování pracovníků na oddělení Aktivity dětí ve věku 7-10 let, DSS Slatiňany

6

7  Vytváření podnětů k činnostem ve volném čase  Rozvoj komunikace – děti začali komunikovat aktivněji ve vztahu ke mně – (přinesou předmět, hračku a hra začíná z jejich strany)  Spojení osoby s aktivitami, které je baví – projevy radosti, těšení se z něčeho, smích  Seznámení se s reálným prostředím (mimo pravidelné cesty do školy)  Nácvik cestování, potkávání se s cizími lidmi, reakce na náhlé situace (výtahy, turnikety, ruch města, jídlo mimo ústav)  Práce na změnách přístupu personálu po malých krůčcích – příprava na přemístění do více reálného života Přínosy a změny

8  Pravidelné 1x za dva týdny společně a 1x za dva týdny s lidmi z DSS Slatiňany  Stejné místo setkávání – ritualizace setkání, společné setkání  Hry, povídání o tématech blízkých cílové skupině – škola, práce, bydlení, moje plány, práva a potřeby, mluvit sám za sebe  Výroba loutek – natáčení krátkých fotoanimací s příběhem  Plánování společné akce v režii skupiny s naší podporou „Setkáníčka“ mladých lidí s mentálním postižením z DSS Slatiňany a mladých lidí žijících v rodinách

9

10 Přínosy a změny  Spolupráce ve skupině nových lidí  Přijímání názoru druhých  Rozvoj komunikace a sdělování svého názoru  Reakce na nečekané otázky  Změna prostředí – radost z výletu, nějaké akce, učím se jít za nějakým cílem a pracovat na jeho naplnění  Seberealizace – volnost v aktivitách, nabídka činností, pořádání vlastní akce  Rozvoj fantazie – vyprávění příběhů, plánů svého života  Střet a vzájemné poznávání dvou světů – mladí lidé vyrůstající v ústavní péči x v rodině  Neustálé možnosti volby (při cestování, nákup drobností)  Rozvoj zodpovědnosti – pohyb po městě, sebekontrola ve společnosti, potkávání cizích lidí, běžné denní situace, neustále nové poznatky

11 Jaká práva a potřeby jsou pro nás nejdůležitější? Práva  Zdravotní péče  Ochrana proti znevýhodňování  Ochrana proti zneužívání  Vzdělání  Možnost vyjádřit názor Potřeby  Televize  Kolo  Počítač  Oblečení  Hřiště pro odpočinek  Peníze na útratu

12 Přínosy pro zařízení a zaměstnance  podklady pro individuální plánování práce s dětmi  podpora personálu (vzdělávání, konzultace, prožitkové akce)  zviditelnění zařízení v oblasti rozvoje participace dětí

13 Benefity pro Pardubický kraj  Kraj získá informace o potřebách a silných stránkách dětí s mentálním postižením a jejich rodin  V Pardubickém kraji rostou zkušenosti s komunikací s dětmi s mentálním postižením a zjišťováním jejich názorů –  usilujeme o to, aby se to stalo v PK běžnou součástí praxe  Sdílení zkušeností na národní a mezinárodní úrovni 13

14 Děkuji za pozornost Mgr. Ingrid Hanzlíková, DiS. ingrid.hanzlikova@lumos.org.uk


Stáhnout ppt "Cíle projektu a projektové aktivity Aktivity na národní úrovni  Podpora Národní pracovní skupiny v práci na  Národním akčním plánu ochrany práv dětí."

Podobné prezentace


Reklamy Google